De grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
We halen met z’n allen alles uit de kast om onze kosten in de supermarkt te drukken: minder A-merken, minder verse vis en vlees, meer oog voor promoties of zelfs van supermarkt veranderen. Maar terwijl we onze winkelkar nauwgezet in de gaten houden, is er op andere uitgavenposten in het huishouden nog ruimte om te besparen. Dat blijkt uit de Grote Geldenquête van Het Laatste Nieuws. Zo stroomt er nog elke maand geld weg naar een aantal ‘domme kosten’. [naar artikel]
De prijzen in veel supermarkten in ons land liggen nog steeds hoger dan voor de coronacrisis, maar de jongste dagen is wel een positieve evolutie merkbaar. De prijzen daalden weer lichtjes, blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie roept de overheid op alle promoties in supermarkten weer toe te laten. “We zijn nog niet waar we moeten zijn.” [naar artikel]
Supermarkten pakken uit met grote acties en beloven dat ze de koopkracht van consumenten kunnen verhogen. Wat blijkt? Lang niet alle beloftes worden nagekomen en sommige producten zijn zelfs gestegen in prijs, meldt Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept de supermarkten op om geen misbruik te maken van de hoge inflatie om klanten te misleiden. [naar artikel]
Er zijn nog steeds verboden producten op de markt die bamboevezel en melamine bevatten. Dat blijkt uit een steekproef van Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept op tot meer controles. [naar artikel]
Test Aankoop heeft een klacht ingediend bij de Economische Inspectie en de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) tegen de bedrijven Switch en SFAM. De consumentenorganisatie ontving sinds september 2020 al 466 klachten over het “gedwongen” sluiten van bepaalde contracten na aankoop van een Apple-product. Dat meldt Test Aankoop dinsdag. [naar artikel]
Test Aankoop heeft een klacht ingediend bij de Economische Inspectie en de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) tegen de bedrijven Switch en SFAM. De consumentenorganisatie ontving sinds september 2020 al 466 klachten over het gedwongen sluiten van bepaalde contracten na aankoop van een Apple-product. Dat meldt Test Aankoop dinsdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.