Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Even niet alert en KBC gebruikt jouw data voor reclame op maat

18/11/2022 - 10:31
"KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. "KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna.""

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Even niet alert en KBC gebruikt jouw data voor reclame op maat (18/11/2022 - Het Belang van Limburg)

KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. "KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna." [naar artikel]


2. Even niet alert en KBC gebruikt uw data voor reclame op maat (18/11/2022 - Het Nieuwsblad)

KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. “KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna.” [naar artikel]


3. Even niet alert en KBC gebruikt uw data voor reclame op maat: “De bank gaat hiermee Chinese bedrijven achterna” (18/11/2022 - Gazet van Antwerpen)

KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. “KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna.” [naar artikel]


4. Test BE-alert: 4.000 festivalgangers krijgen geen alert-sms (30/06/2017 - De Morgen)

Vandaag heeft het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken 44.000 festivalgangers van Rock Werchter omstreeks 15 uur een sms gestuurd met de tekst 'TEST BE-Alert. Dit is een test/Ceci est un test/This is a test. Info: crisiscentrum.be'. Er werden 40.000 sms'en correct ontvangen, dus ongeveer 4.000 mensen kregen de sms niet. [naar artikel]


5. Obesitasdokter Lieve De Lille: 'Reclame voor snoep is even fout als reclame voor sigaretten' (06/07/2021 - Knack)

Ze voert met een kleinschalig en drempelverlagend project de strijd tegen obesitas bij kinderen en jongeren op. Tegelijk beseft kinderarts Lieve De Lille dat er méér nodig is. [naar artikel]


6. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


7. Child Focus ontwikkelt Child Alert verder, ook al werd systeem nog maar twee keer gebruikt (02/02/2018 - Het Nieuwsblad)

Hoewel het systeem Child Alert-systeem sinds zijn lancering in 2011 nog maar twee keer werd gebruikt, acht Child Focus het systeem nog steeds nuttig. “Weg gaan het verder ontwikkelen, oefenen en handhaven”, zegt Child Focus-woordvoerder Dirk Depover vrijdag. [naar artikel]


8. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


9. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


10. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!