Nederlandse beleggers eisen miljarden schadevergoeding van Philips. Patiënten en beleggers zijn “stelselmatig verkeerd voorgelicht” over de problemen met apneu- en beademingsapparaten, stellen zij in ‘Het Financieele Dagblad’. Daardoor zouden beleggers een veel te hoge prijs hebben betaald voor de aandelen. De beleggersvereniging VEB becijfert de totale schade voor aandeelhouders op 16 miljard euro. [naar artikel]
Minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) heeft vrijdag samen met sectorfederaties Febiac en Traxio een gedragscode ondertekend die regels bevat voor de manier waarop invoerders en garagisten hun klanten moeten informeren in geval van terugroepacties en software-updates. “Dit zal het vertrouwen in de automarkt versterken en de rechten van de consument beter beschermen”, aldus Peeters tijdens de persdag van het autosalon in Brussels Expo. [naar artikel]
"Deze maatregel zal het vertrouwen in de automarkt versterken en de rechten van de consument beter beschermen", verklaarde Peeters. [naar artikel]
Salmonella, stukjes glas, ja zelfs pesticiden: gemiddeld worden er meer dan twee terugroepacties per week opgestart. Maar de animo bij consumenten om gevaarlijke voedingswaren terug te brengen, is beperkt. [naar artikel]
De lijst van voedingsmiddelen die worden teruggeroepen omdat ze te veel resten van het in Europa verboden gewasbeschermingsmiddel ethyleenoxide bevatten, wordt alsmaar langer. Nu wordt ook KIRI-smeerkaas uit de handel genomen, zo maakten het Voedselagentschap FAVV en het bedrijf Bel Belgium maandag bekend. [naar artikel]
Het gewasbeschermingsmiddel ethyleenoxide leidde sinds eind juni al tot liefst 50 terugroepingen van voedingswaren. Het ijsbedrijf Froneri, een joint venture van het Zwitserse voedingsconcern Nestlé en het Britse R&R Ice Cream en supermarktketen Jumbo voegen daar in samenspraak met het Federaal Agentschap voor de Voedselveiligheid (FAVV) nog een aantal producten aan toe. [naar artikel]
Het aantal terugroepacties door automerken stijgt spectaculair en treft jaarlijks miljoenen automobilisten over de hele wereld. Hoe langer hoe meer liggen softwareproblemen aan de basis. Die blijken hardnekkiger en moeilijker op te lossen dan gedacht, zo leert een analyse van de recalls in 2021. [naar artikel]
Vorig jaar moesten autofabrikanten in de Verenigde Staten 406 terugroepacties aankondigen. Dat is een nieuw record. Dat blijkt uit een rapport van consulent Stout. Het jaar voordien was er sprake van 317 campagnes. Er wordt anderzijds echter ook opgemerkt dat er bij de terugroepacties vorig jaar in totaal minder voertuigen waren betrokken. In totaal kregen […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.