Vlaams Belang Antwerpen lanceert vandaag een internetcampagne tegen de nieuwe parkeerregeling die vanaf morgen in gaat. Vanaf dinsdag 1 augustus mag wie niet in de binnenstad woont, zijn auto niet meer op straat parkeren. Enkel ondergrondse parkeergarages zijn dan nog toegelaten. “De maatregelen zijn veel te drastisch en zullen een omgekeerd effect hebben”, zegt Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter. [naar artikel]
Het bedrijf Glas Van Lent gaat zich aansluiten bij de procedure voor de Raad van State van de firma De Lift tegen de nieuwe parkeerregeling in Antwerpen. “Ze investeren veel geld in nieuwe parkings en nu komen ze het geld halen bij de middenstand. Ik ben het beu en ga hiervoor op de barricades staan”, zegt Rudi Van Lent, zaakvoerder van het Ekerse bedrijf. [naar artikel]
Wijnegem Shop Eat Enjoy vierde in 2023 haar dertigjarig bestaan en kan dat jubileumjaar met uitstekende cijfers klasseren. “We kregen 7,5 miljoen bezoekers over de vloer of 7% meer dan het al uitstekende jaar 2022”, aldus manager Katrien Geysen. Die zoekt een verklaring voor dat succes in Antwerpen én kondigt meteen nog wat nieuwigheden aan voor 2024. [naar artikel]
De parkeerplaatsen op het parkeerterrein links van de Koepoortstraat in Halen zijn voortaan niet meer voor iedereen beschikbaar. Een aantal plaatsen zijn voorbehouden voor de klanten van de plaatselijke vestiging van de Proxy Delhaize. [naar artikel]
Ter gelegenheid van de nieuwjaarsreceptie van de stad geldt op de Markt een speciale parkeerregeling. [naar artikel]
Het personeel van ZNA Middelheim is niet de spreken over de nieuwe parkeerregeling. Rond het ziekenhuis is sinds maandag de blauwe zone uitgebreid. “Onze mensen moeten nu een anderhalve kilometer verder parkeren, terwijl de Floraliënlaan volledig leeg staat”, zegt ACV-vakbondsafgevaardigde Wouter Bernaerts. [naar artikel]
Er moet een regeling komen waarbij lokale handelaars aan verminderd tarief kunnen parkeren. Dat vinden de uitbaters van Buchbar op het Antwerpse Zuid. Maar de stad Antwerpen maakt geen uitzondering. “Dit parkeerbeleid maakt de situatie beter, niet slechter.” [naar artikel]
Dat er voor- en tegenstanders zijn van de nieuwe parkeernorm in de Antwerpse binnenstad is een understatement. Bij de meeste winkeliers worden de nieuwe maatregelen positief ontvangen. “Als je meer ruimte wil geven aan de inwoners is er weinig andere keuze dan maatregelen nemen om het aantal rondrijdende en geparkeerde auto’s aan banden te leggen”, zegt Filip Vercruyssen namens handelaarsvereniging De Wilde Zee. [naar artikel]
“De nieuwe parkeerregeling voor de binnenstad kan ons tienduizenden euro’s per jaar kosten”, zegt Berendina Suzanne Hozee. De vrouw is zaakvoerster van een schoonmaakbedrijf in Borgerhout en moet dagelijks auto’s (laten) parkeren in het centrum van Antwerpen. Schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) blijft erbij dat de verandering geen slechte zaak is. [naar artikel]
“De negatieve communicatie over het circulatieplan in Gent heeft de stad doen leeglopen. Laten wij niet diezelfde fout maken.” Dat is de oproep van Nico Volckeryck, regiodirecteur van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) in Antwerpen. Hoewel ook hij de bezorgdheden deelt over de nieuwe parkeerregeling, pleit hij voor positieve communicatie. “De stad blijft sowieso bereikbaar, wat er ook gebeurt”, benadrukt Volckeryck. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.