Kranten, brieven en pakjes van bpost geraken vanaf nu zonder enige uitstoot op hun bestemming in de Brugse binnenstad. Leveringen gebeuren met elektrische auto's of fietsen, en daarnaast zijn er 29 afhaalpunten waar mensen op wandel- of fietsafstand hun post of pakje kunnen ophalen of terug afleveren. Brugge is zo officieel de eerste ecozone van West-Vlaanderen. [naar artikel]
Het postbedrijf bpost neemt “een strategische participatie” in de Antwerps-Limburgse start-up Parcify. Dat is een applicatie die geolocalisatie gebruikt om pakjes af te leveren op de exacte plaats waar de klant zich bevindt. [naar artikel]
De werknemers van de Nederlandse winkelketen Blokker gaan zelf pakjes rondbrengen. ‘Bezorgdiensten als PostNL lopen over en er staan nog... The post Blokker-personeel bezorgt zelf pakjes door achterstand PostNL appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het Amerikaanse bedrijf Wing bezorgt snacks en producten voor de gezondheidszorg aan inwoners van Christiansburg in de staat Virginia. Het is... [naar artikel]
Niet thuis als de pakjesbezorger je bestelling komt afleveren? Geen paniek. Het Amerikaanse bedrijf Amazon bezorgt nu ook pakketjes rechtstreeks in... [naar artikel]
Koeriersdienst Fedex experimenteert met een robot die pakjes bezorgt en daarbij een trapje op kan. Het haalt daarvoor de legendarische uitvinder Dean Kamen in huis. [naar artikel]
In de haven van Antwerpen kunnen bedrijven voortaan in het havengebied hun pakjes laten vervoeren met drones. Er zijn 2 drones van operator ADLC om pakjes van maximaal 15 kilogram in de haven te vervoeren. Dat bespaart volgens het bedrijf tijd en geld en zorgt minder CO2-uitstoot. [naar artikel]
Online shoppen en je pakje thuis laten leveren is erg makkelijk, maar niet echt ecologisch. Zeker niet als je de vele retourzendingen erbij telt. Daarom wil modeketen JBC zijn pakjes voortaan laten retourneren door pendelaars. Het bedrijf gaat daarvoor in zee met de Luikse start-up Hytchers. Klanten die online een bestelling hebben geplaatst, maar die willen […] Het bericht Pendelaars klussen bij door pakjes te retourneren verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Leuven wil handelaars stimuleren om pakjes door een fietskoerier aan huis te laten leveren, en doet de deelnemende handelaars daarom gratis fietsritten cadeau. Via het verdeelplatform wij.leveren zet Leuven, met Europese en Vlaamse steun, al langer in op het duurzaam leveren van pakjes. [naar artikel]
Bpost start op 7 februari met een grootschalig proefproject om ook op zondag pakjes uit te reiken. Dat schrijft De Standaard. ‘We leverden al pakjes op zaterdag en die dienst gaan we nu, op vraag van enkele klanten, naar zondag uitbreiden’, zegt woordvoerder Veerle Van Mierlo. [naar artikel]
Nooit stopten er zoveel bestelwagentjes aan onze voordeur als het voorbije anderhalf jaar. Bpost bezorgt hier dagelijks een 500.000 pakjes, PostNL zo’n 200.000. Maar heel vaak moeten die camionettes terug. De retour draait overuren. En dat bezorgt webshops hoofdpijn, want het kost hen geld en werk. Bol.com huurt nu zelfs een gespecialiseerd bedrijf in om een deel van de Belgische retourproducten een tweede leven te geven. [naar artikel]
“Door deze job ben ik beginnen te roken. Tot twee pakjes sigaretten op een stressy dag. En elke dag vier tot zes Red Bulls.” We trokken een dag mee in het spoor van een koerier die de pakjes bezorgt die u gisterenavond nog snel hebt besteld op Bol.com of Zalando. De kruistocht van de koerier bestaat uit gemiddeld honderd keer per dag stoppen, aanbellen, afleveren en weer verder dat vermaledijde verkeer induiken. [naar artikel]
De uitstoot van broeikasgassen in Limburg is met 6 procent gedaald in de periode 2008-2014. Dat blijkt uit cijfers van de Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek (VITO) die vandaag worden voorgesteld op de Limburgse Klimaattop. Daarmee zitten we nog ver af van de doelstelling om tegen 2020 onze uitstoot met 30 procent terug te dringen. [naar artikel]
Een pakje retourneren, maar geen tijd om naar het postkantoor te rijden? Bpost start vanaf 14 februari in enkele gemeenten met een proefproject, waarbij je pakjes aan de postbode kunt meegeven. Het gaat om Mol, Geel, Leuven, Wevelgem, een deel van Brussel en enkele Waalse gemeenten. [naar artikel]
In de haven van Gent wordt sinds woensdag een installatie gebouwd die de CO2-uitstoot van enkele grote bedrijven gaat opvangen... The post Haven van Gent start monsterproject om CO2-uitstoot om te zetten tot alternatieve brandstof appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het Gentse taxibedrijf V-tax levert sinds de zomer ook pakjes en de dienst is door de coronadrukte nu een groot succes. “De plannen zijn van voor de pandemie maar nu is het een goede zaak, thuislevering is erg populair.” [naar artikel]
Mechelen is de eerste stad in ons land waar bpost brieven en pakjes voortaan emissievrij bedeelt. Het gaat om een proefproject van twee jaar waarvoor de groep samenwerkt met de stad. [naar artikel]
De Ecozone in Leuven die vorig jaar werd ingevoerd is volgens de stad een succes. In die zone worden pakjes met fietskarren en elektrische bestelwagens geleverd om de CO2-uitstoot te verminderen. Uit cijfers blijkt dat de uitstoot per geleverd pakje met 88% verminderd is tegenover 2018. [naar artikel]
Kerstmis brengt mensen samen. De familie Grosemans uit Spalbeek neemt dat letterlijk en is voor het 23ste jaar op rij voor een week naar de Ardennen om samen te vieren. “Er liggen meer dan 100 pakjes onder de kerstboom”, vertelt Sara Scarpone (33). [naar artikel]
Nooit stopten er zoveel bestelwagentjes aan onze voordeur als het voorbije anderhalf jaar. Bpost bezorgt hier dagelijks een 500.000 pakjes, PostNL zo’n 200.000. Maar heel vaak moeten die camionettes terug. De retour draait overuren. En dat bezorgt webshops hoofdpijn, want het kost hen geld en werk. Bol.com huurt nu zelfs een gespecialiseerd bedrijf in om een deel van de Belgische retourproducten een tweede leven te geven. [naar artikel]
Nooit stopten er zoveel bestelwagentjes aan onze voordeur als het voorbije anderhalf jaar. Bpost bezorgt hier dagelijks een 500.000 pakjes, PostNL zo’n 200.000. Maar heel vaak moeten die camionettes terug. De retour draait overuren. En dat bezorgt webshops hoofdpijn, want het kost hen geld en werk. Bol.com huurt nu zelfs een gespecialiseerd bedrijf in om een deel van de Belgische retourproducten een tweede leven te geven. [naar artikel]
Een pakje retourneren maar geen tijd of zin om naar het postkantoor te rijden? Bpost start binnenkort in enkele gemeenten met een proefproject waarbij je pakjes gewoon aan de postbode kan meegeven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.