In 2022 heeft de federale Ombudsdienst voor Energie 27.000 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna 18.000 meer dan in 2021, dat al een recordjaar was, schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie krijgt al maanden veel klachten binnen van consumenten over het uitblijven van eindafrekeningen. Volgens Ombudsman Eric Houtman gaat het zelfs om 30 procent van de klachten. De problemen zouden te maken hebben met de opstart van een nieuw dataplatform. Houtman dringt aan op een snelle oplossing, zeker in de huidige energiecrisis. [naar artikel]
De federale ombudsdienst voor energie heeft vorig jaar 26.920 klachten binnengekregen. Dat is bijna 300 procent meer dan in 2021, dat al een recordjaar was. De klachten gaan vooral over hoge voorschotfacturen en over problemen met de meterstand of eindafrekening. Het aantal meldingen over de klantendiensten van energieleveranciers blijkt sinds november te dalen. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
De meeste van de klachten die de federale Ombudsdienst voor Energie vorig jaar tegen energieleveranciers ontvangen heeft waren gericht tegen Luminus, gevolgd door Engie Electrabel, Essent en Eni. Luminus kreeg 28,02 procent van de klachten (1.370 tegenover 1.346 in 2016), terwijl het goed was voor 20,23 procent van de aansluitingspunten. Tegen Engie Electrabel werd 18,65 […] Het bericht Ombudsdienst Energie krijgt meeste klachten tegen Luminus verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.