Om de stijgende prijzen op de internationale markten te kunnen blijven volgen, liet de Luikse energieleverancier Mega 40.000 klanten weten dat de voorschotfactuur fors verhoogt. Ook andere leveranciers kondigden al een sprong aan. Mag dat zomaar? En wat als ik dat niet wil of kan betalen? En zoeken we ons heil dan maar beter in zonnepanelen? [naar artikel]
Om de stijgende prijzen op de internationale markten te kunnen blijven volgen, liet de Luikse energieleverancier Mega zijn 40.000 klanten weten dat de voorschotfactuur fors verhoogt. Ook andere leveranciers kondigden al een sprong aan. Mag dat zomaar? En wat als ik dat niet wil of kan betalen? En zoeken we ons heil dan maar beter in zonnepanelen? [naar artikel]
Verhalen over gezinnen die gigantische voorschotfacturen in de bus krijgen zijn alom tegenwoordig. Maar contact opnemen met de energieleverancier is momenteel niet gemakkelijk. Wat kan je doen als je zo’n torenhoge voorschotfactuur niet wil of kan betalen en hoe ga je dan te werk? [naar artikel]
Verhalen over gezinnen die gigantische voorschotfacturen in de bus krijgen zijn alom tegenwoordig. Maar contact opnemen met de energieleverancier is momenteel niet gemakkelijk. Wat kan je doen als je zo’n torenhoge voorschotfactuur niet wil of kan betalen en hoe ga je dan te werk? [naar artikel]
Jurgen Exelmans, zaakvoerder van carrosseriebedrijf Enzo Repair in Kontich, moet van zijn energieleverancier Octa+ plots een voorschotfactuur van 2.074 euro per maand betalen. Dat is bijna drie keer meer dan wat zijn bedrijf tot hiertoe betaalde. “Dat fors verhoogde bedrag is eenzijdig opgelegd en helemaal niet aangepast aan ons verbruik”, zegt Jurgen Exelmans. Octa+ dreigt ermee om geen energie meer te leveren als Enzo Repair het aangepaste voorschot niet betaalt. [naar artikel]
Energieleverancier Mega heeft met de stijgende energieprijzen het bedrag van de maandelijkse voorschotten bij zijn klanten opgetrokken. Opmerkelijk: het bedrijf doet dat ook bij mensen die een contract hebben met een vast tarief. Zij reageren ontsteld. [naar artikel]
Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse, die samen een kindje van 21 maanden hebben, kregen van energieleverancier Mega een voorschotfactuur van 7.000 euro. Achteraf bleek het echter om een vergissing te gaan. Maar hoe kan je weten wat je echt verbruikt en hoeveel je daarvoor moet betalen? En welke kleine ingrepen maken een groot verschil op je factuur? Wij verzamelen alle info die je helpt om opnieuw grip te krijgen op je energierekening. [naar artikel]
En plots krijg je een voorschotfactuur van je energieleverancier voor het hallucinante bedrag van 7.000 euro... Chloé (29) en Nelson (30), een gezin met een kindje van 21 maanden uit Asse, is één van de gedupeerde klanten van Mega, de energieleverancier die net in het leven was geroepen om energiekosten te drúkken. “De verwarming staat al weken uit en we douchen twee keer per week allemaal samen, wie kan dit nog betalen?”, vertellen ze ons. [naar artikel]
Genkenaar Oliva Antonio (74) en zijn vrouw Martha (70) veranderden in maart van energieleverancier. Maar in plaats van de besparing die hen was beloofd, moesten ze ineens dubbel betalen. “De facturen bleven maar binnenkomen.” [naar artikel]
Genkenaar Oliva Antonio (74) en zijn vrouw Martha (70) veranderden in maart van energieleverancier. In plaats van de besparing die hen was beloofd, moesten ze ineens dubbel betalen. “We waren plots klant bij twee leveranciers.” [naar artikel]
Heel wat klanten met een vast contract bij energieleverancier Mega krijgen het voorstel om hun voorschotfactuur aan te passen. Dat is opmerkelijk want een energieleverancier kan hogere energieprijzen pas beginnen door te rekenen wanneer de duurtijd van zo'n vast contract afloopt. Toch verdedigt Mega de aanpak bij "De inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
“De verwarming staat al weken uit en we douchen twee keer per week. Allemaal samen.” Of hoe Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse, die samen een kindje van 21 maanden hebben, nu niet meteen grote energieverbruikers zijn. De verbazing mocht dan ook des te groter zijn toen ze van energieleverancier Mega een voorschotfactuur van liefst 7.000 euro kregen. “Wie kan dit nog betalen?” [naar artikel]
“Er lijkt iets fout te zijn gelopen, ik zal de voorschotfactuur opnieuw terugbrengen tot 1.280 euro.” Of hoe het koppel uit Asse dat plots 6.840 euro diende te betalen, maandag alsnog een ‘tegemoetkoming’ van energieleverancier Mega kreeg. Meer zelfs: liefst 350 gezinnen zouden afgelopen weekend een overdreven hoge factuur gekregen hebben na wat Mega nu een “menselijke berekeningsfout” noemt. [naar artikel]
Energieleverancier Mega heeft de voorschotfactuur van 40.000 klanten opnieuw fors verhoogd. Dat meldt De Standaard. Het is al de derde keer sinds augustus dat de voorschotfacturen van Mega worden aangepast. [naar artikel]
Het Luikse energiebedrijf Mega verhoogt de voorschotfactuur van zowat de helft van zijn klanten fors als gevolg van de sterke stijging van de gas- en elektriciteitsprijzen. De andere energieleveranciers willen voorlopig niet zover gaan. [naar artikel]
De Luikse energieleverancier Mega heeft opnieuw 40.000 klanten laten weten dat hun voorschotfactuur fors verhoogd wordt. Ook consumenten die elders klant zijn, kunnen forse verhogingen verwachten. [naar artikel]
De Luikse energieleverancier Mega heeft opnieuw 40.000 klanten laten weten dat hun voorschotfactuur fors verhoogd wordt. Ook consumenten die elders klant zijn, kunnen forse verhogingen verwachten. [naar artikel]
Energieleveranciers mogen de voorschotfactuur niet langer eenzijdig verhogen. Het wordt goedkoper om van een variabel naar een vast contract over te stappen en wie niet langer van een sociaal tarief geniet, moet voortaan automatisch het goedkoopste tarief krijgen. Dat staat in een wetsontwerp dat vandaag groen licht kreeg van de ministerraad. [naar artikel]
Of ze even een kleine 7.000 euro op tafel wilden leggen: de voorschotfactuur die Chloé Komen (29) en Nelson Cauwenberghs (30) dit jaar van energieleverancier Mega kregen, kwam binnen als een mokerslag. Tot ze in de tegenaanval gingen en alles een ‘menselijke fout’ binnen het bedrijf bleek te zijn. “Maakt niet uit, wij stappen over”, klonk het resoluut. Maar dat bleek minder vlot te gaan dan gehoopt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.