De federale regering zal de komende dagen haar licht laten schijnen over een nieuwe beheersovereenkomst met de NMBS. Het is onder meer de bedoeling om de stiptheid van de treinen te verbeteren. De plannen die nu op tafel liggen zijn (op dat vlak) niet bepaald ambitieus te noemen. Na tien jaar zonder beheersovereenkomst buigt de […] [naar artikel]
Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” De federale overheid heeft dinsdag in zijn begroting 250 miljoen euro vrijgemaakt voor meer treinen en toegankelijkere stations. Ook voor een renaissance van de nachttreinen zal dat geld dienen. Maar hoe zit het eigenlijk met wifi op onze treinen? Daar is het al jarenlang muisstil rond. Business AM vroeg het aan Kim Buyst (Groen), Kamerlid […] Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” [naar artikel]
Voor het eerst in vier jaar ging de stiptheid op het spoor boven de 90 procent. Dat is de verdienste van de spoorbedrijven, maar toch vooral van minder incidenten met ‘derden’. [naar artikel]
Meer en stiptere treinen, geen eerste klassewagons maar stiltewagons, een spoorspaarkaart en één tarief en dienstregeling voor het volledige [naar artikel]
De nieuwe beheersovereenkomsten voor het spoor zullen de komende jaren niet tot stiptere treinen leiden. Dat blijkt uit de aangepaste plannen van de spoornetbeheerder Infrabel nadat tijdens het begrotingsconclaaf in oktober was gebleken dat er minder extra budget voor het spoor is dan gepland, berichten De Tijd en L'Echo vandaag. [naar artikel]
De nieuwe beheersovereenkomsten voor het spoor zullen de komende jaren niet tot stiptere treinen leiden. Dat blijkt uit de aangepaste plannen van de spoornetbeheerder Infrabel nadat tijdens het begrotingsconclaaf in oktober was gebleken dat er minder extra budget voor het spoor is dan gepland, berichten De Tijd en L’Echo dinsdag. [naar artikel]
De nieuwe beheersovereenkomsten voor het spoor zullen de komende jaren niet tot stiptere treinen leiden. Dat blijkt uit de aangepaste plannen van de spoornetbeheerder Infrabel nadat tijdens het begrotingsconclaaf in oktober was gebleken dat er minder extra budget voor het spoor is dan gepland, berichten De Tijd en L’Echo dinsdag. [naar artikel]
02:00 Na twee jaar met puike stiptheidscijfers raakt de NMBS het spoor opnieuw bijster. Een structureel personeelstekort en tanende stiptheid verhogen de druk op de nieuwe, ambitieuze beheersovereenkomst. N... [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is vorige maand opnieuw niet boven de 90 procent uitgekomen. Meer dan een op de tien treinen reed vorige maand dus met vertraging. Dat blijkt uit de cijfers op de website van spoornetbeheerder Infrabel. Het is al van augustus 2022 geleden dat het stiptheidscijfer op het Belgische spoor meer dan 90 procent bedroeg. [naar artikel]
Het aantal afgeschafte treinen is vorig jaar gestegen tot het hoogste niveau in minstens tien jaar. Er werden meer dan 38.000 treinen afgeschaft, of 3,1 procent van alle treinen. Dat blijkt uit berekeningen van Belga die werden bevestigd door spoornetbeheerder Infrabel. Vooral verschillende spoorstakingen hadden een grote invloed op het aantal afschaffingen. [naar artikel]
In de eerste maand van dit jaar werden ‘slechts’ 1.286 treinen (1,2 procent) afgeschaft tegenover 6.039 treinen (6 procent) in dezelfde maand van 2016. Dat blijkt uit het jongste stiptheidsrapport voor die maand van NMBS en Infrabel. De cijfers lagen vorig jaar echter vooral hoger door de aangekondigde stakingen op het spoor van 6 en 7 januari 2016. Dat resulteerde in het afschaffen van 5.053 treinen. [naar artikel]
De NMBS moet over tien jaar 30 procent meer reizigers vervoeren – met dank aan meer treinen, variabele tarieven en levendige stations. Dat staat in het nieuwe beheerscontract met de overheid, dat met tien jaar vertraging door de federale regering werd goedgekeurd. [naar artikel]
Meer en stiptere treinen, geen eerste klassewagons maar stiltewagons, een spoorspaarkaart en één tarief en dienstregeling voor het volledige [naar artikel]
Voor het eerst sinds 2008 is er een toekomstplan voor het spoor. De komende tien jaar pompt de federale regering 44 miljard in de NMBS en Infrabel. Meer treinen en minder vertragingen zijn het doel. [naar artikel]
Flexibele ticketprijzen, stiptere treinen en een halte voor de Eurostar in Antwerpen. De treinreiziger moet er niet te veel op rekenen. Het langverwachte beheerscontract van de NMBS komt er allicht niet meer voor de verkiezingen. [naar artikel]
Het aantal afgeschafte treinen is vorig jaar gestegen tot het hoogste niveau in minstens tien jaar. Er werden meer dan 38.000 treinen afgeschaft, of 3,1 procent van alle treinen. Dat blijkt uit berekeningen van Belga die werden bevestigd door spoornetbeheerder Infrabel. Vooral verschillende spoorstakingen hadden een grote invloed op het aantal afschaffingen. [naar artikel]
De NMBS moet over tien jaar 30 procent meer reizigers vervoeren, met dank aan meer treinen, extra ruimte voor fietsen, betere gsm-ontvangst onderweg en levendige stations. Dat staat in het nieuwe beheerscontract met de overheid, waarop al een decennium wordt gewacht. [naar artikel]
De stiptheid op het spoor is vorig jaar flink verbeterd. Voor het eerst sinds 2015 was meer dan 90 procent van de treinen stipt of met een vertraging van minder dan 6 minuten. Er waren wel meer afgeschafte treinen, zo blijkt uit cijfers van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. [naar artikel]
In Duitsland sluiten treinen de deuren niet langer 10 seconden voor het vertrek, maar wel 30 seconden. Met de maatregel hoopt Deutsche Bahn de treinen stipter te laten rijden. [naar artikel]
Kersvers NMBS-ceo Sophie Dutordoir stelt vandaag in de Kamer het nieuwe vervoersplan voor het spoor voor. Met meer treinen en kortere reistijden, [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.