Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035, zo maakten onderhandelaars bekend. [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035. Dat maken de onderhandelaars zelf bekend. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft dinsdag in Straatsburg het einde van de auto met verbrandingsmotor op Europese wegen bezegeld. Met 340 tegen 279 stemmen (21 onthoudingen) schaarden de parlementsleden zich achter een akkoord met de lidstaten om de verkoop van nieuwe auto’s die CO2 uitstoten tegen 2035 stop te zetten. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
De drie instellingen van de EU hebben een akkoord bereikt over de invoering van een verbod op de verkoop van nieuwe wagens en bestelwagens met brandstofmotor vanaf 2035. Volgens het akkoord moet de uitstoot van CO2 tegen 2030 verminderd worden met 55 procent voor nieuwe auto’s en met 50 procent voor nieuwe bestelwagens in vergelijking met 2021. [naar artikel]
De 27 lidstaten van de Europese Unie hebben maandag het verbod goedgekeurd op de verkoop van nieuwe wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035. Duitsland heeft zijn verzet ingetrokken, nadat het land met de Europese Commissie een akkoord bereikte over het toekomstige gebruik van 'e-fuels' in wagens. The post EU-lidstaten keuren verbod goed op nieuwe wagens met verbrandingsmotor vanaf 2035 appeared first on Knack. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. Dan zullen dus geen voertuigen met een verbrandingsmotor meer verkocht mogen worden. Dat zegt het Europees Parlement. [naar artikel]
Het is welbekend: de Europese regelgever verplicht ons om vanaf 2035 met een elektrische auto te rijden. Maar heeft iemand de kleine lettertjes gelezen? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn deed dat wel en ziet heel wat uitdagingen. “Het is niet uitgesloten dat die beslissing over vier jaar wordt teruggedraaid.” [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft de wetgeving over het einde van de verkoop van voertuigen met een verbrandingsmotor in 2035 definitief goedgekeurd. Volgens Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen gaat het om "een cruciale mijlpaal om de klimaatdoelstellingen voor 2030 te halen". [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
In enkele interviews drukt de Duitse minister van Transport Volker Wissing donderdag de hoop de kop in om snel een akkoord te vinden over het verbod op auto’s met verbrandingsmotor in Europa. “Het verbieden van technologie heeft ons land nog nooit vooruitgeholpen”, zegt hij in de krant ‘Augsburger Allgemeine’. Het aanhoudende Duitse verzet tegen het Europese akkoord om de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035 te verbieden, beroert ook de gemoederen op de Europese top. [naar artikel]
De Italiaanse minister van Transport Matteo Salvini is fel gekant tegen de goedkeuring door het Europees Parlement van het einde van de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor in 2035. Volgens hem gaat het om “waanzin” waartegen Rome zich zal trachten te verzetten. [naar artikel]
16:27 De verkoop van auto's op fossiele brandstof moet tegen 2030 met de helft omlaag. Tegen 2035 mag geen enkele nieuwe auto nog vervuilend zijn. [naar artikel]
De Europese lidstaten willen dat vanaf 2035 in de Europese Unie enkel nog emissievrije nieuwe auto’s verkocht worden. De ministers voor Milieu van de 27 Europese lidstaten bereikten daarover dinsdagnacht een akkoord in Luxemburg. [naar artikel]
De Europese Unie wil dat er vanaf 2035 enkel nog emissievrije of klimaatneutrale nieuwe auto's (zonder verbrandingsmotor dus) verkocht worden. De ministers die bevoegd zijn voor Milieu van de 27 Europese lidstaten bereikten daarover vannacht een akkoord in Luxemburg. Het Europees Parlement moet het compromis wel nog goedkeuren. [naar artikel]
16:19 Aan de vooravond van het autosalon van München haalt BMW-CEO Oliver Zipse scherp uit naar de Europese verplichting tegen 2035 te stoppen met de verkoop van auto's met een verbrandingsmotor. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft dinsdag in Straatsburg het einde van de auto met verbrandingsmotor op Europese wegen bezegeld. Wat wil dat zeggen voor de verkoop van uw huidige wagen? Of wat met tweedehandswagens? Wat met de duizenden tankstations in ons land? En zijn garagisten en de Belgische infrastructuur wel klaar voor de elektrische revolutie van ons wagenpark? [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.