Een kwart van de Belgische werknemers met een contract van onbepaalde duur rijdt met een bedrijfswagen. Sinds het begin van 2019 is dat aandeel met 7 procent gestegen. Vooral in Vlaanderen en Wallonië kiezen steeds meer werknemers voor een bedrijfswagen. Het aandeel elektrische en hybride bedrijfswagens neemt toe, maar het is nog te vroeg om van een opmars te spreken. Dat blijkt woensdag uit cijfers van hr-dienstverlener Securex. [naar artikel]
Een op vier Belgische werknemers die onder een contract van onbepaalde duur liggen, rijdt met een bedrijfswagen. Dat blijkt uit cijfers van de HR-dienstverlener Securex. De ‘War for Talent’ zorgt voor een exponentiële stijging bij bedrijfswagens. Volgens Heidi Verlinden van Securex zouden bedrijfswagens sneller in de strijd gegooid worden bij sollicitatie- of loopbaangesprekken. Een voorstel […] [naar artikel]
Het aantal werknemers met een bedrijfswagen blijft toenemen, met de grootste stijging bij de jongeren. Dat meldt HR-bedrijf Attentia. "Vandaag heeft bijna één op vijf werknemers een bedrijfswagen." 'Cash for car' slaat nog niet aan, zo bleek eerder al. Het principe waarbij de bedrijfswagen omgeruild kan worden voor cash, is inmiddels wel versoepeld. [naar artikel]
Een 'laadpalenwoestijn', zo wordt Wallonië wel eens genoemd. Volgens Johan Driesen, professor Elektrische Mobiliteit aan de KU Leuven, kan je maar beter je batterijen goed volladen als je van Vlaanderen naar Luxemburg rijdt. In Vlaanderen staan 12.076 laadpalen, in Wallonië maar 2.148. Waar komt dat grote verschil vandaan? [naar artikel]
Slechts 4 procent van de Belgische werknemers krijgt op dit moment een mobiliteitsbudget van hun werkgever. Dat blijkt vandaag uit de resultaten van een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij ruim 1.500 werknemers in mei. Een kwart van de werknemers die een bedrijfswagen hebben, zegt bereid te zijn om die in te ruilen voor een mobiliteitsbudget, en nog eens 22 procent ziet dat enkel zitten onder bepaalde voorwaarden. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. [naar artikel]
23:13 Het aantal werknemers en zelfstandigen die langdurig ziek zijn, stijgt sneller in Wallonië dan in Brussel en Vlaanderen. In Wallonië was 12,2 procent van de beroepsbevolking in 2022 arbeidsongeschikt. [naar artikel]
In de eerste drie maanden van dit jaar hebben al 31 ondernemingen een voornemen tot collectief ontslag aangekondigd. In totaal zijn daarbij 2.601 werknemers betrokken, van wie 1.585 tewerkgesteld in Vlaanderen, 430 in Brussel en 586 in Wallonië. Dat blijkt vandaag uit statistieken die de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg gepubliceerd heeft. Antwerpen was de meest getroffen provincie in Vlaanderen, Henegouwen in Wallonië. [naar artikel]
Voor het eerst sinds 2014 dalen de huizenprijzen in Vlaanderen. Hoewel dit nog niet het geval is in Wallonië, koelt de markt daar ook af. In het nieuws: De ERA-barometer richt zich naast Vlaanderen ook op de vastgoedmarkt in Wallonië. Details (1): Effectieve prijsdaling in Vlaanderen. Volgt Wallonië de Vlaamse trend? Details (2): Een aanzienlijke […] [naar artikel]
Wist u dat Wallonië geen werklozen telt? Hoe anders verklaren dat Vlaanderen in India en Mexico mensen moet rekruteren, eerder dan in het zuiden van het land? Waarom zouden slechts 52 mensen hebben gereageerd op de 117.000 Vlaamse vacatures die aan Wallonië werden voorgelegd? Waarom zou Wallonië het makkelijker maken om buitenlandse werknemers aan te […] [naar artikel]
Wie elektrisch rijdt in Vlaanderen kan binnenkort laadangst vergeten. Want er is een ongezien snellader-offensief aan de gang. Veel meer dan in het buitenland. Maar tegelijk wordt Wallonië bestempeld als de “oplaadwoestijn van Europa”. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59% aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan 50 zijn hiertoe […] Het bericht Zes op de tien werknemers stappen op als bedrijfswagen wegvalt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
16:16 17 procent van de Belgische werknemers kiest zelf hoe het zijn loonpakket samenstelt: een bedrijfswagen, een bonus, extrelegaal verlof, maaltijdcheques, cash of nog een andere vorm van verloning. [naar artikel]
Als gevolg van de interprofessionele staking zal het treinverkeer woensdag ernstig verstoord zijn. Spoorwegmaatschappij NMBS werkte een alternatieve dienstregeling uit waarbij een kwart van de treinen zou rijden. [naar artikel]
Net als op de arbeidsmarkt ontwikkelt de Belgische economie zich op het vlak van staatsschuld met twee – of drie – snelheden, met toenemende divergentie tussen het sterke Vlaanderen en de zwakkere regio’s Brussel en Wallonië. Dat blijkt uit een analyse in het jaarverslag van de Nationale Bank (NBB), op basis van een specifieke indicator. […] [naar artikel]
De openbare diensten in Wallonië kampen met grote tekorten bij de financiering en een snelle stijging van de schulden. Dat blijkt uit een studie van de Waalse werkgeversorganisatie UWE. Ruim een op de drie werknemers in Wallonië werkt voor de overheid. Met het oog op het “structurele onevenwicht” in de financiering formuleert UWE nu 15 voorstellen voor een herdefiniëring van de contouren van de openbare diensten. [naar artikel]
Wie een bedrijfswagen heeft die enkel op benzine of diesel rijdt, zal het ‘voordeel alle aard’ op zijn belastingaangifte en dus ook de belastingdruk zien stijgen. Daarvoor waarschuwt ‘De Tijd’ vandaag. Volgens de experten die de zakenkrant raadpleegde zou het in veel gevallen om een stijging van maar liefst 20 procent gaan. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt dinsdag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59 procent aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan […] Het bericht “Zes op de tien werknemers stappen op als werkgever hen geen bedrijfswagen meer aanbiedt” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hr-dienstenbedrijf SD Worx telt tot dusver amper 23 werknemers, uit 22 bedrijven, die hun bedrijfswagen ingeruild hebben voor een cashvergoeding. Dat schrijft De Tijd vrijdag. SD Worx begeleidt bijna 24.000 bedrijven met meer dan 500.000 werknemers met een bedrijfswagen. [naar artikel]
Het is er rustig, alles gaat er trager en ze hebben veel minder stress: dat vertellen Vlamingen die getuigen over hun leven in Wallonië. Het is de mensen in Wallonië van harte gegund. Maar er is wel een probleem dat weinig wordt besproken: niet alleen in Vlaanderen, maar ook in bijna alle andere lidstaten van de Europese Unie is de bereidheid om te werken veel groter dan in Wallonië. [naar artikel]
Vanaf april kunnen werknemers hu bedrijfswagen inruilen voor cash. De regering Michel wil zo de werknemers uit hun bedrijfswagen krijgen. Dat kan [naar artikel]
Wie een bedrijfswagen heeft die enkel op benzine of diesel rijdt, zal het ‘voordeel alle aard’ op zijn belastingaangifte en dus ook de belastingdruk zien stijgen. Daarvoor waarschuwt ‘De Tijd’ vandaag. Volgens de experten die de zakenkrant raadpleegde zou het in veel gevallen om een stijging van maar liefst 20 procent gaan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.