Het ‘toeterterrorisme’ op het viaduct van Gentbrugge blijft aanhouden. Sinds de snelheidslimiet voor vrachtwagens vorige week van 90 naar 70 kilometer per uur werd bijgesteld, is het getoeter van truckers - dag én nacht - niet meer gestopt. En dat plannen ze ook niet te doen: “Ik zal met veel plezier die boete van 58 euro betalen. Hoe moeten wij anders ons punt maken?” [naar artikel]
Het ‘toeterterrorisme’ op het viaduct van Gentbrugge blijft aanhouden. Sinds de snelheidslimiet voor vrachtwagens vorige week van 90 naar 70 kilometer per uur werd bijgesteld, is het getoeter van truckers - dag én nacht - niet meer gestopt. En dat plannen ze ook niet te doen: “Ik zal met veel plezier die boete van 58 euro betalen. Hoe moeten wij anders ons punt maken?” [naar artikel]
Sinds begin deze week mogen truckers geen 90, maar slechts 70 kilometer per uur rijden op het viaduct van Gentbrugge. Het vele zware verkeer hield de omwonenden uit hun slaap. Maar het resultaat is niet zoals gehoopt. “Om 1 uur, om 2 uur, om 3 uur,... zeker tien keer zijn we wakker geblazen door claxonnerende truckers”, zegt buurtbewoner Thierry Courtens (53). “Dit protest moet ophouden.” [naar artikel]
De bewoners rond het viaduct van Gentbrugge zijn het beu. Sinds de snelheidsverlaging van 90 naar 70 kilometer per uur voor vrachtwagens worden ze elke nacht wakker getoeterd door boze truckers. “Dit moet stoppen”, klinkt het bij bewonersgroep Viadukaduk. “Dit is een vorm van terreur. We roepen op tot overleg.” [naar artikel]
De federale wegpolitie houdt anonieme en zichtbare controles aan het E17-viaduct om vrachtwagenchauffeurs te vatten die er claxonnerend over rijden om te protesteren tegen de snelheidsverlaging naar 70 kilometer per uur. De nieuwe snelheidslimiet voor vrachtverkeer geldt er sinds half december. Een boete kan oplopen tot 2.000 euro. Er is al geverbaliseerd, verdere details geeft de politie niet. [naar artikel]
Toeterende truckers of niet: de snelheidsverlaging tot 70 kilometer per uur voor vrachtwagens, op het E17-viaduct in Gentbrugge, blijft behouden. “De impact op de doorstroming van het verkeer is verwaarloosbaar", zegt het Agentschap Wegen en Verkeer. Maar hoe zullen de vrachtwagenchauffeurs hierop reageren? [naar artikel]
Elke dag vechten 400.000 vrachtwagenchauffeurs voor 300.000 staanplaatsen in de buurt van Europese snelwegen. Een Vlaamse start-up wil die truckers een gegarandeerde reservatie bieden met de beste faciliteiten, en doet dat met een duwtje in de rug van Marc Coucke. [naar artikel]
Elio Di Rupo (PS) is niet onder de indruk van het ‘seminarie’ voor ministers van afgelopen zaterdag, waarbij de federale regering haar nieuwe voornemens voor 2017 oplijstte. ‘Ik ben bang dat dit zich zal vertalen in een lijst gruwelijkheden voor de burgers.’ [naar artikel]
Vervelende jongeren die zich respectloos gedragen, kabaal maken en viezigheid achterlaten: velen onder ons hebben zich er op tram of bus al aan gestoord. Dat deed Sven Naessens ook toen hij onlangs op een tram van Antwerpen naar Zwijndrecht. Hij was minstens even verontwaardigd door de apathische reactie van de andere reizigers en schreef er een blogpost over. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.