Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Brussels agentschap voor netheid onder vuur na reclame met lachgas: “Gooi het niet op straat maar breng het naar een recyclagepark”

14/06/2023 - 15:37
"Propreté.Brussels, het Brussels agentschap voor netheid, roept Brusselaars op om hun gebruikte lachgas patronen niet op straat weg te gooien maar om ze te recycleren. Van preventie is er op de nieuwste affiche geen sprake. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Brussels agentschap voor netheid onder vuur na reclame met lachgas: “Gooi het niet op straat maar breng het naar een recyclagepark” (14/06/2023 - Het Nieuwsblad)

Propreté.Brussels, het Brussels agentschap voor netheid, roept Brusselaars op om hun gebruikte lachgas patronen niet op straat weg te gooien maar om ze te recycleren. Van preventie is er op de nieuwste affiche geen sprake. [naar artikel]


2. De Wever roept Antwerpenaar op tot meer netheid: “Sluikstort is grootste frustratie van de afgelopen vijf jaar” (24/05/2018 - Gazet van Antwerpen)

Voor het personeel van Stadsreiniging in Antwerpen is de maat vol: het zwerfvuil en de sluikstorten lijken ze maar niet onder controle te krijgen. Zij roepen de Antwerpenaars op tot respect. Burgemeester Bart De Wever (N-VA) en schepen van Stads- en Buurtonderhoud Caroline Bastiaens (CD&V) steunen de oproep. [naar artikel]


3. Bussen De Lijn stoppen weer in Brussel-Noord, maar netheid staat nog niet op punt (30/11/2018 - De Morgen)

De bussen van De Lijn vertrekken sinds vanmorgen opnieuw vanaf het Brusselse Noordstation. De vervoersmaatschappij wilde er eerder niet meer stoppen omwille van de onveiligheid en het gebrek aan netheid. Intussen zijn afspraken gemaakt om dat te verhelpen. De netheid staat vrijdagochtend nog niet op punt, maar De Lijn heeft er vertrouwen in dat dat de komende weken in orde komt. [naar artikel]


4. "Factcheckers" test kamers van grote ketens op netheid: "Geen enkel hotel voldoet aan wat je zou mogen verwachten" (04/01/2022 - VRT NWS)

Britt Van Marsenille en Thomas Vanderveken hebben voor het Eén-programma "Factcheckers" zes kamers van zes grote hotelketens gecontroleerd op netheid. Ze deden dat door twee dagen na elkaar dezelfde kamer onder een andere naam te boeken. "Geen enkel hotel voldoet aan wat je als gast mag verwachten van een propere kamer." Zo waren in slechts één kamer de lakens ververst, was in de meeste kamers het toilet niet gepoetst en in één kamer waren gebruikte handdoeken opgevouwen alsof het verse waren. [naar artikel]


5. Hoe scoort uw gemeente op het vlak van veiligheid, verkeer en netheid? Ontdek hier het rapport (20/02/2024 - Het Belang van Limburg)

In Maasmechelen is het onveiligheidsgevoel het grootst en de Nieuwerkerkenaren ergeren zich het meest aan snelheidsduivels. Hoe scoort uw gemeente op enkele maanden van de verkiezingen? U leest er alles over in het gemeenterapport. [naar artikel]


6. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


7. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


8. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


9. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


10. Stijn Meuris maakt reclame voor reclame (28/03/2019 - De Morgen)

De Belgische reclamemakers zijn hot in het buitenland en rijgen de prijzen op festivals aaneen, alleen hebben ze het moeilijk om dat in eigen land verkocht te krijgen. Daar wil Stijn Meuris iets aan veranderen in Belpub. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!