De waterstand van de Rijn in Duitsland is door de regenval van de afgelopen dagen flink gestegen. Bij Kaub, tussen Koblenz en Mainz, werd maandagochtend een peil van 100 centimeter gemeten. Een etmaal eerder was dat nog 40 centimeter minder. Overigens is die stand niet de totale diepte van de Rijn op dat punt. [naar artikel]
De waterstand in de Rijn bij Lobith, waar de stroom Nederland vanuit Duitsland binnenkomt, is zondag opgelopen tot ongeveer 14,00 meter boven NAP (Normaal Amsterdams Peil). Volgens Rijkswaterstaat betekent dat dat per seconde ruim 6500 duizend kubieke meter water (6,5 miljoen liter water) Nederland in stroomt. Dinsdagavond zal de stand daar een piek bereiken, naar […] [naar artikel]
19:02 Het industriële bekken in het zuidwesten van Duitsland, Zwitserland en delen van Frankrijk dreigen de komende weken geconfronteerd te worden met een tekort aan brandstof als gevolg van de moeilijke sc... [naar artikel]
10:09 BASF zag de winst vorig jaar met meer dan een vijfde dalen. Handelsspanningen, de lage waterstand van de Rijn, een ongunstig getimede overname en wisselkoerseffecten gooiden roet in het eten. [naar artikel]
Het Duitse energiebedrijf Uniper SE heeft gewaarschuwd dat de elektriciteitscentrale Staudinger-5 mogelijk te kampen zal krijgen met een tekort aan steenkool. Dat komt omdat het waterniveau van de Rijn, die gebruikt wordt om grondstoffen aan de centrale te leveren, momenteel zeer laag staat. Het waterniveau van de Rijn is door de aanhoudende droogte gezakt naar […] [naar artikel]
De Duitse Rijn is door de lage waterstand maar enkele dagen verwijderd van sluiting voor commercieel verkeer, dat waarschuwen de autoriteiten en industrie. Door de dreigende crisis staan energiebedrijven langs de rivier op het punt hun productie, die momenteel cruciaal is voor Duitsland, terug te schroeven. Ook andere bedrijven die afhankelijk zijn van de Rijn voor vervoer en ontvangst van goederen waarschuwen dat ze genoodzaakt zijn ook hun activiteiten terug te schroeven door de lage waterniveaus. [naar artikel]
De lage waterstand van de Rijn is een probleem. Niet alleen voor Duitsland, maar ook voor Europa en de lidstaten. De Rijn is de slagader van de Europese binnenvaart, maar door de lage waterstand kost het vervoer van goederen meer geld en dat wordt op zijn beurt doorgerekend aan de consument. [naar artikel]
De lage waterstand van de Rijn is een probleem. Niet alleen voor Duitsland, maar ook voor Europa en de lidstaten. De Rijn is de slagader van de Europese binnenvaart, maar door de lage waterstand kost het vervoer van goederen meer geld en dat wordt op zijn beurt doorgerekend aan de consument. [naar artikel]
Het waterpeil van de Rijn ter hoogte van het kritieke punt in Kaub is vanmorgen gezakt tot 36 centimeter: te laag voor het meeste scheepvaartverkeer. De knip tussen de Boven- en Beneden-Rijn lijkt daarmee grotendeels een feit. "De schepen die wel nog kunnen varen, kunnen heel weinig lading meenemen", klinkt het. En beterschap is niet meteen in zicht. [naar artikel]
Het waterpeil in de Rijn bij de Duitse stad Kaub, tussen Koblenz en Mainz, is weer gedaald tot onder de 1 meter. Door de regenval was er de laatste dagen sprake van een stijgend waterpeil. Maar dat is nu dus weer aan het zakken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.