Met mobiele data ben je tegenwoordig altijd en overal online. Alleen verbruiken de populaire apps op je telefoon vaak meer data dan je verwacht. Er zijn gelukkig wel mogelijkheden om het verbruik te controleren. Net zoals een aangepast abonnement een alternatief kan zijn. Maar welke apps verbruiken nu het meest? En hoeveel precies? Mijntelco.be zocht het uit. [naar artikel]
Heel wat gebruikers van sociale media kennen het wel: (doelloos) minuten- of zelfs urenlang langs de Facebookpagina of de Instafeed scrollen. Gebruikers beseffen niet altijd hoeveel tijd dat opslorpt in het dagelijkse leven. Om mensen daar nu bewust van te maken, lanceert het bedrijf boven de twee netwerksites een nieuwe functie: een timer, die je met je virtueel gedrag confronteert. [naar artikel]
Met geld raak je ver. Je schopt het zelfs tot in Formule 1. Papa investeerde minstens 250 miljoen in de hobby van zoonlief. Maar daarmee win je nog niet. Lance Stroll, thuisrijder in Montreal, ondervindt het. En nu hij ene Fernando Alonso als teamgenoot heeft, wordt het ook voor iedereen pijnlijk duidelijk. [naar artikel]
De Europese Commissie gaat onderzoeken of TikTok de rechten van minderjarigen wel voldoende beschermt en of de populaire app verslavend werkt. Bij een negatieve beoordeling dreigen miljoenenboetes voor het Chinese bedrijf. Is de vrees van de EU terecht? En wat maakt TikTok zo anders dan andere sociale media? Prof Lieven De Marez: “Je kan een kind van 10 jaar moeilijk verwijten dat het verslaafd is als zijn ouders en leerkrachten hetzelfde doen.” [naar artikel]
Sociaalnetwerksite Facebook wil gebruikers eraan herinneren hoeveel tijd ze besteden aan sociale media. Het bedrijf voert daarom nieuwe functies in die bijhouden hoelang mensen op Facebook en Instagram zitten. Dat moet ervoor zorgen dat mensen bewuster omgaan met hun tijd op sociale media, stelt het bedrijf. [naar artikel]
Facebook heeft 652 profielen, pagina's en groepen geschrapt van zijn website en zijn zusterplatform Instagram. Het gaat om accounts die vanuit Iran en Rusland gebruikt werden voor 'gecoördineerd niet-authentiek gedrag', zegt het bedrijf dinsdag op zijn blog. [naar artikel]
D’Ieteren, dat in België merken als Volkswagen en Skoda verdeelt, sluit zich als eerste Belgische bedrijf aan bij de zogenaamde... The post Facebook-boycot bereikt België: autoverdeler D’Ieteren schrapt advertenties op Facebook en Instagram appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.