De snelheidsverlaging van 90 naar 70 kilometer per uur voor vrachtwagens die op het viaduct van Gentbrugge rijden, blijft behouden. Dat laat Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld) weten. Met nachtelijk getoeter hadden de truckers protest gevoerd. Er komt wel nog overleg met de sector. [naar artikel]
“Nog elke nacht worden we twee keer wakker van het getoeter”, zuchten de buurtbewoners van het viaduct op de E17 in Gentbrugge. Sinds truckers er nog maar 70 in plaats van 90 kilometer per uur mogen rijden, claxonneren ze al maanden op het viaduct als teken van protest. Eind maart beslist de Vlaamse overheid over de snelheidsverlaging. “Tot dan doen we verder”, zegt mede-initiatiefnemer Ghislain Deruwez. “Dit protest gaat stilaan over meer dan enkel de snelheid.” [naar artikel]
Toeterende vrachtwagens op de E17 teisteren al twee weken de buurt van het Gentbrugse viaduct. De truckers zijn kwaad over een snelheidsverlaging, de bewoners omdat ze ’s nachts wakker liggen. De politie patrouilleert, maar de situatie blijft aanslepen. Een van de truckers roept nu zelf op om (tijdelijk) te stoppen. [naar artikel]
Toeterende truckers of niet: de snelheidsverlaging tot 70 kilometer per uur voor vrachtwagens, op het E17-viaduct in Gentbrugge, blijft behouden. “De impact op de doorstroming van het verkeer is verwaarloosbaar", zegt het Agentschap Wegen en Verkeer. Maar hoe zullen de vrachtwagenchauffeurs hierop reageren? [naar artikel]
De reacties blijven niet uit op de ‘toeteractie' van enkele truckers op het viaduct van Gentbrugge. Zij kaarten zo de snelheidsverlaging van 90 naar 70 kilometer per uur aan. Maar zelfs sectorfederatie Febetra is niet te spreken over de actie. “Er mag zeker politiek protest komen, maar niet op deze manier”, zegt woordvoerder Isabelle De Maegt. [naar artikel]
De bewoners rond het viaduct van Gentbrugge zijn het beu. Sinds de snelheidsverlaging van 90 naar 70 kilometer per uur voor vrachtwagens worden ze elke nacht wakker getoeterd door boze truckers. “Dit moet stoppen”, klinkt het bij bewonersgroep Viadukaduk. “Dit is een vorm van terreur. We roepen op tot overleg.” [naar artikel]
Het ‘claxonprotest’ in Gentbrugge houdt aan. Al bijna twee weken houden misnoegde truckchauffeurs buurtbewoners wakker omdat ze het niet eens zijn met de snelheidsverlaging op het viaduct. De buren roepen op tot overleg: “We respecteren hen, maar hebben onze slaap nodig.” [naar artikel]
Op het parkeerterrein in Gentbrugge, net voor het viaduct waar de snelheid voor vrachtwagens plots naar 70 kilometer per uur zakt, verzamelden zaterdagochtend vakbondslieden van het BBTK en camionneurs. Niet om te claxonneren. “Maar twee snelheden op dit drukke punt, dat is om ongelukken vragen.” [naar artikel]
Het ‘toeterterrorisme’ op het viaduct van Gentbrugge blijft aanhouden. Sinds de snelheidslimiet voor vrachtwagens vorige week van 90 naar 70 kilometer per uur werd bijgesteld, is het getoeter van truckers - dag én nacht - niet meer gestopt. En dat plannen ze ook niet te doen: “Ik zal met veel plezier die boete van 58 euro betalen. Hoe moeten wij anders ons punt maken?” [naar artikel]
Toeterende vrachtwagens op de E17 teisteren al twee weken de buurt van het Gentbrugse viaduct. De truckers zijn kwaad over een snelheidsverlaging, de bewoners omdat ze (weeral) ’s nachts wakker liggen. De politie patrouilleert anoniem om de rust te doen terugkeren, maar de situatie blijft aanslepen. Al roept een van de truckers nu wel zelf op om (tijdelijk) te stoppen. [naar artikel]
Het ‘toeterterrorisme’ op het viaduct van Gentbrugge blijft aanhouden. Sinds de snelheidslimiet voor vrachtwagens vorige week van 90 naar 70 kilometer per uur werd bijgesteld, is het getoeter van truckers - dag én nacht - niet meer gestopt. En dat plannen ze ook niet te doen: “Ik zal met veel plezier die boete van 58 euro betalen. Hoe moeten wij anders ons punt maken?” [naar artikel]
De Vlaamse regering wil binnen twee jaar een toekomstplan voor het E17-viaduct in Gentbrugge afkloppen. Eind dit jaar komt een onderzoeksgroep met alternatieven die door iedereen gesteund worden, Vlaanderen krijgt dan een jaar tijd voor studie en hakt de knoop in 2025 door. De brug zorgt al langer voor kopzorgen: eerst omdat er brokstukken naar beneden kwamen, na de renovatie omdat de geluidshinder niet verminderde. Een tijdelijke snelheidsverlaging voor vrachtverkeer zorgde voor toeterprotest. [naar artikel]
“Iedereen verdient zijn nachtrust. Daar doelbewust aan raken, voor een lange periode, is onmenselijk.” In een open brief keuren burgemeester Mathias De Clercq (Open VLD) en mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) samen met buurtbewoners het claxonprotest van vrachtwagenchauffeurs in Gentbrugge af. Ze roepen de truckers op om te stoppen met hun actie. “Laten we praten.” [naar artikel]
Op het viaduct van Gentbrugge blijft de snelheidsverlaging voor vrachtwagens van kracht. Sinds eind december mogen ze er nog maximum 70 in plaats van 90 kilometer per uur, en die maatregel blijft gelden. Misnoegde truckchauffeurs protesteren al sinds het invoeren ervan tegen de maatregel, door luid te claxonneren. [naar artikel]
De ‘Week van het Hart’ draait dit jaar rond het belang van een goede slaap. “Slaap behoort momenteel tot de top tien van cardiovasculaire risicofactoren”, klinkt het. “Zo zorgt te weinig of onregelmatig slapen voor een verhoogde kans op stress, obesitas en een mogelijke ontstekingsreactie van hart- en bloedvaten.” Met deze tien tips slaap je je hart gezond. [naar artikel]
De federale wegpolitie houdt anonieme en zichtbare controles aan het E17-viaduct om vrachtwagenchauffeurs te vatten die er claxonnerend over rijden om te protesteren tegen de snelheidsverlaging naar 70 kilometer per uur. De nieuwe snelheidslimiet voor vrachtverkeer geldt er sinds half december. Een boete kan oplopen tot 2.000 euro. Er is al geverbaliseerd, verdere details geeft de politie niet. [naar artikel]
Vlaanderen behoudt de snelheidsverlaging voor vrachtverkeer op het E17-viaduct in Gentbrugge. Geluidsmetingen wijzen uit dat de geluidshinder voor de omgeving is afgenomen sinds de maatregel is ingevoerd. Eind vorig jaar werd de snelheid voor vrachtwagens beperkt tot 70 kilometer per uur, auto’s mogen er nog 90 rijden. Dat lokte hevig protest uit bij vrachtwagenchauffeurs. Zij reden toeterend over het viaduct om hun ongenoegen te uiten. Zonder resultaat dus, de verlaging blijft van kracht. [naar artikel]
Volgens dokter en slaapexpert Ilse De Volder zou iedereen een ‘superslaper’ moeten worden. Maar hoe doe je dat? Deze vier superslapers verklappen hoe ze erin slagen ‘s avonds snel de slaap te vatten en hoe ze ‘s ochtends al even gemakkelijk uit hun bed springen. “Ik geef mezelf geen kans om me wakker te piekeren.” [naar artikel]
De Torrepoortwijk in Ieper is de overlast beu, veroorzaakt door een ‘nachtelijke roeper’. Met de regelmaat van de klok worden ze - al enkele jaren - wakker geschreeuwd door K.M., die in een flat in de Beukenlaan woont. De man blijkt vooral agressief als hij heeft gedronken. Verschillende buurtbewoners doen hun verhaal: “Hij heeft dringend hulp nodig, want er gaan ongevallen gebeuren.” [naar artikel]
In een open brief vraagt Gents burgemeester Mathias De Clercq (Open VLD) samen met schepen Filip Watteeuw (Groen) en bewonersgroep Viadukaduk uit Gentbrugge dat truckers stoppen met toeteren uit protest tegen de lokale snelheidsverlaging van 70 kilometer per uur. "Het verstoort de nachtrust van kinderen, studenten, mensen die gewoon moeten gaan werken. Enkelingen verpesten het, dit is totaal buiten proportie." [naar artikel]
De Britse Lezi kon haar ogen niet geloven toen ze onlangs wakker werd in een overstroomd appartement. De moeder was in haar badkuip in slaap gevallen terwijl de kraan van het water nog openstond. Hallucinante beelden tonen hoe het tapijt onder haar voeten ‘golft’ terwijl ze door haar woonkamer stapt. “Al mijn energie is op ”, vertelt ze nog na een helse schoonmaak. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.