Luxemerken en de gamewereld, ze zijn al langer met elkaar verworven. En nu springt ook het Franse modehuis Chanel mee op de kar. Met ‘Chanel Moon Walk’ brengt het modehuis zijn eerste mobiele spel uit. En Chanel zou Chanel niet zijn, mocht het geen pure luxe uitstralen. [naar artikel]
De Franse spoorwegmaatschappij plant een nieuwe spoorlijn tussen Muy en Cannes. Deze lijn zal door de velden lopen waar nu de bloemen gekweekt worden die hun geur geven aan het bekende parfum Chanel No. 5. [naar artikel]
De rechterhand van mode-ontwerper Karl Lagerfeld, Virginie Viard, neemt na zijn overlijden de taak van hoofdontwerper bij Chanel over. Dat laat het Franse modehuis weten. De voorbije 30 jaar werkten Lagerfeld en Viard nauw samen achter de schermen. De laatste tijd trad Viard stilaan wat meer op de voorgrond. [naar artikel]
Creatief directeur Virginie Viard stelde woensdagavond haar eerste Métiers d’Art voor, een jaarlijkse collectie van het Franse modehuis Chanel waarbij het vakmanschap van de ateliers in de kijker wordt geplaatst. [naar artikel]
Karl Lagerfeld pakte zijn modeshows graag groot uit. Zijn opvolger, creatief directeur Virginie Viard, wil die traditie duidelijk voortzetten. Zij... [naar artikel]
Als Willy Naessens (83) niet aan het werk is, brengt de West-Vlaamse bouwreus zijn tijd door in Normandië. Met zijn Marie-Jeanne (72) vindt hij er rust in hun 19de eeuwse chateau. In ‘Het Vakantiehuis’ geeft hij voor het eerst een rondleiding. “Veel van de oude meubels hebben we behouden.” [naar artikel]
In België heeft de economische inspectie het voorbije jaar 422.161 namaakgoederen in beslag genomen. Dat betekende bijna een verdubbeling tegenover het jaar voordien, toen 221.819 namaakproducten werden onderschept. Dat blijft uit cijfers die door de economische inspectie bekend werden gemaakt. Opgemerkt wordt dat ook de waarde van de geconfisceerde voorraden gevoelig is gestegen. Dat heeft […] The post Namaakindustrie richt zich steeds meer op luxeproducten appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De wereldwijde verkoop van luxeproducten zal dit jaar een groei tussen 2 procent en 4 procent laten optekenen. Dat blijkt uit een rapport van consulent Bain & Company. Daarbij wordt opgemerkt dat een hogere besteding in China en Europa de zwakkere vooruitzichten in de Verenigde Staten en de rest van Azië zal compenseren. De wereldwijde […] The post Europa voor luxeproducten dit jaar sterkste groeimarkt appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Het Gemeenschapsonderwijs (GO!) heeft een onderzoek gevraagd naar wanpraktijken bij een school in Aalst. De directrice, die ook OCMW-raadslid is in Aalst, zou geld voor kansarme en sociaal zwakkere kinderen gebruikt hebben voor luxeproducten. [naar artikel]
Volgens Bain & Company, een Amerikaans consultancybureau, zwengelt de markt van de luxegproducten weer aan. Die zou in 2017 opnieuw met vijf procent groeien en dat omdat de luxemerken terug aansluiting beginnen te vinden met de doelgroep van jongeren die een hang hebben naar dure goederen en ervaringen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.