In de nieuwe ‘Forbes’-lijst met de rijkste miljardairs ter wereld komt zowel de mannelijke als vrouwelijke primus uit Frankrijk, én uit de luxesector. Dat gebeurde in de geschiedenis van de rich list nooit eerder. Is er een Franse revolutie aan de gang ten nadele van Amerikanen, of zien jongere bedrijven gewoon sterretjes door de crisis? “Een raket die Elon Musk voordien voor tien miljoen de lucht kon inschieten, kost hem nu veertien miljoen.” [naar artikel]
Kris Kuppens zet de blik op oneindig. Vandaag: over Karl Vannieuwkerke. [naar artikel]
Het fortuin van de steenrijke Gautam Adani blijft klappen krijgen: tot voor kort was de Indiër de derde rijkste mens ter wereld, maar nadat een Amerikaans investeringsfonds vragen stelde bij de fundamenten van zijn bedrijf, smelten zijn miljarden weg als sneeuw voor de zon. [naar artikel]
De rijkste man en rijkste vrouw ter wereld zijn allebei van Franse bodem. Bernard Arnault, de topman van LVHM, en Françoise Bettencourt Meyers, erfgename van l’Oréal, prijken bovenaan de lijsten die Forbes dinsdag heeft gepubliceerd. [naar artikel]
Ecommerce vertegenwoordigt op dit ogenblik slechts 7 procent van de totale verkoop van luxeproducten. Tegen het einde van dit decennium zal dat aandeel echter al opgelopen zijn tot 12 procent. Dat blijkt uit een enquête van Boston Consulting Group (BCG) bij tienduizend consumenten in tien landen. Er wordt echter opgemerkt dat op dit ogenblik al […] The post “Digitalisering is ook voor luxesector absolute noodzaak” appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De luxesector slaat voorlopig niet in paniek omdat hun klanten aankopen van 5.000 euro of meer niet meer cash mogen betalen: de zakken met geld, zo beweren de kunst- en autohandelaren, gaan al lang niet meer over de toonbank. [naar artikel]
Voor de luxesector vormen tweedehandse producten een belangrijke pijler. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Boston Consulting Group (BCG) en het platform Vestiaire Collective, gebaseerd op een enquête bij ruim duizend consumenten. De onderzoekers merken daarbij op dat tweedehandse producten om verschillende redenen een belangrijke bijdrage kunnen leveren tot het succes van de … The post Markt tweedehandse goederen kan luxesector belangrijke meerwaarde bieden appeared first on Express. [naar artikel]
Chinese consumenten nemen 90 procent van de globale groei in de verkoop van luxeproducten voor hun rekening. Dat blijkt uit een studie van het adviesbureau Bain & Company. Indien deze trend zich verderzet – en er is weinig reden om daaraan te twijfelen – zullen Chinese klanten in 2025 ruim 46 procent van alle aankopen […] The post 3 opmerkelijke trends domineren de globale luxesector en in alle drie vertolkt China een hoofdrol appeared first on Business AM. [naar artikel]
In Hongkong haalden de verkopers van sieraden en andere luxegoederen vorig jaar een omzet van 66,2 miljard Hongkong-dollar (7,76 miljard euro). Dat is het laagste niveau in tien jaar. Dat zegt een rapport van het lokale Census and Statistics Department. De problemen zijn hoofdzakelijk gelinkt aan de zware sociale uitdagingen waarmee de enclave moet afrekenen. […] The post Luxesector Hongkong krijgt zware klappen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De luxesector levert de economie en cultuur van de Europese Unie jaarlijks bijna 800 miljard euro inkomsten. Bovendien garanderen zijn activiteiten werk voor meer dan twee miljoen mensen. Dat blijkt uit een studie van consulent Bain & Company en de sectororganisatie European Cultural and Creative Industries Alliance (Eccia), gebaseerd op cijfers van twee jaar geleden. […] The post Luxesector zorgt in Europese Unie voor meer dan twee miljoen banen appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.