Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Aantal klachten over energieleveranciers sterk gedaald

27/03/2023 - 17:57
"Het aantal klachten over energieleveranciers is in het laatste kwartaal van 2022 stevig gedaald. Dat blijkt uit de meest recente cijfers die de Vlaamse energieregulator VREG heeft vrijgegeven."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Aantal klachten over inbreuken op rookverbod sterk gedaald (04/08/2017 - Het Belang van Limburg)

Het aantal klachten dat burgers en bedrijven bij de FOD Volksgezondheid indienen over inbreuken op het rookverbod is de afgelopen jaren sterk gedaald, van 1.327 in 2012 tot 318 in 2016. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) op een schriftelijke vraag van Yoleen Van Camp (N-VA). [naar artikel]


2. Geen volk om de telefoon op te nemen, maar wél om te verkopen: aantal klachten over energieleveranciers verdubbeld (17/10/2022 - Het Nieuwsblad)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) dreigt met boetes en dwangsommen voor de energieleveranciers die inbreuken blijven plegen tegen de informatieplicht. Ook met de onbereikbaarheid van de bedrijven voor vragen van klanten en het dralen met de eindfactuur heeft ze het helemaal gehad. De leveranciers tegen wie al onderzoeken lopen, krijgen nog een week de tijd. [naar artikel]


3. Ombudsman Energie ontvangt 5 procent meer klachten, vooral aantal dubieuze verkooppraktijken energieleveranciers piekt (03/01/2020 - VRT NWS)

In het voorbije jaar ontving de federale Ombudsdienst voor Energie 7.055 klachten, vijf procent meer dan in 2018 en het hoogste cijfer van de afgelopen vijf jaar. De klachten gingen vooral over verkooppraktijken en over meterproblemen, al jaren de klassiekers onder de energieklachten. [naar artikel]


4. Aantal klachten in stijgende lijn: De Bleeker eist meer transparantie van energieleveranciers (08/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) wil energieleveranciers dwingen om transparanter te zijn over hun voorschotten en tarieven. Ook moeten de opmaak van de eindfactuur en eventuele terugbetalingen sneller gebeuren. "Het is uit den boze dat de consument bank gaat spelen en renteloze leningen geeft aan energieleveranciers doordat hij maanden moet wachten op zijn terugbetaling", zegt De Bleeker donderdag. [naar artikel]


5. Klachten over energieleveranciers gaan meer en meer over dubieuze verkooppraktijken (03/05/2018 - VRT NWS)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft in 2017 in totaal 5.797 klachten ontvangen. Dat is 5 procent meer dan in 2016, en op twee jaar tijd bedraagt de stijging zelfs al 37 procent. De meeste klachten gaan nog altijd over facturen, maar er zijn ook meer en meer klachten over dubieuze verkooppraktijken. [naar artikel]


6. 500 klachten in één weekend over energieleveranciers. En die gaan niet alleen over hoge voorschotten. Wat is er aan de hand in energieland? (20/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Afgelopen weekend kwamen er bij de ombudsman Energie maar liefst 500 klachten binnen. Een overrompeling, noemt de ombudsman het zelf, die ze bij de overheid nauwelijks nog de baas kunnen. Die klachten gaan lang niet alleen over hoge voorschotfacturen. Er lijkt wel meer aan de hand in de energiesector. “Sommige leveranciers laten klanten bewust wat sudderen." [naar artikel]


7. Aantal coronabesmettingen fors gedaald gedaald, ook ziekenhuizen zien goede evolutie (10/02/2022 - Het Belang van Limburg)

Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus is met 42 procent gedaald, tot gemiddeld nog 26.454 besmettingen per dag in de periode van 31 januari tot en met 6 februari. Dat blijkt donderdag uit het online dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano. [naar artikel]


8. Fors meer klachten over energieleveranciers (20/12/2019 - Het Laatste Nieuws)

De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. Dat... [naar artikel]


9. Fors meer klachten over louche verkooppraktijken energieleveranciers, Essent spant de kroon (20/12/2019 - Het Nieuwsblad)

De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!