Liefde gaat door de maag, zo luidt het gezegde. Maar volgens de nieuwste hype op sociale media klaarblijkelijk ook door de neus. ‘Pheromone perfume’ is dé geurtrend van deze zomer. Als je die ene crush wil aantrekken, moet je slechts een flesje van dit wondermiddel kopen, klinkt het. Of het ook echt werkt? Parfumeur Kristof Lefebre licht toe: “Feromonen zijn lichaamseigen geuren die binnen de aantrekkingskracht tussen mensen een belangrijke rol zouden kunnen spelen.” [naar artikel]
Origineel is parfum allerminst. En toch... zo’n klein flesje kan net een heel bijzonder geschenk zijn. Parfumeur Kristof legt uit waarom parfum zo emotioneel beladen is. En hoe je tussen alle eau de parfums, eau de colognes, eau de toilettes en noem maar op dan ook het perfecte geurtje vindt om cadeau te doen, licht beautyredactrice Sophie toe. “Door een geur te geven die bij de ontvanger past, zeg je: ‘Ik kén jou’.” [naar artikel]
Nu de dagen kort, donker en koud zijn is het verleidelijker dan ooit om hele dagen in bed te hangen. Op sociale media is het een heuse trend, ‘bed rotting’ genaamd. Volgens sommigen is het een vorm van wellness, maar is het echt de beste manier om te ontstressen zoals beweerd wordt? “Of je nu op het strand ligt te chillen of je doet dat in bed, het komt op hetzelfde neer.” [naar artikel]
Ook al is Valentijn al even achter de rug, toch staan de sociale media - met TikTok op kop - vol met video’s over feromonenparfums. Het zou jou onweerstaanbaar maken voor het andere geslacht. Maar vallen vrouwen of mannen hierdoor echt voor jou in zwijm? En wat zijn die feromonen eigenlijk juist? Volgens hoogleraar Fysiologie Jan Hindrik Ravesloot is hier toch een geurtje aan. [naar artikel]
Vroeg opstaan, wie doet dat nu graag? Toch is het de bedoeling van de ‘5 a.m. club’, een trend op sociale media. Die-hards kruipen daarbij om 5 uur ’s ochtends hun bed uit zodat ze productief aan de dag kunnen beginnen. “Ik heb anders te weinig tijd voor mezelf.” Maar lang niet iedereen is echt gebaat bij zo vroeg uit de veren te zijn, zegt slaapexperte Annelies Smolders. [naar artikel]
Ook al is Valentijn al even achter de rug, toch staan de sociale media - met TikTok op kop - vol met video’s over feromonenparfums. Het zou jou onweerstaanbaar maken voor het andere geslacht. Maar vallen vrouwen of mannen hierdoor echt voor jou in zwijm? En wat zijn die feromonen eigenlijk juist? Volgens hoogleraar Fysiologie Jan Hindrik Ravesloot is hier toch een geurtje aan. [naar artikel]
Kayleigh en Bavo uit ‘Huis gemaakt’ krijgen regelmatig te maken met bedreigingen op sociale media. Dat vertelt het koppel aan ‘Het Belang van Limburg’. “Wij zijn jong en hebben geen ervaring, maar dit gaat te ver.” [naar artikel]
De ‘Ten Year Challenge’ is dé hype van het moment op sociale media. Sterren posten foto’s op sociale media die tonen hoe ze veranderd zijn (of niet... [naar artikel]
De ‘Ten Year Challenge’ is dé hype van het moment op sociale media. Sterren posten foto’s op sociale media die tonen hoe ze veranderd zijn (of niet... [naar artikel]
Nepnieuws is geen hype en komt in Nederland geregeld voor. Dat blijkt uit een grootschalige enquête onder woordvoerders, waarover De Volkskrant bericht. Vooral ‘internet en sociale media’ moeten het ontgelden. De helft van de woordvoerders zegt dat sociale media hun werk moeilijker gemaakt heeft. En ondanks de opkomst van die sociale media, zijn de traditionele media [naar artikel]
Meterslange rijen schuiven al wekenlang aan voor de ‘crompouce’ bij bakkers in Nederland. Sociale media staan vol met filmpjes en foto’s van de gevulde en geglazuurde croissant, een variant op de klassieke tompouce. Is het gebakje de hype waard? Waar kun je ze eten in ons land én hoe maak je ze zelf? “Op een uurtje tijd waren onze 35 gebakjes uitverkocht, volgende zaterdag voorzien we er meer.” [naar artikel]
Op sociale media zijn meer dan een miljard mensen in de ban van Wes Anderson. TikTok en Instagram staan vól filmpjes die doen denken aan de stijl van de regisseur. De makers kopiëren bewust zijn stokpaardjes: pastelkleuren, symmetrische composities en schilderachtige beelden. Waarom is dit zo’n grote hype? TikTok-journalist Jonas Lips legt uit. “Ze romantiseren hun leven.” [naar artikel]
Glamoureus is het verre van. En toch is schoonmaken momenteel hip op sociale media. Miljoenen mensen delen er de beste tips, tricks en spullen om je huis tot in de vuilste hoekjes te reinigen. En sommige poetsproducten groeien zo uit tot ware hypes. De allerbeste ontvetter. Of hét product voor witte sneakers. Dit zijn de twaalf populairste. [naar artikel]
Van poohbeer tot scheetje: twee derde koppels gebruikt ‘marriage language’. Een nieuwe hype op sociale media, waarbij je een soort babytaaltje spreekt met je partner. Deze Vlaamse koppels doen het. Maar wat zegt dit over jullie? Relatietherapeute Sarah Hertens geeft advies. “Het brengt meer speelsheid in een relatie, en dat is niet onbelangrijk.” [naar artikel]
Millie Bobby Brown (19) is geen grote fan van sociale media. Sterker nog, de ‘Stranger Things’-ster laat haar team haar sociale media ‘censureren’. Op die manier krijgt ze enkel en alleen positieve berichten te zien en beschermt ze haar mentale gezondheid. “Ik voel me er beter door.” [naar artikel]
‘Karrewiet’, het nieuws op kindermaat, is vandaag een kwieke twintiger. Het programma evolueerde van een ‘Iedereen Beroemd’ voor de jeugd tot een echt kinderjournaal. Maar in een wereld waar sociale media bij kinderen overheerst, kan de meerwaarde van een lineair nieuws toch in vraag gesteld worden. “Door de overvloed aan fake news op sociale media zijn we nu relevanter dan ooit.” [naar artikel]
Een nieuwe bikini, een luxereis of de zonnepanelen van merk X op hun dak: Bekende Vlamingen maken op sociale media steeds vaker openlijk reclame. En daar verdienen ze een stevige cent aan, geven ze toe in ‘Dag Allemaal’. Maar over welke bedragen gaat het? Doen de BV’s alles volgens het boekje? En blijven ze kritisch over de producten die ze aanprijzen? “Voor mij is dit een echte inkomstenbron geworden. En die is zeer welkom.” [naar artikel]
De nieuwste hype op de sociale media? Ongetwijfeld de #10YearChallenge. Ook sporters geven met een 10 jaar oude foto een kijkje in hun verleden, al... [naar artikel]
Speelgoed over de hele vloer, vuile borden in de keuken, vlekken op de sofa. Op sociale media tonen steeds meer ‘non aesthetic moms’ of ‘niet perfecte mama’s’ dat een rommelig huishouden best oké is en niet iedereen ‘Instagram perfect’ kan leven. “Net als veel mama’s ging ik gebukt onder de mentale last. Ik kon niet meer ontspannen, tenzij alles proper en geordend was.” [naar artikel]
Cerina Marchetta is de walgelijke reacties over de kandidaten van ‘Huis Gemaakt’ meer dan beu. Op sociale media dient het jurylid de kijkers van antwoord. “Vanuit je zetel de vuilste commentaren spuwen op andere mensen is de ergste vorm van pesten.” [naar artikel]
Na tien jaar valt het doek over jongerenreeks ‘D5R’. Kers op de taart is de film ‘De Laatste Zomer Samen’. “Het einde was echt heftig”, vertelt hoofdrolspeelster Jamie-Lee Six (25). De actrice blikt in een nieuwe Showbits terug op de intense opnameperiodes en verklapt of ze veel aandacht krijgt van knappe jongens via sociale media. Six heeft trouwens ook een plan b voor als haar mediacarrière ten einde zou komen. “Ik ben niet bang om m'n handen vuil te maken.” [naar artikel]
Tegen acne zijn honderden middeltjes op de markt, het een al duurder dan het ander, maar volgens getuigenissen op sociale media heb je alleen wat rijst en water nodig om van die vervelende puistjes af te komen. Werkt zo’n zelfgemaakt rijstmasker écht? Esthetisch arts Joren Brassine en dermatologe Griet Voet lichten toe. [naar artikel]
“Ik voel de nachtmerries al komen.” Filmfanaten zijn volop in de ban van de razendspannende film ‘Fall’. De prent zag in 2022 al het licht, maar is sinds kort ook in verschillende landen te bekijken op het streamingplatform Netflix. Iets waar ze op sociale media alvast heel blij om zijn. [naar artikel]
Zita Wauters (18) werd eerder deze week slachtoffer van bodyshaming op sociale media. “Het is 2023, dit moet stoppen”, reageerde ze daar zelf op in ‘VTM NIEUWS’. Ze heeft een punt, want al jaar en dag worden BV’s geplaagd door gemene reacties op sociale media. Van Lesley-Ann Poppe tot Jani: al deze bekende gezichten kregen al te maken met bodyshaming en online haat. “Het komt toch elke keer hard binnen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.