Vorig jaar zijn in Vlaanderen in de bebouwde kom 32 voetgangers overleden. Dat zijn er dubbel zoveel als in 2018, schrijft De Zondag. Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit), die de cijfers opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters, roept op om van dertig kilometer per uur de norm te maken. [naar artikel]
Vorig jaar zijn in Vlaanderen in de bebouwde kom 32 voetgangers overleden. Dat zijn er dubbel zoveel als in 2018, schrijft De zondag. Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit), die de cijfers opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters, roept op om van 30 kilometer per uur de norm te maken. [naar artikel]
Vorig jaar zijn in Vlaanderen 32 voetgangers overleden in de bebouwde kom. Dat zijn er dubbel zoveel als in 2018, schrijft De Zondag. Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit), die de cijfers opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD), roept op om van 30 kilometer per uur de norm te maken. De minister is geen voorstander van een veralgemening. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar kwamen 32 fietsers en 35 voetgangers nooit aan op hun bestemming. Dat het er méér zouden zijn dan tijdens de lockdowns van de coronapandemie, dat viel nog te verwachten. Maar voor ergere cijfers moeten we al snel tien jaar terug in de tijd. “Onaanvaardbaar, als je verkeersveiligheid belangrijk vindt.” [naar artikel]
Vorig jaar zijn in Vlaanderen in de bebouwde kom 32 voetgangers overleden. Dat zijn er dubbel zoveel als in 2018, schrijft De Zondag. Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit), die de cijfers opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters, roept op om van 30 kilometer per uur de norm te maken. [naar artikel]
Vorig jaar zijn in Vlaanderen in de bebouwde kom 32 voetgangers overleden, dubbel zoveel als in 2018, schrijft De Zondag. Tien van die slachtoffers vielen in de provincie Antwerpen. Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit), die de cijfers opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters, roept op om van 30 kilometer per uur de norm te maken. [naar artikel]
Als voetganger of als fietser in Antwerpen van de ene kant van de oever naar de andere kant gaan is vandaag geen evidente onderneming. In de Sint-Annatunnel (ook wel bekend als voetgangerstunnel) zorgt een stroompanne ervoor dat de roltrappen aan weerszijden buiten dienst zijn. Tot overmaat van ramp is de lift aan de rechteroever van de Kennedytunnel (fietserstunnel) defect. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.