Ook in de supermarkt wordt volop aan greenwashing gedaan. Voedingsfabrikanten stellen hun producten massaal groener voor dan ze in werkelijkheid zijn, zo beweert Testaankoop. Want: “duurzaamheid is booming business”. Geen enkel van de 14 onderzochte producten met ‘CO2-neutraal’-label kan die bewering ook echt hardmaken. “Misleiding van de consument”, aldus Testaankoop. [naar artikel]
Ook in de supermarkt wordt volop aan greenwashing gedaan. Voedingsfabrikanten stellen hun producten massaal groener voor dan ze in werkelijkheid zijn, zo beweert Testaankoop. Want: “duurzaamheid is booming business”. Geen enkel van de 14 onderzochte producten met ‘CO2-neutraal’-label kan die bewering ook echt hardmaken. “Misleiding van de consument”, aldus Testaankoop. [naar artikel]
De passagier laten bijbetalen voor een groenere vlucht is boerenbedrog. Dat stellen Testaankoop en 21 andere Europese consumentenorganisaties. Ze dienen klacht in tegen 17 luchtvaartmaatschappijen die zich volgens hen bezondigen aan greenwashing. Kunnen luchtvaartmaatschappijen als Brussels Airlines verplicht worden Green Fares terug te betalen, zoals Testaankoop eist? [naar artikel]
Meer dan twintig Europese consumentenorganisaties, waaronder Testaankoop, dienen een klacht in om een einde te maken aan de volgens hen “misleidende greenwashing-claims” van een reeks luchtvaartmaatschappijen. Ook Brussels Airlines, waar passagiers extra kunnen betalen om de CO2-uitstoot van hun vlucht te neutraliseren, wordt geviseerd. Dat geld moet worden terugbetaald, vinden de consumentenorganisaties. [naar artikel]
Meer dan twintig Europese consumentenorganisaties, waaronder Test-Aankoop, dienen een klacht in om een einde te maken aan de volgens hen "misleidende greenwashing-claims" van een reeks luchtvaartmaatschappijen. "We vinden dat ze vliegen veel te groen voorstellen", zegt Laura Claeys, de woordvoerder van Test-Aankoop. [naar artikel]
Twintig luchtvaartmaatschappijen, waaronder Brussels Airlines, zijn dinsdag door de Europese Commissie en de nationale consumentenautoriteiten op de vingers getikt vanwege “misleidende greenwashing-claims”. Ze krijgen 30 dagen om zich in regel te stellen met het Europese consumentenrecht, anders kunnen sancties volgen. [naar artikel]
H&M verkondigt dat het bedrijf hard inzet op een eerlijk en ecologisch productieproces van hun kleding. De conscious-collectie is daar een resultaat van, net als groene etiketten op bepaalde stuks, die de ondernomen milieu-inspanningen beklemtonen. “Schone schijn”, vindt de Amerikaanse Chelsea Commodore. Zij stelt dat H&M liegt en klaagt de Zweedse retailer aan wegens greenwashing. [naar artikel]
Acht afdelingen van Greenpeace, waaronder die van België, dagen de Europese Commissie voor het Europese Hof van Justitie omdat die investeringen in fossiele gassen en kernenergie als 'duurzaam' erkent. Dat heeft de milieuorganisatie vandaag bekendgemaakt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.