Gedurende de hele maand juli kon Vlaanderen rekenen op duiding over de Tour de France en Tour de France Femmes in het programma ‘Vive le Vélo’. Karl Vannieuwkerke (51) zette ook dit jaar een SMS-actie op poten voor het goede doel. Dat leverde een recordopbrengst van maar liefst 249.373 euro op voor Kom op tegen Kanker. [naar artikel]
Tevreden gezichten op de redactie van ‘Vive le vélo’. Het wielerprogramma haalde de voorbije weken 439.604 euro binnen voor Kom op tegen Kanker. Een recordbedrag, bijna dubbel zoveel als vorig jaar. [naar artikel]
439.604 euro. De sms-actie van de wielertalkshow ‘Vive le vélo’ heeft dit jaar een recordbedrag opgehaald. Er is zelfs bijna sprake van een verdubbeling tegenover vorig jaar. Toen werd er met de actie in totaal 249.373 euro ingezameld. “Bedankt, wielerminnend Vlaanderen.” [naar artikel]
Chris Froome kroonde zich al voor de derde keer tot eindwinnaar in de Ronde van Frankrijk. Op het podium in Parijs stond hij nog eens stil bij de aanslag in Nice. [naar artikel]
Koersliefhebbers moeten het deze zomer zonder ‘Vive le vélo’ doen. Maar toch schuift Karl Vannieuwkerke (49) aan zijn tafel. In ‘Vive la vie’ heeft hij het voor een keer niet over de Tour, wel over het leven na corona. “Eens niet over sport praten, dat bevalt me.” [naar artikel]
Zeg niet langer tv-programma tegen Vive le vélo!. Het is intussen een heus merk. De kledinglijn is er weliswaar al een tijdje, maar vanaf zaterdag is er ook een eigen winkel in Diksmuide en daarna nog fiets- en wandelroutes. Slaat dit aan, dan worden de routes mogelijk uitgebreid naar de rest van Vlaanderen. Merkenspecialist Frederik Picard twijfelt er niet aan. “Elk bedrijf zou maar al te graag in hun positie zitten.” Maar wie verdient daar eigenlijk aan? [naar artikel]
Mark Coenen is columnist. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.