Curvy vrouwen claimen stilaan hun plek in campagnes en op catwalks. Maar ze mogen niet dikker zijn dan maatje 46 en moeten aan wel meer ‘regels’ voldoen. Deborah Dauchot en Morgane Gielen, twee modellenscouts die een lans breken voor meer plussize, en succesvol curvy model Romy Schlimbach onthullen hoe bodypositivity er vandaag écht uitziet in de modewereld. “Plussize modellen vragen me vaak of ze meer kans maken op jobs als ze hun dubbele kin weg laten botoxen.” [naar artikel]
Anno 2019 is plussize goed ingeburgerd. Op de catwalk zien we steeds vaker modellen met maatje 40, en ook het aanbod in de winkelrekken wordt... [naar artikel]
Het Italiaanse modehuis Dolce & Gabbana gaat meer inzetten op grotere maten, dat meldt het bedrijf aan FashionNetwork.com. Helaas is dat anno 2019... [naar artikel]
Vrouwelijke plussize modellen zien we tegenwoordig steeds vaker. Hoewel er nog heel wat werk aan de winkel is, zijn de eerste hordes genomen. Wat betreft mannelijke modellen ligt dat anders. Bodypositivity blijft voorlopig een vrouwenzaak. En dat is jammer, want ook mannen hebben nood aan een alternatief schoonheidsideaal. [naar artikel]
Al jaar en dag spelen we met speelgoedpop Barbie: slank, blond en onmenselijk perfect. Bij de mannelijke variant Ken, idem. Speelgoedbedrijf Mattel bracht daar de afgelopen jaren wel verandering in en de Barbiepop werd realistischer, inclusiever en diverser. Ook in de nieuwe collectie, die volgende maand wordt gelanceerd, staan die drie kernwoorden centraal. [naar artikel]
Vlaanderen krijgt een ferme tik op de vingers omdat het geen inclusief onderwijs aanbiedt voor alle kinderen. Het M-decreet voldoet niet. [naar artikel]
De zelfgebreide truien zijn weg, en ook de kittens waarin meisjes hun snotneus duwden. En zo zijn er nog wel een paar details waarin het nieuwe Tik Tak verschilt van het oude. Glazen flesjes zónder plastic rietje. Geen likstokken, maar gezonde blauwe bessen. Wij vergelijken de oude met de nieuwe versie. [naar artikel]
Langzaam maar zeker weet de fitnessindustrie zich uit haar spandex keurslijf van maatje 34 te wurmen. Voorloper is sportmerk Adidas, dat in hun gloednieuwe ‘Watch Us Move’-campagne vrouwen met alle vormen en maten in de spotlights zet. Bodypositive yoga-activiste Jessamyn Stanley is een van de gezichten. In een industrie die zo vetfobisch is, is meer inclusiviteit broodnodig, zegt ze. “Je krijgt het gevoel dat je er op een bepaalde manier moet uitzien om aan sport te mogen doen.” [naar artikel]
In een poging om inclusiever te zijn, zal multinational Unilever (het moederbedrijf van onder andere Dove en Rexona) het woord 'normaal' niet meer gebruiken als beschrijving op huidverzorgingsproducten. “Het is een belangrijke stap in de goede richting", aldus Sunny Jain, hoofd van de afdeling voor schoonheid en persoonlijke verzorging. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.