Naast gaten in het wegdek zouden in de vernieuwde wegcode van minister Georges Gilkinet (Ecolo) ook dode bladeren en modder redenen zijn voor fietsers om de rijbaan te verkiezen boven het fietspad. Hoe zou dat juist in z’n werk gaan? Moeten fietsers dan voortdurend switchen tussen rijweg en fietspad? Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid Vias is alleszins niet te spreken over het voorstel. “Er is wel een reden waarom dat fietspad daar ligt hé.” [naar artikel]
Naast gaten in het wegdek zouden in de vernieuwde wegcode van minister Georges Gilkinet (Ecolo) ook dode bladeren en modder redenen zijn voor fietsers om de rijbaan te verkiezen boven het fietspad. Hoe zou dat juist in z’n werk gaan? Moeten fietsers dan voortdurend switchen tussen rijweg en fietspad? Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid Vias is alleszins niet te spreken over het voorstel. “Er is wel een reden waarom dat fietspad daar ligt hé.” [naar artikel]
Bij een betoncentrale in Hemiksem is bij het lossen van een schip, een arbeider levensgevaarlijk gewond geraakt toen hij per ongeluk werd opgeschept met een grijpkraan en meters hoog mee de lucht werd ingenomen. Zijn bovenbenen raakten verpletterd door de grijptangen van de laadbak. De 57-jarige arbeider werd met levensgevaarlijke verwondingen naar het UZA gebracht. De kraanmachinist was in shock. [naar artikel]
Een wandelpad voor zijn bewoners, in het bosje naast zijn rusthuis: dat leek de voorzitter van het woon-zorgcentrum in Pamel – na een jaar van corona-afzondering – een fijn plan. Maar dan kreeg hij een mallemolen van paperassen en verplichtingen over zich heen. “Ik geef het op. Terwijl ik mijn bewoners gewoon wat buitenlucht en vogelgezang wou gunnen.” [naar artikel]
Liefst 88 procent van de automobilisten maakt vandaag in de wagen gebruik van een gps-systeem, waar dat een jaar geleden nog 75 procent was. Dat concludeert mobiliteitsclub VAB uit een bevraging bij 2.000 Belgen. [naar artikel]
De gevaren van gsm’en achter het stuur zijn bekend. Toch geven twee op de drie Vlaamse automobilisten toe dat ze tijdens het rijden wel eens berichtjes lezen of verzenden, of bellen met de gsm in de hand. Eén op de zes (16 procent) doet dat tijdens minstens de helft van de ritten, en zij vormen het hoogste risicoprofiel. Dat blijkt uit een online bevraging bij 1.250 automobilisten in opdracht van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
De gevaren van gsm'en achter het stuur zijn bekend. Toch geven twee op de drie Vlaamse automobilisten toe dat ze tijdens het rijden wel eens... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.