21:53 De elektronicaketen Hubside.Store ligt onder vuur wegens dubieuze contracten die moeilijk op te zeggen zijn. Test Aankoop ontving al tientallen klachten. [naar artikel]
Corie Barry, de CEO van de Amerikaanse elektronicaketen Best Buy, is in opspraak gekomen omdat ze een relatie zou gehad hebben met medebestuurder Karl Sanft, Senior Vice President. Volgens Best Buy ontving de raad van bestuur een anonieme brief die beweerde dat Barry een relatie had met Sanft. Hierna heeft het bedrijf advocatenbureau Sidley Austin […] The post Elektronicaketen Best Buy start onderzoek naar topvrouw: ‘relatie met medebestuurder’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
De elektronicawinkelketen Switch verandert het geweer van schouder. De 21 winkels gaan verder als Hubside.Store, gespecialiseerd in opgefriste tweedehandstoestellen. Het contract met Apple, waarvan Switch ‘premium reseller’ was, is stopgezet. Dat zegt vakbond BBTK. [naar artikel]
De Federale Ombudsman voor Energie onderzoekt tientallen klachten tegen energieleverancier Eneco. Die zou klanten met een lopend energiecontract aan voordelige, vaste tarieven op slinkse wijze overzetten naar een duurder contract aan de huidige, veel hogere energieprijzen. Maar mag dat zomaar? Eneco zelf heeft ondertussen een reactie op de klachtenstroom klaar. [naar artikel]
De federale ombudsman voor energie onderzoekt tientallen klachten tegen energieleverancier Eneco. Die zou klanten willen verleiden tot een duurder contract. Eneco spreekt van een menselijke fout. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Het Agentschap Opgroeien krijgt steeds meer klachten van bezorgde ouders. Vorig jaar waren er in totaal 631 of 53 klachten per maand, voor dit jaar alleen zitten we al aan 782 (of 78 per maand). Een gelijkaardige trend is waar te nemen bij de interventies door de Zorginspectie. "Ouders zijn veel alerter, merken we. Maar het gaat niet altijd over ernstige meldingen", zegt Niels Heselmans van het Agentschap Opgroeien. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.