“Nog elke nacht worden we twee keer wakker van het getoeter”, zuchten de buurtbewoners van het viaduct op de E17 in Gentbrugge. Sinds truckers er nog maar 70 in plaats van 90 kilometer per uur mogen rijden, claxonneren ze al maanden op het viaduct als teken van protest. Eind maart beslist de Vlaamse overheid over de snelheidsverlaging. “Tot dan doen we verder”, zegt mede-initiatiefnemer Ghislain Deruwez. “Dit protest gaat stilaan over meer dan enkel de snelheid.” [naar artikel]
Sinds begin deze week mogen truckers geen 90, maar slechts 70 kilometer per uur rijden op het viaduct van Gentbrugge. Het vele zware verkeer hield de omwonenden uit hun slaap. Maar het resultaat is niet zoals gehoopt. “Om 1 uur, om 2 uur, om 3 uur,... zeker tien keer zijn we wakker geblazen door claxonnerende truckers”, zegt buurtbewoner Thierry Courtens (53). “Dit protest moet ophouden.” [naar artikel]
Toeterende vrachtwagens op de E17 teisteren al twee weken de buurt van het Gentbrugse viaduct. De truckers zijn kwaad over een snelheidsverlaging, de bewoners omdat ze ’s nachts wakker liggen. De politie patrouilleert, maar de situatie blijft aanslepen. Een van de truckers roept nu zelf op om (tijdelijk) te stoppen. [naar artikel]
Toeterende truckers of niet: de snelheidsverlaging tot 70 kilometer per uur voor vrachtwagens, op het E17-viaduct in Gentbrugge, blijft behouden. “De impact op de doorstroming van het verkeer is verwaarloosbaar", zegt het Agentschap Wegen en Verkeer. Maar hoe zullen de vrachtwagenchauffeurs hierop reageren? [naar artikel]
De snelheidsverlaging van 90 naar 70 kilometer per uur voor vrachtwagens die op het viaduct van Gentbrugge rijden, blijft behouden. Dat laat Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld) weten. Met nachtelijk getoeter hadden de truckers protest gevoerd. Er komt wel nog overleg met de sector. [naar artikel]
De snelheidsbeperking van 70 kilometer per uur voor het vrachtverkeer op het E17-viaduct in Gentbrugge blijft nog zeker tot eind maart van kracht. Pas dan is er overleg over de impact van de maatregel en komen er mogelijk bijsturingen. Tegen de beperking, die sinds eind vorig jaar geldt, komt protest van enkele vrachtwagenbestuurders. Zij rijden toeterend het viaduct over. De stad, de transportfederaties én vakbonden riepen al op om het protest te staken. De verlaging kwam er net om de geluidshinder te verminderen. [naar artikel]
Op het parkeerterrein in Gentbrugge, net voor het viaduct waar de snelheid voor vrachtwagens plots naar 70 kilometer per uur zakt, verzamelden zaterdagochtend vakbondslieden van het BBTK en camionneurs. Niet om te claxonneren. “Maar twee snelheden op dit drukke punt, dat is om ongelukken vragen.” [naar artikel]
Met zes goals en vier assists is Nacer Chadli sinds zijn komst naar Anderlecht betrokken bij 55 procent van alle goals. Maar of de productie zo té... [naar artikel]
Maarten Boudry is filosoof en houder van de Leerstoel Etienne Vermeersch aan de UGent. [naar artikel]
Als de oorlog in Oekraïne al een zaak duidelijk heeft gemaakt, is het dat 7 jaar Gerhard Schröder en 16 jaar Angela Merkel de Duitse afhankelijkheid van Rusland en China onhoudbaar hebben gemaakt. De roekeloze naïviteit en het politiek plichtsverzuim op vlak van energiebevoorrading van Merkel en haar voorganger hebben ‘s lands afhankelijkheid van Rusland […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.