Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Test Aankoop roept op om promoties in supermarkten weer toe te laten, als zal het effect pas echt groot zijn bij één supermarkt

23/04/2020 - 16:40
"De prijzen in veel supermarkten in ons land liggen nog steeds hoger dan voor de coronacrisis, maar de jongste dagen is wel een positieve evolutie merkbaar. De prijzen daalden weer lichtjes, blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie roept de overheid op alle promoties in supermarkten weer toe te laten. “We zijn nog niet waar we moeten zijn.”"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Test Aankoop vraagt supermarkten om prijzen te verlagen (10/04/2020 - Het Nieuwsblad)

Test Aankoop roept supermarktketens op om snel hun prijzen te verlagen tot het niveau van voor de coronacrisis. De regering laat weer kortingen en promoties toe, maar het effect daarvan is volgens de consumentenorganisatie nog klein. [naar artikel]


2. Test Aankoop hekelt supermarktacties: “Veel promoties zijn onbeschikbaar en één supermarkt heeft geen enkel product goedkoper gemaakt, integendeel” (06/09/2022 - Gazet van Antwerpen)

Supermarkten pakken uit met grote acties en beloven dat ze de koopkracht van consumenten kunnen verhogen. Wat blijkt? Lang niet alle beloftes worden nagekomen en sommige producten zijn zelfs gestegen in prijs, meldt Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept de supermarkten op om geen misbruik te maken van de hoge inflatie om klanten te misleiden. [naar artikel]


3. Test Aankoop: supermarkten op piek tot 6,6 procent duurder door corona-effect (03/04/2020 - VRT NWS)

Een aantal supermarkten zijn vorige week tot 6,6 procent duurder geweest doordat ze ruim een poosje geen promoties of kortingen mochten geven. Dat blijkt uit een prijsvergelijking van consumentenorganisatie Test Aankoop. Bij Colruyt- en Carrefour Hyper-winkels scheelde het plots een slok op een borrel in vergelijking met pre-coronatijden. [naar artikel]


4. Test Aankoop hekelt supermarktacties: “Veel promoties zijn onbeschikbaar” (06/09/2022 - Het Belang van Limburg)

Supermarkten pakken uit met grote acties en beloven dat ze de koopkracht van consumenten kunnen verhogen. Wat blijkt? Lang niet alle beloftes worden nagekomen en sommige producten zijn zelfs gestegen in prijs, meldt Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept de supermarkten op om geen misbruik te maken van de hoge inflatie om klanten te misleiden. [naar artikel]


5. Boodschappen doen in tijden van corona blijft duur, ondanks promoties (07/05/2020 - Het Belang van Limburg)

Sinds begin mei zijn alle promoties in onze supermarkten weer toegelaten. Toch blijft het effect op de winkelkar voorlopig klein, stelt Test Aankoop. Er zijn weliswaar prijsdalingen voor (inter)nationale merkproducten, maar grote positieve gevolgen voor onze portemonnee blijven uit. [naar artikel]


6. Test Aankoop: 'Winkelkar blijft even duur, ondanks promoties' (07/05/2020 - De Tijd)

18:04 De supermarkten mogen hun klanten sinds 1 mei opnieuw kortingen aanbieden, na een tijdelijke stop om hamsteren tegen te gaan. Volgens consumentenorganisatie Test Aankoop heeft dat nog geen zichtbaar e... [naar artikel]


7. Test Aankoop hekelt valse promoties in supermarkten: bij deze acties ben je maar beter op je hoede (06/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

De grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. [naar artikel]


8. Test Aankoop hekelt valse promoties: “In deze supermarkt zijn producten niet beschikbaar of stegen ze zelfs in prijs” (06/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

De grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. [naar artikel]


9. Test Aankoop waarschuwt voor valse of oninteressante promoties op Black Friday (26/11/2021 - Het Belang van Limburg)

Amper 28 procent van de promoties die in het kader van Black Friday worden aangeboden is interessant wanneer wordt gekeken naar prijs én kwaliteit. Dat blijkt uit een analyse van Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept mensen die van de Black Friday-koopjes willen profiteren op om waakzaam te zijn en zorgvuldig te vergelijken. Ze herinnert er ook aan dat het belangrijk is om duurzame kwaliteitsproducten te kopen. [naar artikel]


10. KAART. Dit zijn volgens Test-Aankoop de goedkoopste en duurste supermarkten van Limburg (18/12/2017 - Het Belang van Limburg)

Colruyt is ook dit jaar de goedkoopste supermarkt. Dat blijkt uit de jaarlijkse prijsvergelijkingstest van consumentenorganisatie Test-Aankoop. Volgens dat onderzoek is de Colruyt aan de Hendrik Van Veldekesingel in Hasselt de goedkoopste supermarkt van Limburg. [naar artikel]


11. Test Aankoop vraagt supermarkten om snel opnieuw hun prijzen te verlagen (10/04/2020 - Het Laatste Nieuws)

Test Aankoop roept supermarktketens op om snel hun prijzen te verlagen tot het niveau van voor de coronacrisis. De regering laat weer kortingen en... [naar artikel]


12. Test-Aankoop waarschuwt: “Hesp in supermarkt bevat te veel vocht en te weinig vlees” (27/02/2018 - Gazet van Antwerpen)

Sommige hespen in de Belgische supermarkten bevatten zoveel additieven en “opvulsel” dat ze buiten de wettelijke definitie van gekookte ham vallen. Dat blijkt dinsdag uit een vergelijkende test van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie eist dat fabrikanten het vleespercentage op het etiket zetten, en wil meer eengemaakte Europese kwaliteitsnormen. [naar artikel]


13. Test Aankoop roept supermarkten op oorsprong van producten te vermelden op website (01/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

Test Aankoop roept Carrefour, Colruyt en Delhaize op om de oorsprong van hun producten te vermelden op hun websites. Volgens de consumentenorganisatie is de aanduiding van de herkomst verplicht voor een hele reeks voedingsproducten en dat gebeurt te weinig. [naar artikel]


14. Winkelkar duurder? Wij deden de test: promo’s houden prijzen in supermarkt in bedwang (29/01/2022 - Gazet van Antwerpen)

De stijgende inflatie jaagt de energieprijzen serieus de hoogte in – daar heeft iedereen het natuurlijk over. Maar ook in de supermarkt beginnen de effecten voelbaar te worden, maakte consumentenorganisatie Test Aankoop deze week bekend, na analyse van ruim drieduizend producten. Hun mand werd in een jaar tijd 2,19% duurder. “De meeste productcategorieën hebben een duidelijke opwaartse sprong in prijs gemaakt, al zijn er ook uitzonderingen.” Wij maken een eigen prijsvergelijking. Daarin is de stijging minder hoog. Met dank aan promoties, waarmee de supermarkten aan schadebeperking doen. [naar artikel]


15. Test-Aankoop waarschuwt voor hesp in onze supermarkt: te veel vocht, te weinig vlees (27/02/2018 - Het Nieuwsblad)

Sommige hespen in de Belgische supermarkten bevatten zoveel additieven en “opvulsel” dat ze buiten de wettelijke definitie van gekookte ham vallen. Dat blijkt dinsdag uit een vergelijkende test van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie eist dat fabrikanten het vleespercentage op het etiket zetten, en wil meer eengemaakte Europese kwaliteitsnormen. [naar artikel]


16. Machtsconcentratie dwingt supermarkten om met lage prijzen te stunten (18/12/2017 - VRT NWS)

Colruyt is opnieuw de goedkoopste supermarkt in de jaarlijkse prijsvergelijking van Test-Aankoop. Voor de consument een goede zaak. Maar hoelang kunnen supermarkten die lageprijzenpolitiek volhouden? [naar artikel]


17. Test Aankoop waarschuwt: “Let op voor neppromoties op Black Friday” (26/11/2021 - Gazet van Antwerpen)

Amper 28 procent van de promoties die in het kader van Black Friday worden aangeboden is interessant wanneer wordt gekeken naar prijs én kwaliteit. Dat blijkt uit een analyse van Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept mensen die van de Black Friday-koopjes willen profiteren op om waakzaam te zijn en zorgvuldig te vergelijken. [naar artikel]


18. Supermarkten mogen weer kortingen en promoties geven (30/03/2020 - De Tijd)

17:51 De stopzetting van de kortingen en promoties in de supermarkten heeft volgens het Belgische statistiekbureau amper een impact op onze boodschappenmand gehad. Het ontkracht de perceptie dat we de afgel... [naar artikel]


19. Test Aankoop roept reizigers op om vouchers om te zetten in boekingen bij Neckermann (17/02/2021 - Het Belang van Limburg)

Consumentenorganisatie Test Aankoop roept mensen die in het bezit zijn van een voucher bij reisorganisator Neckermann op om die om te zetten in een boeking. Als op 22 februari geen financiële middelen gevonden zijn om de activiteiten van de touroperator voort te zetten, kan de onderneming failliet verklaard worden, aldus Test Aankoop woensdag in een persbericht. [naar artikel]


20. Test-Aankoop: "Sommige hespen in supermarkten zijn naam onwaardig" (27/02/2018 - VRT NWS)

Sommige hespen in Belgische supermarkten bevatten zoveel additieven en "opvulsel" dat ze buiten de wettelijke definitie van gekookte ham vallen. Dat blijkt uit een vergelijkende test van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie eist dat fabrikanten het vleespercentage op het etiket zetten en pleit voor meer Europese kwaliteitsnormen. [naar artikel]


21. Nakend faillissement: Test Aankoop roept reizigers op om vouchers om te zetten in boekingen bij Neckermann (17/02/2021 - Het Nieuwsblad)

Consumentenorganisatie Test Aankoop roept mensen die in het bezit zijn van een voucher bij reisorganisator Neckermann op om die om te zetten in een boeking. Als op 22 februari geen financiële middelen gevonden zijn om de activiteiten van de touroperator voort te zetten, kan de onderneming failliet verklaard worden, aldus Test Aankoop woensdag in een persbericht. [naar artikel]


22. Winkelkar duurder? Wij deden de test: schadebeperking door de promo’s (29/01/2022 - Het Nieuwsblad)

De stijgende inflatie jaagt de energieprijzen serieus de hoogte in – daar heeft iedereen het natuurlijk over. Maar ook in de supermarkt beginnen de effecten voelbaar te worden, maakte consumentenorganisatie Test Aankoop deze week bekend, na analyse van ruim drieduizend producten. Hun mand werd in een jaar tijd 2,19% duurder. “De meeste productcategorieën hebben een duidelijke opwaartse sprong in prijs gemaakt, al zijn er ook uitzonderingen.” Wij maken een eigen prijsvergelijking. Daarin is de stijging minder hoog. Met dank aan promoties, waarmee de supermarkten aan schadebeperking doen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!