Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
15:34 'Trajectcontroles zijn noodzakelijk en geen pestmaatregel', zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). Waar de extra controles komen, is nog niet bekend. [naar artikel]
Op zes West-Vlaamse wegen komen op kosten van de Vlaamse overheid nieuwe trajectcontroles. Dat is het geval in Kortrijk (Pottelberg), Ardooie, Zedelgem en op maar liefst 3 plaatsen in Oudenburg. Daarnaast komen in Menen en Wervik nieuwe snelheidscamera’s. Oostende en Roeselare krijgen elk een nieuwe roodlichtcamera. [naar artikel]
De Vlaamse overheid wil dit jaar 194 extra trajectcontroles uitrollen op 109 locaties. Dat meldt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters. Tussen 2019 en vandaag kwamen er in Vlaanderen al 234 nieuwe trajectcontroles bij. "Tegenover de vorige jaren werken we aan een stevige uitrol", aldus de Open VLD-minister woensdag in een persbericht. [naar artikel]
Er komen 20 nieuwe trajectcontroles bij op gewestwegen in Vlaanderen. Met de bijkomende trajectcontroles wil minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) de pakkans bij overdreven snelheid groter maken. De nieuwe controles komen bijna allemaal in Oost- en West-Vlaanderen. [naar artikel]
De Waalse overheid is nog dit jaar van plan om 167 extra flitspalen, maar ook een aantal trajectcontroles te installeren. De nieuwe flitspalen... [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) wil het aantal trajectcontroles in Vlaanderen opkrikken. Vlaanderen telt nu 238 trajectcontroles, verspreid over 135 locaties. Daar komen er nog 161 bij. “Trajectcontroles zijn essentieel om de veiligheid op onze wegen te verhogen”, vindt Peeters. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) wil het aantal trajectcontroles verder opkrikken. Vlaanderen telt nu 238 trajectcontroles, verspreid over 135 locaties. Daar komen er nog 161 bij. “Trajectcontroles zijn essentieel om de veiligheid op onze wegen te verhogen”, vindt Peeters. [naar artikel]
De trajectcontroles op de gewestwegen worden tot nog toe deels betaald door Vlaanderen en deels door de steden en gemeenten. Vlaanderen trekt de verantwoordelijkheid nu helemaal naar zich toe. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) trekt de verantwoordelijkheid voor trajectcontroles volledig naar zich toe. In de toekomst zal Vlaanderen die voor honderd procent financieren, maar ook zelf beslissen waar ze komen, schrijft De Zondag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.