De drie broers achter het hippe en dure Antwerpse brillenmerk Theo hebben 40% gekocht van het eveneens hippe en Antwerpse, maar goedkopere brillenmerk Komono. “Als partners kunnen wij de opticiens, onze ‘klanten’, een sterkere positie geven”, zegt Mik Somers, een van de broers. Die opticiens staan volgens hem onder druk van grote investeringsgroepen, die hele zaken opkopen of hun eisen opleggen. De broers zelf kunnen zich nu beter positioneren op de lastige brillenmarkt. De Antwerpse brillen vonden zelfs al hun weg naar Lady Gaga (Komono) en Elton John (Theo) en in eigen land Alex Agnew (Theo). [naar artikel]
Het Italiaanse Luxottica, de grootste brillenmaker ter wereld, gaat fuseren met zijn Franse rivaal Essilor. Hierdoor ontstaat een reus met een [naar artikel]
Elektrische wagenmaker Tesla, ongetwijfeld het hipste autobedrijf van het moment, kondigde aan over drie jaar een model op de markt te brengen aan... [naar artikel]
Alessi, de bekende Italiaanse fabrikant van functionele designvoorwerpen, schrapt zowat 80 van de 315 jobs in Italië. De firma zit in slechte... [naar artikel]
De Brits-Israëlische wereldchef Yotam Ottolenghi gaat in zee met het Antwerps designlabel Serax. Ze brengen samen een collectie servies op de markt die het typische Ottolenghi-gevoel oproept van ‘uitbundige eenvoud’. [naar artikel]
13:00 De Italiaanse meubelmaker Calligaris staat dicht bij de overname van de Nederlandse zitzakmaker Fatboy. De Belgische investeerder Vendis Capital heeft zicht op een forse meerwaarde. [naar artikel]
13:49 De Belgische investeringsmaatschappij Vendis Capital verkoopt de zitzakmaker Fatboy aan het Italiaanse Calligaris. [naar artikel]
Dimitri De Vocht (42) en Leen Ceulemans (43) werken allebei voor het geliefde Belgische designmerk Furnified dat Dimitri oprichtte. Ze vonden een intrigerende jarenzeventigvilla van meer dan 400 m² groot die metéén hun hart stal, en richtten het vernieuwde interieur ervan zorgvuldig in. Níét alleen met spullen van Furnified. “Je kan de woning beschouwen als een klein kunstwerk. Er kropen zoveel uren in dat het nu onbetaalbaar zou zijn om het te laten bouwen.” [naar artikel]
14:49 De Belgisch-Nederlandse ondernemer Kees van Elderen koopt Dutchdeluxes, het keukendesignmerk van de groep Brabantia. [naar artikel]
Koninklijke Brabantia Holding, producent van gebruiksvoorwerpen voor het interieur met een fabriek in Pelt, verkoopt zijn Nederlandse dochter Dutchdeluxes. Overnemer is Kees van Elderen, dus het blijft in de familie. “We willen weer wat meer champagne brengen in het merk.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.