Test Aankoop roept supermarktketens op om snel hun prijzen te verlagen tot het niveau van voor de coronacrisis. De regering laat weer kortingen en promoties toe, maar het effect daarvan is volgens de consumentenorganisatie nog klein. [naar artikel]
Supermarkten pakken uit met grote acties en beloven dat ze de koopkracht van consumenten kunnen verhogen. Wat blijkt? Lang niet alle beloftes worden nagekomen en sommige producten zijn zelfs gestegen in prijs, meldt Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept de supermarkten op om geen misbruik te maken van de hoge inflatie om klanten te misleiden. [naar artikel]
Een aantal supermarkten zijn vorige week tot 6,6 procent duurder geweest doordat ze ruim een poosje geen promoties of kortingen mochten geven. Dat blijkt uit een prijsvergelijking van consumentenorganisatie Test Aankoop. Bij Colruyt- en Carrefour Hyper-winkels scheelde het plots een slok op een borrel in vergelijking met pre-coronatijden. [naar artikel]
Supermarkten pakken uit met grote acties en beloven dat ze de koopkracht van consumenten kunnen verhogen. Wat blijkt? Lang niet alle beloftes worden nagekomen en sommige producten zijn zelfs gestegen in prijs, meldt Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept de supermarkten op om geen misbruik te maken van de hoge inflatie om klanten te misleiden. [naar artikel]
Sinds begin mei zijn alle promoties in onze supermarkten weer toegelaten. Toch blijft het effect op de winkelkar voorlopig klein, stelt Test Aankoop. Er zijn weliswaar prijsdalingen voor (inter)nationale merkproducten, maar grote positieve gevolgen voor onze portemonnee blijven uit. [naar artikel]
18:04 De supermarkten mogen hun klanten sinds 1 mei opnieuw kortingen aanbieden, na een tijdelijke stop om hamsteren tegen te gaan. Volgens consumentenorganisatie Test Aankoop heeft dat nog geen zichtbaar e... [naar artikel]
De grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. [naar artikel]
De grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. [naar artikel]
Amper 28 procent van de promoties die in het kader van Black Friday worden aangeboden is interessant wanneer wordt gekeken naar prijs én kwaliteit. Dat blijkt uit een analyse van Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept mensen die van de Black Friday-koopjes willen profiteren op om waakzaam te zijn en zorgvuldig te vergelijken. Ze herinnert er ook aan dat het belangrijk is om duurzame kwaliteitsproducten te kopen. [naar artikel]
Colruyt is ook dit jaar de goedkoopste supermarkt. Dat blijkt uit de jaarlijkse prijsvergelijkingstest van consumentenorganisatie Test-Aankoop. Volgens dat onderzoek is de Colruyt aan de Hendrik Van Veldekesingel in Hasselt de goedkoopste supermarkt van Limburg. [naar artikel]
Test Aankoop roept supermarktketens op om snel hun prijzen te verlagen tot het niveau van voor de coronacrisis. De regering laat weer kortingen en... [naar artikel]
Sommige hespen in de Belgische supermarkten bevatten zoveel additieven en “opvulsel” dat ze buiten de wettelijke definitie van gekookte ham vallen. Dat blijkt dinsdag uit een vergelijkende test van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie eist dat fabrikanten het vleespercentage op het etiket zetten, en wil meer eengemaakte Europese kwaliteitsnormen. [naar artikel]
Test Aankoop roept Carrefour, Colruyt en Delhaize op om de oorsprong van hun producten te vermelden op hun websites. Volgens de consumentenorganisatie is de aanduiding van de herkomst verplicht voor een hele reeks voedingsproducten en dat gebeurt te weinig. [naar artikel]
De stijgende inflatie jaagt de energieprijzen serieus de hoogte in – daar heeft iedereen het natuurlijk over. Maar ook in de supermarkt beginnen de effecten voelbaar te worden, maakte consumentenorganisatie Test Aankoop deze week bekend, na analyse van ruim drieduizend producten. Hun mand werd in een jaar tijd 2,19% duurder. “De meeste productcategorieën hebben een duidelijke opwaartse sprong in prijs gemaakt, al zijn er ook uitzonderingen.” Wij maken een eigen prijsvergelijking. Daarin is de stijging minder hoog. Met dank aan promoties, waarmee de supermarkten aan schadebeperking doen. [naar artikel]
Sommige hespen in de Belgische supermarkten bevatten zoveel additieven en “opvulsel” dat ze buiten de wettelijke definitie van gekookte ham vallen. Dat blijkt dinsdag uit een vergelijkende test van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie eist dat fabrikanten het vleespercentage op het etiket zetten, en wil meer eengemaakte Europese kwaliteitsnormen. [naar artikel]
Colruyt is opnieuw de goedkoopste supermarkt in de jaarlijkse prijsvergelijking van Test-Aankoop. Voor de consument een goede zaak. Maar hoelang kunnen supermarkten die lageprijzenpolitiek volhouden? [naar artikel]
Amper 28 procent van de promoties die in het kader van Black Friday worden aangeboden is interessant wanneer wordt gekeken naar prijs én kwaliteit. Dat blijkt uit een analyse van Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept mensen die van de Black Friday-koopjes willen profiteren op om waakzaam te zijn en zorgvuldig te vergelijken. [naar artikel]
17:51 De stopzetting van de kortingen en promoties in de supermarkten heeft volgens het Belgische statistiekbureau amper een impact op onze boodschappenmand gehad. Het ontkracht de perceptie dat we de afgel... [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test Aankoop roept mensen die in het bezit zijn van een voucher bij reisorganisator Neckermann op om die om te zetten in een boeking. Als op 22 februari geen financiële middelen gevonden zijn om de activiteiten van de touroperator voort te zetten, kan de onderneming failliet verklaard worden, aldus Test Aankoop woensdag in een persbericht. [naar artikel]
Sommige hespen in Belgische supermarkten bevatten zoveel additieven en "opvulsel" dat ze buiten de wettelijke definitie van gekookte ham vallen. Dat blijkt uit een vergelijkende test van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie eist dat fabrikanten het vleespercentage op het etiket zetten en pleit voor meer Europese kwaliteitsnormen. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test Aankoop roept mensen die in het bezit zijn van een voucher bij reisorganisator Neckermann op om die om te zetten in een boeking. Als op 22 februari geen financiële middelen gevonden zijn om de activiteiten van de touroperator voort te zetten, kan de onderneming failliet verklaard worden, aldus Test Aankoop woensdag in een persbericht. [naar artikel]
De stijgende inflatie jaagt de energieprijzen serieus de hoogte in – daar heeft iedereen het natuurlijk over. Maar ook in de supermarkt beginnen de effecten voelbaar te worden, maakte consumentenorganisatie Test Aankoop deze week bekend, na analyse van ruim drieduizend producten. Hun mand werd in een jaar tijd 2,19% duurder. “De meeste productcategorieën hebben een duidelijke opwaartse sprong in prijs gemaakt, al zijn er ook uitzonderingen.” Wij maken een eigen prijsvergelijking. Daarin is de stijging minder hoog. Met dank aan promoties, waarmee de supermarkten aan schadebeperking doen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.