Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Daarom doen veel merken dit jaar niet mee met Black Friday. “Wij verhogen onze prijzen met 20 procent”

22/11/2022 - 13:35
"Elk jaar kijken fanatieke shoppers uit naar Black Friday, de koopjesdag die kwam overwaaien uit Amerika. Toch pakken in ons land ook heel wat winkels níét uit met schreeuwerige kortingsacties. Integendeel, ze verhogen zelfs hun prijzen of sluiten de deuren. En daar hebben ze hun redenen voor. “Zoals veel merken hebben wij ons vroeger ook laten meeslepen. Nu doen we het anders.”"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Daarom doen veel merken dit jaar niet mee met Black Friday. “Wij verhogen onze prijzen met 20 procent” (22/11/2022 - Het Laatste Nieuws)

Elk jaar kijken fanatieke shoppers uit naar Black Friday, de koopjesdag die kwam overwaaien uit Amerika. Toch pakken in ons land ook heel wat winkels níét uit met schreeuwerige kortingsacties. Integendeel, ze verhogen zelfs hun prijzen of sluiten de deuren. En daar hebben ze hun redenen voor. “Zoals veel merken hebben wij ons vroeger ook laten meeslepen. Nu doen we het anders.” [naar artikel]


2. Pfizer en Moderna verhogen prijzen van hun coronavaccins in EU met 25 procent en 34 procent (01/08/2021 - Het Laatste Nieuws)

Farmaceuten Pfizer en Moderna hebben de prijzen voor hun coronavaccins verhoogd in een nieuwe deal met de Europese Unie. Dat meldt de Britse zakenkrant Financial Times, die het contract heeft ingezien. [naar artikel]


3. Christel sluit bakkerij door stijgende prijzen en ze is niet enige bakker met problemen: “Dit jaar al twee keer onze prijzen moeten verhogen” (21/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

De federatie van bakkers in Vlaanderen trekt aan de alarmbel. Verschillende bakkers kunnen de enorme energieprijzen én daarbij ook stijgende kosten voor grondstoffen niet meer dragen. Zo werkt bijvoorbeeld 80 procent van de bakkers met gasovens, waar de kosten zelfs vijf tot zes keer hoger liggen dan vorig jaar. Christel van Bakkerij Franssen ziet zelfs geen andere optie meer dan haar deuren te sluiten: “Ik wens alle andere bakkers nog heel veel ‘courage’ toe.” [naar artikel]


4. Luxemerken verhogen prijzen: de beste handtassen om in te beleggen. “Waarde stijgt soms met 101 procent” (18/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Luxemerken als Louis Vuitton en Chanel hebben de prijzen van hun producten opnieuw verhoogd. Designertassen worden dus nog duurder. En toch blijven zulke luxe-items een aankoop die veel geld kan opleveren. We onthullen welke tassen de investering dubbel en dik waard zijn. “Elk jaar stijgt de waarde van een Birkin met 12 procent. Dat is immens veel, als je weet dat goud een return heeft van 7,9 procent.” [naar artikel]


5. Dit verandert er vanaf 1 juni: Orange en Telenet verhogen prijzen, lonen ambtenaren stijgen opnieuw met 2 procent, wettelijke garantie verandert drastisch (27/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf woensdag 1 juni stijgen bij telecombedrijven Orange en Telenet verschillende tarieven. Ook zien artsen hun erelonen en ambtenaren hun weddes stijgen met 2 procent. Door een omzetting van twee Europese richtlijnen in Belgische wetgeving wordt de wettelijke garantie aangepast, waardoor de consument nog beter beschermd is. Ook is het seksueel strafrecht in ons land sterk hervormd vanaf 1 juni. [naar artikel]


6. Dit verandert er vanaf 1 juni: lonen werknemers van 13 paritaire comités en ambtenaren stijgen met 2 procent, Orange en Telenet verhogen prijzen (01/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf vandaag stijgen bij telecombedrijven Orange en Telenet verschillende tarieven. Ook zien artsen hun erelonen, ambtenaren hun weddes en werknemers van dertien verschillende paritaire comités hun lonen stijgen met 2 procent. Door een omzetting van twee Europese richtlijnen in Belgische wetgeving wordt de wettelijke garantie aangepast, waardoor de consument nog beter beschermd is. Ook is het seksueel strafrecht in ons land sterk hervormd vanaf 1 juni. [naar artikel]


7. “Influencers zijn sterke merken, en sterke merken hebben fans die voor hen door het vuur gaan” (23/03/2021 - Het Laatste Nieuws)

Na alle commotie over de aankondiging van een attractie in het thema van de populaire TikTokkers Celine en Michiel, liet Plopsa vandaag weten dat het alle projecten met influencers tijdelijk stopzet. Het park zegt geschrokken te zijn van het cyberpesten en het taalgebruik van de fans en tegenstanders van het duo. “Influencers zijn sterke merken, en sterke merken hebben fans die door het vuur gaan voor hun merk”, aldus onderzoeker Jeroen Naudts. [naar artikel]


8. Internationale club rijken vraagt overheden de belastingen te verhogen: ‘We merken er zelf niet eens iets van’ (10/06/2021 - De Morgen)

De Deens-Iraanse zakenman Djaffar Shalchi richtte tijdens de coronacrisis Millionaires for Humanity op. Deze internationale club rijken vraagt overheden de belasting voor hen te verhogen. ‘Je bent moreel verplicht iets terug te geven.’ [naar artikel]


9. Daarom namen sommige merken niet deel aan succesvolle Black Friday en Cyber Monday (29/11/2016 - Het Laatste Nieuws)

Black Friday en de daaropvolgende Cyber Monday zorgden wereldwijd, alleen al online, voor een omzet van boven de 3 miljard dollar. Ook in ons [naar artikel]


10. Daarom zijn Nederlandse merken zo succesvol (13/05/2018 - Het Belang van Limburg)

Wij zijn vaak al blij als ze in het buitenland weten dat de beste bieren, de lekkerste chocolade én Kevin De Bruyne Made in Belgium zijn. Onze noorderburen echter drijven al eeuwenlang succesvol handel met ‘hun’ producten. Ligt het aan hun rechttoe-rechtaan aanpak? Hun grote mond? Hun zuinigheid? Sjiek vroeg vijf hippe merken hoe zij de internationale markt veroverden met Made in Holland. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!