Houten zool, leren band en een iconische gouden gesp, doet dat een belletje rinkelen? Ja, we hebben het over de sandalen van Scholl. De orthopedische schoenen, populair in de jaren 60, maken deze zomer zowaar een comeback. Dit is hoe je ze draagt anno 2023. “Zo geef je de look een moderne twist.” [naar artikel]
Houten zool, leren band en een iconische gouden gesp, doet dat een belletje rinkelen? Ja, we hebben het over de sandalen van Scholl. De orthopedische schoenen, populair in de jaren 60, maken deze zomer zowaar een comeback. Dit is hoe je ze draagt anno 2023. “Zo geef je de look een moderne twist.” [naar artikel]
Wie tiener was in de nineties herinnert zich vast nog de platformsandalen met peeptoe. Beroemdheden onder wie Britney Spears en de Spice Girls droegen ze en in een mum van tijd werden ze een wereldwijde trend. Anno 2023 is die platformsandaal helemaal terug, klaar om je outfit – letterlijk – naar een hoger niveau te tillen. [naar artikel]
Ze zijn overal, of toch op Instagram: jellycakes. Geen ouderwetse drilpudding, wel pastelkleurige kunstwerkjes in allerlei laagjes. Inclusief iconische jiggle. [naar artikel]
‘Voor U’, de lijst van Els Ampe, wordt gevuld met opvallende namen. Ex-N-VA-senator Kim Geybels krijgt nu een plek. [naar artikel]
Na de verstilling tijdens het fel gemaakte concert van Ludovico Einaudi op vrijdagavond, blikt Jazz Middelheim vandaag met veel tromgeroffel terug op pioniers uit de sixties en seventies. [naar artikel]
You say you want a revolution? De sixties herleven, in het museum. [naar artikel]
Bobby Vee, in de jaren zestig een tieneridool met wereldhits als “Take good care of my baby” (1961) en “Rubber ball” (nvdr: wel degelijk enkelvoud), is op 73-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn zoon. In 2011 was Vee, echte naam Velline, gediagnosticeerd met de ziekte van Alzheimer. In zijn muzikale carrière haalde Vee niet minder dan 38 keer de top 100. [naar artikel]
Heel zijn leven was Jan Marstboom professioneel met fotografie bezig. Toch komt de zoon van de bekende kunstschilder Antoon Marstboom pas op zijn zeventigste naar buiten met de opnames die hij een halve eeuw geleden in de Antwerpse binnenstad en haven nam. “Een wildernis die verdwenen is”, becommentarieert hij de beelden van een stad in meedogenloze verandering. De foto’s zijn te bekijken in Galerie Verbeeck Van Dyck op het Eilandje. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.