18:35 Twitter is dinsdag door honderd voormalige werknemers beschuldigd van juridische inbreuken na de overname van het bedrijf door Elon Musk. De nieuwe eigenaar is intussen druk op zoek naar een opvolger. [naar artikel]
De voorbije week zijn heel wat prominente Twitterprofielen in ons land bestookt met honderden berichten uit India. Daarachter zitten aanhangers van Rampal, een controversiële Indiase sekteleider. Onder de slachtoffers vinden we verschillende Vlaamse politici en Belgische voetballers terug. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Het Agentschap Opgroeien krijgt steeds meer klachten van bezorgde ouders. Vorig jaar waren er in totaal 631 of 53 klachten per maand, voor dit jaar alleen zitten we al aan 782 (of 78 per maand). Een gelijkaardige trend is waar te nemen bij de interventies door de Zorginspectie. "Ouders zijn veel alerter, merken we. Maar het gaat niet altijd over ernstige meldingen", zegt Niels Heselmans van het Agentschap Opgroeien. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]
Testaankoop heeft in de afgelopen zes maanden 116 klachten ontvangen over de uitrol van het Fiber-netwerk door Proximus. Klanten krijgen zonder instemming een duurder abonnement, woningen worden beschadigd en de communicatie van onderaannemers van Proximus laat te wensen over. Dat meldt de consumentenorganisatie woensdag in een persbericht. [naar artikel]
Maandagavond vergadert de Diepenbeekse gemeenteraad met een beperkte agenda, maar wel drie toegevoegde agendapunten. Zo wil Jeroen Hendrikx (Puur) dat nu eindelijk vaart gezet wordt achter de renovatie van het dak van de basisschool op Rozendaal. “Dat dossier is nu 2 jaar oud, tijd genoeg dus om het definitief aan te pakken tegen de start van komend schooljaar.” [naar artikel]
Maandagavond vergadert de Diepenbeekse gemeenteraad met een beperkte agenda maar, wel drie toegevoegde agendapunten door raadsleden. Zo wil Jeroen Hendrikx (Puur) dat nu eindelijk vaart gezet wordt achter de renovatie van het dak van de basisschool op Rozendaal. “Dat dossier is nu 2 jaar oud, tijd genoeg dus om het definitief aan te pakken tegen de start van komend schooljaar.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.