Auto-, trein- en vliegtuiglawaai verhogen het risico op een hartaanval. Maar van de drie houdt autolawaai het meeste risico in. Onderzoek bij meer dan een miljoen Duitsers geeft dat aan. [naar artikel]
De geluidsnormen voor de luchthaven van Zaventem zijn een communautaire soap geworden waarbij Vlaanderen en Brussel lijnrecht tegenover elkaar [naar artikel]
Voor het vijfde jaar op rij is het aantal omwonenden van Brussels Airport dat ernstige geluidshinder kan ondervinden van de opstijgende en landende vliegtuigen, onder 15.000 gebleven. In de Brusselse gemeenten Evere en Schaarbeek lag de hinder vorig jaar wel hoger dan in 2015. Dat blijkt uit de jaarlijkse studie naar de geluidscontouren rond de luchthaven van Zaventem, die woensdag werd gepubliceerd. [naar artikel]
Het dossier van de vluchtroutes van Brussels Airport gaat nu al meer dan 18 jaar mee. Ook over de uitbreidingsplannen van de luchthaven is geruzie ontstaan. Niemand lijkt in staat dit netelige dossier voor eens en voor altijd op te lossen. Nochtans is de nationale luchthaven een van de belangrijkste economische groeipolen van het land. Of hoe een combinatie van het nimby-syndroom en politieke spelletjes een dossier kunnen verlammen. [naar artikel]
Bart Eeckhout is opiniërend hoofdredacteur. [naar artikel]
De overheid mag niet langer kinderen opsluiten in het gesloten centrum 127bis van Steenokkerzeel. De reden is dat de kinderen daar te veel worden blootgesteld aan het lawaai van de vliegtuigen die daar vlakbij landen en opstijgen. Dat blijkt uit een arrest dat de Raad van State donderdag op haar website publiceert. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.