Op de drukke Antwerpse Ring worden vrachtwagens en bussen voortaan expliciet van de uiterst linkse rijstrook geweerd. “Vrachtwagens horen daar niet thuis.” [naar artikel]
De wegwerkzaamheden op de Duitse Autobahnen zijn gevreesd. Ze zijn vaak lang en veroorzaken regelmatig forse files. Wie deze winter op skivakantie trekt naar bijvoorbeeld Oostenrijk, kan ze jammer genoeg amper vermijden. Maar wist je dat de linkerrijstrook in werfzones in veel gevallen niet mag worden bereden door auto’s met een breedte van meer dan twee meter? Daarbij gaat het om de breedte inclusief buitenspiegels. Een beetje middenklasser valt daar al snel onder. [naar artikel]
Het Litouws transportbedrijf Girteka Logistics heeft een order van 1.500 trucks geplaatst bij vrachtwagenbouwer DAF Trucks. De fabriek in Westerlo... [naar artikel]
De politierechtbank in Antwerpen geeft student rechten Gill Bulinckx (21) gelijk en vernietigt de boete van 250 euro. Hij kreeg die voor met zijn vervuilende wagen de lage-emissiezone (LEZ) in te rijden. Het vooraankondigingsbord hangt te laag en is daardoor onvoldoende zichtbaar. De rechter volgt dit. “Er zijn meerdere plekken in Antwerpen waar deze borden niet zichtbaar zijn”, zegt Bulinckx. [naar artikel]
Op de Antwerpse ring ter hoogte van Antwerpen-Zuid zijn vanochtend rond 10.30 uur twee vrachtwagens en een personenwagen op elkaar gebotst. Er [naar artikel]
Op de Antwerpse ring richting Nederland is ter hoogte van het knooppunt Antwerpen-Zuid omstreeks 11 uur de weg volledig vrijgegeven, na het [naar artikel]
19:07 Truckers zullen binnenkort 's nachts containers kunnen laden en lossen in de haven. [naar artikel]
Antwerpse snelwegparkings krijgen steeds meer te maken met transmigranten die in geparkeerde vrachtwagens proberen te klauteren. Donderdagnacht werden nog veertien Eritreeërs opgepakt op een parking langs de E313 in Ranst. [naar artikel]
Marc Beerlandt, de topman van containerrederij MSC Belgium, vraagt dat terminals in de Antwerpse haven ook in het weekend trucks zouden ontvangen, zodat verkeersdrukte ten gevolge van de transportactiviteiten meer kan worden gespreid. Zo vertelt hij aan de maritieme nieuwssite Flows. Bij het Havenbedrijf en elders heeft men wel oren naar het idee. [naar artikel]
Het was een serieuze wake-upcall deze week in de Antwerpse haven. Bij controles bleek bij een op de tien geselecteerde trucks sprake van fraude. Bij drie op tien andere trucks waren er defecten. Alles samen zorgt dat voor een forse meeruitstoot van schadelijke stikstofoxiden. Maar de belangrijkste conclusie: we hebben in eigen land nauwelijks tools of expertise om structureel te gaan controleren. Terwijl onze gezondheid er mee van afhangt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.