Bijna alle bestelwagens van koerierdiensten rijden rond met een of meer pakjes drugs, schatten experts. Dat meldt Knack. “Het is zeer lucratief, en de pakkans is klein”, klinkt het bij de federale politie. [naar artikel]
Bijna alle bestelwagens van koeriersdiensten rijden rond met een of meer pakjes drugs, schatten experts. Dat meldt Knack. “Het is zeer lucratief, en de pakkans is klein”, klinkt het bij de federale politie. [naar artikel]
Het Gentse bedrijf Caruur verhuurt momenteel 50 van haar 150 bestelwagens aan Bpost. Dat is nodig, omdat er alsmaar meer online gekocht wordt en koerierdiensten niet meer rondkomen met hun eigen bestelwagens. "Het is uiteraard een goede zaak dat die koerierdiensten nu bestelwagens huren bij bedrijven als het onze, maar de verliezen van het voorbije jaar zijn daarmee niet van de baan”, zegt de zaakvoerder van Caruur. [naar artikel]
Hoe winnen we de war on drugs? Kunnen we ooit alle containers in de Antwerpse haven op cocaïne checken? Misschien zit de oplossing niet in menselijke capaciteit, maar in artificial intelligence! Want AI kan ons vertellen welke containers te checken… Professor en wiskundige Ann Nowé leidt aan de VUB het labo voor artificiële intelligentie en legt uit. The post Hoe kan AI de war on drugs winnen? appeared first on Knack. [naar artikel]
De CEO van PostNL België zit in de cel en duizenden pakjes zitten opnieuw vast in de depots van het bezorgbedrijf. Plots luidt de aanklacht niet langer zwartwerk, maar wel criminele organisatie en mensenhandel. Wat is er toch aan de hand bij de pakjesleverancier? En blijft het beperkt tot PostNL of zijn er ook bij andere koerierdiensten problemen? Twee experts geven antwoorden. [naar artikel]
De stad Gent wil iets doen aan het aantal bestelwagens die in de binnenstad pakjes komen afleveren. De Arteveldestad wil de bestelwagens vervangen... [naar artikel]
Met de kerstdagen in het vooruitzicht is het ongemeen druk bij pakjesbedrijven en koerierdiensten. Bij Bpost werden er afgelopen week tot 700.000 pakjes per dag geleverd. “En de piek moet nog komen”, klinkt het. [naar artikel]
Decathlon Hasselt toont met een Facebookvideo hoeveel pakjes er klaar liggen om verstuurd te worden. De koerierdiensten mogen alvast hun borst nat maken. [naar artikel]
Pakjes bezorgen zonder CO2-uitstoot, het kan. Limburger Luc Jordens is in Pelt gestart met een koerierdienst die pakjes levert met volledig elektrische bestelwagens. “Iedereen die iets kan doen voor het klimaat, moet dat ook doen”, aldus Jordens. [naar artikel]
Vandaag zijn er maar liefst 700.000 bestelwagens ingeschreven in ons land, dat zijn er ongeveer 50.000 meer dan drie jaar geleden. De grote toename is volgens experts te wijten aan onze nieuwe manier van winkelen, waarbij we allemaal online shoppen en onze pakjes aan de deur laten leveren. [naar artikel]
De e-commerce groeit in deze tijden razendsnel, maar het nieuwe coronavirus zorgt bij pakjesdiensten ook voor kopzorgen. Dat zegt transporteconoom Roel Gevaers van de UAntwerpen. Omdat de pakjes veel groter geworden zijn, kunnen koeriers minder pakketjes leveren en krijgen ze dus minder inkomsten binnen. 'De prijzen voor aanhuisleveringen gaan dus moeten stijgen.' [naar artikel]
Twee Nederlandse vrouwen zijn opgepakt toen ze met een auto vol drugs naar Duitsland reden. In de auto zaten tientallen pakjes Lego, nog verpakt in... [naar artikel]
Door de recordvolumes aan pakjes die bpost momenteel moet verwerken, kan het bedrijf niet meer alle pakjes aan huis afleveren. Een deel van de klanten zal de pakjes zelf moeten gaan oppikken in een afhaalpunt, zo kondigt bpost vrijdag aan. [naar artikel]
PostNL - die van de witte bestelwagens met oranje band en logo - gaat de prijzen voor het bezorgen van pakjes stevig verhogen. Die beslissing is in de eerste plaats ingegeven door de oplopende inflatie: brandstof is duurder geworden en lonen blijven stijgen. Bpost kampt met dezelfde uitdagingen. Komt het gratis bezorgen van pakjes aan je voordeur in het gedrang? [naar artikel]
In 2016 zijn meer dan 60.000 bestelwagens ingeschreven. Dat is een record. Bestelwagens worden alsmaar populairder. Waarom zijn bestelwagens of camionettes ineens zo populair? [naar artikel]
Door de recordvolumes aan pakjes die bpost momenteel moet verwerken, kan het bedrijf tijdelijk niet meer alle pakjes aan huis afleveren. Een deel van de klanten zal de pakjes zelf moeten gaan oppikken in een afhaalpunt, zo kondigt Bpost aan. [naar artikel]
Door de recordvolumes aan pakjes die het postbedrijf moet verwerken, kan Bpost niet meer alle pakjes aan huis afleveren. Sommige... The post Bpost levert niet alle pakjes nog aan huis: ‘Creatieve oplossingen nodig’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Door de recordvolumes aan pakjes die bpost momenteel moet verwerken, kan het bedrijf niet meer alle pakjes aan huis afleveren. Een deel van de klanten zal de pakjes zelf moeten gaan oppikken in een afhaalpunt, zo kondigt bpost aan. [naar artikel]
Voor een reportage over schrijnende werkomstandigheden bij koerierdiensten zijn we op zoek naar een zelfstandige Limburgse koerier die we een hele dag, anoniem, mogen volgen terwijl hij/zij pakjes rondbrengt. [naar artikel]
Het aantal bestelwagens op de Belgische wegen is sinds het begin van deze eeuw meer dan verdubbeld: van bijna 400.000 in 2000 tot ruim 800.000 in 2020. Met veel dank aan de doorbraak van e-commerce. [naar artikel]
Nooit was het zo druk als nu bij de posterijen. Bpost verwerkt bijna een half miljoen pakjes per dag. Ook in de vijftig postpunten die Limburg rijk is, brengen die massa’s pakjes letterlijk bergen werk met zich mee. [naar artikel]
Door de recordvolumes aan pakjes die bpost momenteel moet verwerken, kan het bedrijf niet meer alle pakjes aan huis afleveren. Een deel van de klanten zal de pakjes zelf moeten gaan oppikken in een afhaalpunt, zo kondigt bpost aan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.