Cowboy, het Brusselse bedrijf dat elektrische fietsen bouwt, heeft er een derde crowdfundcampagne op zitten. In totaal werd ruim 1,57 miljoen euro opgehaald bij 1.338 investeerders, meldt de startup in een persbericht. Daarmee is de campagne echter minder succesvol dan de vorige twee. [naar artikel]
Cowboy, de zes jaar oude Belgische startup die 50.000 elektrische fietsen verkocht in 2.500 steden, heeft enkele zware jaren achter de rug. Vorige maand kwam het bedrijf in het oog van de storm omdat bleek dat er opnieuw geld wordt gevraagd aan investeerders. Er was zelfs sprake van een nakend faillissement. Vandaag bevestigt CEO Adrien Roose dat er 10 miljoen euro is opgehaald bij investeerders en hij stelt ook een software-update voor de Cowboy 4 voor. We spraken hem en Chief Technical Officer Tanguy Goretti in hun winkel aan het kanaal van Brussel. [naar artikel]
De eigenaars van Cowboy hebben opnieuw 10 miljoen euro opgehaald. Volgens CEO Adrien Roose is dat genoeg om eindelijk winstgevend te worden. Tegelijk sleutelt hij aan het zakenmodel, door partnerschappen met lokale fietswinkels te zoeken. [naar artikel]
“2022 was een heel positief jaar”, zei Cowboy-CEO en -oprichter Adrien Roose begin april in een interview met HLN. Waarover hij toen de mond hield, was de winst van het Belgische fietsenbedrijf, na een dieprood 2021. Uit voorlopige cijfers die Cowboy maandag heeft vrijgegeven, blijkt nu dat het nettoverlies opnieuw is toegenomen, tot 31,9 miljoen euro. [naar artikel]
10:41 De crowdfundingactie van de Brusselse e-bikeproducent Cowboy is afgelopen. Het bedrijf haalde - na een korte pauze op aansturen van de toezichthouder FSMA - in een maand ruim 4 miljoen pond (4,7 miljo... [naar artikel]
10:59 De Brusselse producent van elektrische fietsen wil geen risicokapitaal ophalen, maar individuen aantrekken via een crowdfundingcampagne. [naar artikel]
Cowboy, de Belgische start-up die elektrische fietsen produceert, heeft al na 12 minuten al het doel van zijn crowdfundingactie bereikt. Dat meldt... [naar artikel]
11:07 De Brusselse producent van e-bikes Cowboy hoopt volgende maand bij het grote publiek 'een bedrag in de orde van 1 miljoen euro' op te halen, zegt CEO Adrien Roose. [naar artikel]
00:01 Het Brusselse e-fietsenmerk Cowboy heeft via een crowdfundactie nog eens ruim 1,5 miljoen euro opgehaald bij particuliere investeerders. [naar artikel]
Het Nederlandse fietsbedrijf VanMoof is met een geniale oplossing gekomen om de schade door levering zoveel mogelijk te beperken. Het Amsterdamse bedrijf levert sinds hun oprichting in 2009 fietsen aan meer dan 25 landen ter wereld. Er dook echter een vervelend probleem op: een groot percentage van hun verkochte fietsen werden beschadigd geleverd bij de […] Het bericht Fietsbedrijf bedenkt gewiekste manier om transportschade tegen te gaan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.