“De nieuwe parkeerregeling voor de binnenstad kan ons tienduizenden euro’s per jaar kosten”, zegt Berendina Suzanne Hozee. De vrouw is zaakvoerster van een schoonmaakbedrijf in Borgerhout en moet dagelijks auto’s (laten) parkeren in het centrum van Antwerpen. Schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) blijft erbij dat de verandering geen slechte zaak is. [naar artikel]
Het bedrijf Glas Van Lent gaat zich aansluiten bij de procedure voor de Raad van State van de firma De Lift tegen de nieuwe parkeerregeling in Antwerpen. “Ze investeren veel geld in nieuwe parkings en nu komen ze het geld halen bij de middenstand. Ik ben het beu en ga hiervoor op de barricades staan”, zegt Rudi Van Lent, zaakvoerder van het Ekerse bedrijf. [naar artikel]
Het is zover. Dinsdag 1 augustus wordt de nieuwe parkeerregeling van kracht in het historische centrum van Antwerpen. Enkel bewoners en mensen met een speciale vergunning mogen dan nog op straat parkeren. Andere bezoekers moeten hun auto in de parkeergarages achterlaten. Laat je niet verrassen en vermijd een parkeerboete. Het stadsbestuur blijft dan wel sensibiliseren, maar zal de nieuwe maatregel ook handhaven. [naar artikel]
Lesley-Ann Poppe (44) en haar man Kevin gaan een nieuwe uitdaging aan: de verkoop van elektrische golfkarren in Antwerpen als veilig en milieuvriendelijk transportmiddel in de stad en de buitenwijken. “Een elektrische bakfiets of step? Niets voor mij.” [naar artikel]
Vlaams Belang Antwerpen lanceert vandaag een internetcampagne tegen de nieuwe parkeerregeling die vanaf morgen in gaat. Vanaf dinsdag 1 augustus mag wie niet in de binnenstad woont, zijn auto niet meer op straat parkeren. Enkel ondergrondse parkeergarages zijn dan nog toegelaten. “De maatregelen zijn veel te drastisch en zullen een omgekeerd effect hebben”, zegt Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter. [naar artikel]
Ter gelegenheid van de nieuwjaarsreceptie van de stad geldt op de Markt een speciale parkeerregeling. [naar artikel]
Heeft de nieuwe parkeerregeling in het historisch centrum van Antwerpen na een maand al effect? Antwerps schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) wil zich er nog niet over uitspreken. Het is volgens hem nog te vroeg. We legden ons oor dan maar te luister bij andere betrokkenen. [naar artikel]
Communicatie-expert Jeroen Wils vindt de nieuwe quarantaineregels te ingewikkeld. “Men had al lang een expert uit de reclamewereld moeten aantrekken om de steeds veranderende maatregelen te vertalen naar de bevolking.” [naar artikel]
Dat er voor- en tegenstanders zijn van de nieuwe parkeernorm in de Antwerpse binnenstad is een understatement. Bij de meeste winkeliers worden de nieuwe maatregelen positief ontvangen. “Als je meer ruimte wil geven aan de inwoners is er weinig andere keuze dan maatregelen nemen om het aantal rondrijdende en geparkeerde auto’s aan banden te leggen”, zegt Filip Vercruyssen namens handelaarsvereniging De Wilde Zee. [naar artikel]
De eerste dag van het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen is aangebroken. Vanaf vandaag mogen alleen nog buurtbewoners en mensen met een speciale vergunning in het historisch centrum van Antwerpen op straat parkeren. Wij gingen op pad door de stad om te kijken hoe dat verloopt. [naar artikel]
Horeca Leuven heeft een plan opgemaakt om de stad beter bereikbaar te maken. Via klanten krijgen ze vaak opmerkingen dat het moeilijk is om de stad met de auto te bereiken en dat er ook weinig parkeerplaatsen zijn. Daarom doet Horeca Leuven enkele concrete voorstellen. [naar artikel]
“Met een nieuwe webstek www.vlotnaarhasselt.be wil Hasselt duidelijk maken dat de stad bereikbaar blijft ondanks de werken.” Dat heeft burgemeester Steven Vandeput (N-VA) gezegd bij de voorstelling van het activiteitenpalet in de eindejaarsperiode. “Mensen komen hier shoppen, feesten en verblijven. Dat maken we extra aantrekkelijk.” [naar artikel]
Het personeel van ZNA Middelheim is niet de spreken over de nieuwe parkeerregeling. Rond het ziekenhuis is sinds maandag de blauwe zone uitgebreid. “Onze mensen moeten nu een anderhalve kilometer verder parkeren, terwijl de Floraliënlaan volledig leeg staat”, zegt ACV-vakbondsafgevaardigde Wouter Bernaerts. [naar artikel]
Sinds woensdagmiddag 12 uur voerde de federale overheid strengere maatregelen* in. Deze blijven tenminste tot en met 5 april 2020 van kracht. Ook het stadsbestuur van Hamont-Achel hanteert de nodige maatregelen, maar blijft bereikbaar voor haar burgers. Dat betekent dat alle diensten achter de schermen verder werken en zowel via de telefoon als e-mail bereikbaar blijven. De burgerloketten werken tot en met 19 april enkel op afspraak. [naar artikel]
Bijna drie maanden na de veelbesproken invoering van het nieuwe vervoersnet ziet De Lijn “de eerste voorzichtig positieve signalen”. Zo is er een (lichte) groei in het aantal reizigers, is de storm aan klachten gaan liggen en zijn er intussen ook al 374 bijsturingen beslist. Dat heeft directeur-generaal Ann Schoubs donderdag in het Vlaams Parlement gezegd. [naar artikel]
Het Antwerpse stadsbestuur kondigde vrijdag een reeks nieuwe maatregelen aan in de richting van een meer leefbare stad. Daaronder ook nieuwe parkeerregels die volgens burgemeester Bart De Wever “de stad veel aangenamer zullen maken”. Anderen reageren dan weer iets minder enthousiast. [naar artikel]
“Kritisch, maar bereid tot compromis.” Zo ziet de pas aangestelde schepen Tatjana Scheck (Vooruit) haar rol in het Antwerpse schepencollege. De heisa rond haar voorganger Tom Meeuws wil ze achter zich laten, “maar voor mij moet Tom zich niet excuseren”, zegt ze. [naar artikel]
Voor de correctionele rechtbank van Antwerpen hebben 29 leden van de Antwerpse lokale politie en het veiligheidskorps van de FOD Justitie die terechtstaan voor onder meer racisme en pesterijen op de werkvloer, de kans gekregen zich te verdedigen tegen de beschuldigingen. Volgens hun advocaten was er weliswaar sprake van “misplaatste communicatie” in een besloten WhatsAppgroep, maar werden er geen strafbare feiten gepleegd. [naar artikel]
Parkeren in de stad Brussel ziet er vanaf mei 2022 op heel wat manieren anders uit. We spitten het nieuwe parkeerbeleid uitgebreid uit en voelen Brussels schepen van Mobiliteit Bart Dhondt (Groen-Ecolo) aan de tand in dit overzichtstuk. “Wagens die de hele dag stilstaan in het centrum van een stad als Brussel: dat is niet meer van deze tijd.” [naar artikel]
De moslimgemeenschap heeft sinds vorige week een nieuwe organisatie die haar vertegenwoordigt. Aan het hoofd van de pas opgerichte Moslimraad van België (MRB) staat een jonge vrouw, de Antwerpse Esma Uçan. “De eerste vrouw in de geschiedenis die mee aan het stuur mag zitten van een organisatie die bezig is met de islamitische eredienst. Ik wil niet opscheppen, maar als ik de vele positieve reacties van vrouwen hoor, weet ik dat ik op de juiste plaats zit.” De nieuwe Moslimraad kreeg inmiddels al veel kritiek te slikken, maar dat laat voorzitter Esma Uçan niet aan haar hart komen. [naar artikel]
“Antwerpen is ‘t stad, en al de rest is parking.” Dat officieuze motto lijkt Antwerpen nu wel heel serieus te nemen. Op straat parkeren in de binnenstad is binnenkort verboden voor wie er niet woont. Maar wie de regels in details leest - en alle uitzonderingen op het reglement - ziet waar het de stad eigenlijk écht om te doen is: dit is een verdoken “Hollanders ban”. [naar artikel]
Er moet een regeling komen waarbij lokale handelaars aan verminderd tarief kunnen parkeren. Dat vinden de uitbaters van Buchbar op het Antwerpse Zuid. Maar de stad Antwerpen maakt geen uitzondering. “Dit parkeerbeleid maakt de situatie beter, niet slechter.” [naar artikel]
Voor de correctionele rechtbank van Antwerpen hebben 29 leden van de Antwerpse lokale politie en het veiligheidskorps van de FOD Justitie die terechtstaan voor onder meer racisme en pesterijen op de werkvloer, de kans gekregen zich te verdedigen tegen de beschuldigingen. Volgens hun advocaten was er weliswaar sprake van “misplaatste communicatie” in een besloten WhatsApp-groep, maar werden er geen strafbare feiten gepleegd. [naar artikel]
Op de gemeenteraad in Ieper heeft het college van burgemeester en schepenen zijn nieuwe parkeerplan voorgesteld. Zo wil Ieper het centrum van de stad vlot bereikbaar maken zonder dat mensen lang moeten rondrijden om een plaatsje te vinden. [naar artikel]
Niet alleen de stad Turnhout, maar ook de gemeentebesturen van de aanpalende gemeenten en van de hele politiezone Turnhout vragen met aandrang géén vuurwerk af te steken vanavond om alle mogelijke risico’s te vermijden. De Huisartsenwachtpost op de campus Blairon, vlakbij het getroffen gebied, blijft wel bereikbaar via een omweg. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.