Vanaf maandag 24 april worden in de tuinwijk van Pelt Fabriek en in de kern van Sint-Huibrechts-Lille verkeersregels aangepast met meer aandacht voor de zwakke weggebruikers. In Sint-Huibrechts-Lille komt de eerste fietsstraatzone van Pelt. [naar artikel]
In Pelt zijn zowel in de kern van Sint-Huibrechts-Lille als in de tuinwijk van Overpelt-Fabriek vanaf 1 november nieuwe verkeersregels van toepassing. Zo worden telkens uitgebreide zones met 30 km per uur van kracht. [naar artikel]
Vanaf dinsdag 5 april zullen in het Neerpeltse centrum een gedeelte van de Kloosterstraat, de Kerkstraat en het Marktplein permanent afgesloten worden voor doorgaand verkeer. [naar artikel]
Burgemeester Bart De Wever, schepen van Mobiliteit Koen Kennis en jeugdschepen Nabilla Ait Daoud stellen vandaag het actieplan ‘Vrij en Slim, veilig naar en door Antwerpen’ voor. Het gaat om tien maatregelen die de verkeersveiligheid en de mobiliteit in de stad versnellen en versterken. [naar artikel]
De verkeersregels mogen gerust een stuk strenger, vindt de Belg in een nieuwe enquête van verkeersinstituut VIAS. Maar opvallend: we staan vooral achter maatregelen voor kwetsbare weggebruikers. Denk aan verplichte fluohesjes voor fietsers (81 procent) én voetgangers (60 procent) als het donker is. In de top 5 staat slechts één maatregel die automobilisten aangaat: een verplicht gordelmeldingssysteem voor de stoelen voor en achterin nieuwe wagens. [naar artikel]
Verkeersinstituut Vias toont zich bijzonder kritisch voor de keuzes die in ons land worden gemaakt op vlak van verkeersveiligheid. "Veel goede intenties, maar slechts beperkte maatregelen", klinkt het. Het instituut vreest dat België de vooropgestelde doelstellingen tegen 2030 niet zal halen en lijst in een politiek memorandum zelf 12 maatregelen op die "zo snel mogelijk zouden moeten ingevoerd worden". [naar artikel]
De Brugse politie neemt extra maatregelen voor de interland van vanavond tussen de Rode Duivels en Japan, een wedstrijd die het als “risicomatch” beschouwt. Enerzijds om de toestroom aan fans in goede banen te leiden, en anderzijds omdat er geruchten de ronde deden dat de harde kernen van Belgische topclubs van de gelegenheid gebruik zouden willen maken om een robbertje uit te vechten. [naar artikel]
Limburgers voelen zich Limburgers, inwoners van de provincie Antwerpen voelen zich Antwerpenaar, Kempenaar of Mechelaar, zo wil het cliché. En in socio-economisch opzicht zouden we vooral gericht zijn op stadsgewesten, van Turnhout over Antwerpen en Gent tot in Oostende. Maar dat wordt nu wat tegengesproken door nieuw onderzoek, zegt professor Ann Verhetsel van de Universiteit Antwerpen. Kijk je naar een aantal factoren zoals woon-werkafstand, het verst dat we willen verhuizen, waar we gaan winkelen en telefoonverkeer, dan tekenen zich vooral de provinciegrenzen scherp af. De samenhang binnen de provincie is beduidend groter dan gedacht, tot grote verbazing van de onderzoekers zelf, wat de geloofwaardigheid ervan vergroot: ze waren er niet naar op zoek. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.