Ook in de supermarkt wordt volop aan greenwashing gedaan. Voedingsfabrikanten stellen hun producten massaal groener voor dan ze in werkelijkheid zijn, zo beweert Testaankoop. Want: “duurzaamheid is booming business”. Geen enkel van de 14 onderzochte producten met ‘CO2-neutraal’-label kan die bewering ook echt hardmaken. “Misleiding van de consument”, aldus Testaankoop. [naar artikel]
Ook in de supermarkt wordt volop aan greenwashing gedaan. Voedingsfabrikanten stellen hun producten massaal groener voor dan ze in werkelijkheid zijn, zo beweert Testaankoop. Want: “duurzaamheid is booming business”. Geen enkel van de 14 onderzochte producten met ‘CO2-neutraal’-label kan die bewering ook echt hardmaken. “Misleiding van de consument”, aldus Testaankoop. [naar artikel]
De passagier laten bijbetalen voor een groenere vlucht is boerenbedrog. Dat stellen Testaankoop en 21 andere Europese consumentenorganisaties. Ze dienen klacht in tegen 17 luchtvaartmaatschappijen die zich volgens hen bezondigen aan greenwashing. Kunnen luchtvaartmaatschappijen als Brussels Airlines verplicht worden Green Fares terug te betalen, zoals Testaankoop eist? [naar artikel]
Wat als we alle daken in onze steden vol groen planten? In Antwerpen krijgt het idee alleszins beetje bij beetje vorm. Met dakboerderijen, een wetenschappelijke proeftuin en nu ook daken die ‘klimaatrobuust’ worden. [naar artikel]
Nu boodschappen in de supermarkt almaar duurder worden, wil Testaankoop dat de overheid ingrijpt. Meer bepaald met een ‘anti-inflatiemandje’, zoals dat in Frankrijk al bestaat. Wat is dat? Wat zit er zoal in? En maakt het voorstel kans? Opvallend: in landen waar het systeem gebruikt wordt, zorgde het ervoor dat ook àndere producten goedkoper werden. [naar artikel]
Nu boodschappen in de supermarkt almaar duurder worden, wil Testaankoop dat de overheid ingrijpt. Meer bepaald met een ‘anti-inflatiemandje’, zoals dat in Frankrijk al bestaat. Wat is dat? Wat zit er zoal in? En maakt het voorstel kans? Opvallend: in landen waar het systeem gebruikt wordt, zorgde het ervoor dat ook àndere producten goedkoper werden. [naar artikel]
Testaankoop vraagt de Belgische Mededingingsautoriteit een onderzoek te starten naar zogenaamde ‘graaiflatie’ in de supermarkten. De consumentenorganisatie ziet amper prijsdalingen, hoewel grondstofprijzen dalen. Het heeft er dus alle schijn van dat hogere winstmarges de prijzen de hoogte injagen. [naar artikel]
Groenten in de supermarkt zijn de afgelopen twee jaar een pak duurder geworden, zo blijkt uit de maandelijkse inflatiecijfers van Testaankoop. De consumentenorganisatie vindt het hoog tijd om van gezonde, duurzame voeding een logische en betaalbare keuze voor consumenten te maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.