20:15 In zijn nieuwe rol als voorzitter van Lantis, de bouwheer van de Oosterweelverbinding, bepleit Marc Descheemaecker dat evenveel wordt geïnvesteerd in de Antwerpse vervoersregio als in de Brusselse mob... [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
Liefst elf miljoen mensen hebben in 2016 beslist om geen gebruik meer te maken van de diensten van De Lijn. Zij zitten dus niet meer in de reizigerscijfers die gisteren gepresenteerd werden. De directie van De Lijn vindt dat geen drama: het waren vooral de mensen die niet betaalden, de inkomsten blijven op peil. Niks aan de hand dus. Dat iedereen nu maar eens ophoudt met op De Lijn te kappen, zei voorzitter Descheemaecker met volle overtuiging. [naar artikel]
Je rijdt naar Middelkerke om de voorzitter van Lantis over zijn nieuwe boek te interviewen en je blijkt tegenover een ex-medewerker van je eigen krant te zitten, tegenover een ex-dokwerker ook, de man die de kruimeldief in België introduceerde, en de ex-NMBS-baas die droomt van een Vlaamse spoorwegmaatschappij. [naar artikel]
In zijn nieuwe boek pleit Marc Descheemaecker voor de splitsing van de NMBS, een samengaan met De Lijn in Vlaanderen en de regionalisering van de luchthaven van Zaventem. "Ofwel grijpen we in, ofwel blijven we nog eens dertig jaar vloeken en zagen over het openbaar vervoer." [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
Wat is er toch aan de hand met het openbaar vervoer en De Lijn in de Antwerpse regio? De vakbond ACV provincie Antwerpen brengt rond deze vraag Antwerps schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) samen met de voorzitter van De Lijn Johan Sauwens. Het debat valt hier live te volgen vanaf 19.30 uur. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.