Een nieuw softwaresysteem blijft problemen geven bij duizenden energiecontracten: ontbrekende of foute eindafrekeningen van gas of elektriciteit, laattijdige of stopgezette voorschotfacturen, leverancierswissels die in het honderd lopen. De federale ombudsman Energie schat dat het in Vlaanderen om minstens 100.000 getroffenen gaat. Hoofdoorzaak van de ellende: nieuwe softwaresystemen die eind 2021 werden uitgerold. Net op het moment dat de energiecrisis uitbrak. [naar artikel]
Een nieuw softwaresysteem blijft problemen geven bij duizenden energiecontracten: ontbrekende of foute eindafrekeningen van gas of elektriciteit, laattijdige of stopgezette voorschotfacturen, leverancierswissels die in het honderd lopen. De federale ombudsman Energie schat dat het in Vlaanderen om minstens 100.000 getroffenen gaat. Nieuwe softwaresystemen die eind 2021 werden uitgerold liggen aan de basis van de ellende, bericht VRT woensdag. [naar artikel]
Een nieuw softwaresysteem blijft problemen geven bij duizenden energiecontracten: ontbrekende of foute eindafrekeningen van gas of elektriciteit, laattijdige of stopgezette voorschotfacturen, leverancierswissels die in het honderd lopen. De federale ombudsman Energie schat dat het in Vlaanderen om minstens 100.000 getroffenen gaat. Nieuwe softwaresystemen die eind 2021 werden uitgerold liggen aan de basis van de ellende, bericht VRT Nieuws woensdag. [naar artikel]
Atrias, een dataplatform dat in 2021 in ons land werd uitgerold om de gebruiksgegevens van elke elektriciteits- en gasconsument in ons land beter te beheren, zorgt voor heel wat problemen, waaronder foute afrekeningen en stopgezette voorschotfacturen. De federale ombudsman Energie schat dat het in Vlaanderen om minstens 100.000 dossiers gaat. Wil je op de hoogte […] [naar artikel]
16:22 Soms voel ik mij een machteloze proleet als ik spreek met een informaticus. Maar aan hun rijk komt mogelijk een einde. [naar artikel]
Zo’n 100.000 klanten ondervinden aanhoudende problemen met hun energieleverancier omdat de meterstanden niet correct kunnen worden doorgegeven. Wat kan je doen als je problemen ondervindt? Heb je recht op een compensatie? En kan je problemen vermijden door de installatie van je digitale meter uit te stellen? Federale ombudsman Energie Eric Houtman: “Ik verwacht niet dat de problemen dit jaar al van de baan zullen zijn.” [naar artikel]
Ontbrekende voorschotfacturen, foute eindafrekeningen, wissels tussen energieleveranciers die de mist ingaan... de federale ombudsman energie kreeg er de voorbije drie maanden alweer 1.700 nieuwe klachten over binnen. Nochtans beloofden zowel de energieleveranciers als netbeheerder Fluvius begin mei de problemen aan te pakken. Tegen de zomer zou Fluvius alvast zijn 15.000 probleemgevallen oplossen. Maar dat is dus niet gelukt. [naar artikel]
Volgens Dirk Ramaekers, het hoofd van de taskforce voor de vaccinatiestrategie, tekent zich een worst case scenario af als Pfizer de beloofde levering van vaccins tegen begin volgende maand niet weer opdrijft. “Als Pfizer nu niet levert wat is afgesproken, komen we in de problemen in de woonzorgcentra”, zegt Ramaekers aan VRT NWS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.