01:00 De Belgische biersector voert een derde minder bier uit buiten Europa. De export naar Amerika is ingestort. Dat komt doordat AB InBev bieren als Stella Artois en Hoegaarden tegenwoordig in de hele wer... [naar artikel]
Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
13:37 Met de overname van Degroof Petercam door het Franse Crédit Agricole kleurt het bankenlandschap in ons land opnieuw wat minder Belgisch. [naar artikel]
België exporteerde dit jaar minder bier. Komt daarmee de authenticiteit in gevaar? Niet volgens Krishan Maudgal, directeur van de vzw Belgische Brouwers. Hij sprak erover met Business AM. Beluister hier het volledige gesprek met Krishan Maudgal: In het nieuws: België exporteert een derde minder volume aan bier naar landen buiten Europa en in het bijzonder […] [naar artikel]
01:08 Jaren steeg de verkoop van Belgische brouwers in de VS fors, maar vorig jaar ging de verkoop met 12 procent achteruit. 'De 5.000 lokale brouwers spelen ons parten.' [naar artikel]
"Jupiler, mannen weten waarom." Een duidelijk statement van biergigant Jupiler. Want vrouwen drinken ofwel géén bier, ofwel een mierzoet [naar artikel]
Een pintje na het voetbal. In een flesje of in een glas. Daar stopt voor velen de bierbeleving. Dat bier veel meer is dan het occasionele pintje na... [naar artikel]
Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken. “Als marktleider hebben we de plicht om niet alleen ons marktaandeel te verdedigen, maar de productcategorie als zodanig te promoten”, vindt CEO Carlos Brito. Het doel is om bier weer een grotere rol te laten spelen in de “share of throat” – het totaal aan de dranken die consumenten door hun keelgat gieten. Het actieplan om dat te bewerkstelligen – officieel: category expansion framework – is afkomstig van SAB Miller, de van oorsprong Zuid-Afrikaanse brouwer die in 2016 werd overgenomen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.