Ook Gent is niet erg opgetogen met het akkoord over de Antwerpse mobiliteit, dat bestaat uit een Oosterweel Light en een zogenaamd radicaal haventracé. Omdat dat laatste tracé vrachtverkeer door de Liefkenshoektunnel naar de E34 duwt, zal dat in Gent opnieuw aansluiting zoeken op de verbinding E17-E40 en zo extra drukte veroorzaken. “Antwerpen heeft zijn verkeersknoop naar ons doorgeschoven”, zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) is ontgoocheld over de kritiek die haar Vlaamse collega Lydia Peeters (Open VLD) donderdag uit in De Standaard dat de samenwerking tussen Vlaanderen en Brussel over de verkeersknoop rond de hoofdstad in het slop zit. “Waarom heeft ze niet de telefoon gegrepen? Dat is effectievere manier”, reageert ze via haar woordvoerder. [naar artikel]
Het heropenen van het station Antwerpen-Linkeroever past in een ruimere visie rond mobiliteit in de Antwerpse regio. Het gaat ook over een station aan de Schijnpoortweg en het verbeteren van de stations Zuid en Luchtbal. “De trein is essentieel in het bekomen van een modal shift in de Antwerpse regio”, zegt Koen Kennis (N-VA), Antwerps schepen van Mobiliteit. [naar artikel]
Wanneer de bouw van de Oosterweelverbinding van start gaat, zal de verkeersellende rond Antwerpen nog verergeren. Uit berekeningen van de Vlaamse [naar artikel]
Op de vooravond van de invoering van het Circulatieplan in zijn stad, waarschuwt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) voor de gevolgen van de Oosterweelverbinding. [naar artikel]
13:04 Antwerpen en Brussel scoren ondermaats op gebied van duurzaamheid in vergelijking met andere Europese steden. Op het vlak van mobiliteit is het gewoon een ramp, blijkt uit een doorlichting van werelds... [naar artikel]
Voormalig Antwerps schepen Erwin Pairon, toen Agalev en nu Vooruit, is niet mals voor huidig mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). In een tweet stelde hij zich zelfs de vraag of schepen Kennis naar aanleiding van het dodelijke verkeersongeval in de Lange Leemstraat niet voor de rechtbank kan worden gebracht. [naar artikel]
De drukte op de Antwerpse wegen weegt ook op het vervoer van loodsen van en naar de scheepvaart. Sinds augustus loopt een proef om een deel van hen vanuit Lillo (Antwerpen) per boot naar een schip te vervoeren. De loodsen worden nu ook buiten Antwerpen opgehaald. De aanpak moet ook de stiptheid van de scheepvaart mee ten goede komen. [naar artikel]
De verkeersknoop is al langer een heikel punt in Kuringen-Heide. Het jongste mobiliteitsoverleg heeft nu vijf scenario’s opgeleverd om het verkeer in deze Hasseltse wijk vlot te trekken. De voorstellen kwamen van de werkgroep Leefbaar Kuringen-Heide en volgden uit het overleg met vertegenwoordigers van de stad en UHasselt. “We laten de universitairen nu uitzoeken hoe we deze scenario’s in de wijk kunnen uittesten”, zegt mobiliteitsschepen Marc Schepers. “We hopen tegen eind 2019 tot gedragen en definitieve oplossingen te komen.” [naar artikel]
Met de wagen naar Brussel pendelen, het is een helletocht. En toch doen 250.000 landgenoten het dagelijks. Omdat ze niet anders willen, of omdat ze niet anders kunnen? "Brussel betaalt de prijs voor zijn imago van autovriendelijke stad." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.