De afgelopen jaren is er heel wat gewikt en gewogen over hoeveel ze nu écht verdienen. Influencers. Mensen die met Instagram en/of YouTube heel wat... [naar artikel]
Meer en meer merken maken gebruik van "influencers" om hun producten aan te prijzen. Ze proberen ons - zonder dat uitdrukkelijk te tonen - te verleiden om iets te kopen. Er is veel mee te verdienen. Maar wie zijn de goede "influencers"? Bestaat er ook zoiets als valse "influencers"? [naar artikel]
Influencers die kinderen inzetten om meer likes te verzamelen en dus ook meer geld te verdienen. Of zelfs nog een stap verder: kidfluencers die op sociale media ondanks hun leeftijd geld verdienen met reclame. Mag het of mag het niet? Behalve in Frankrijk bestaat er nergens wetgeving rond. CD&V-Kamerlid Leen Dierick wil er hier ook regels voor invoeren. Ze diende er een wetsvoorstel over in. [naar artikel]
Influencers die kinderen inzetten om meer likes te verzamelen en dus ook meer geld te verdienen. Of zelfs nog een stap verder: kidfluencers die op sociale media ondanks hun leeftijd geld verdienen met reclame. Mag het of mag het niet? Behalve in Frankrijk bestaat er nergens wetgeving rond. CD&V-Kamerlid Leen Dierick wil er hier ook regels voor invoeren. Ze diende er een wetsvoorstel over in. [naar artikel]
Miquela is model en zangeres, heeft 1,4 miljoen volgers op Instagram en wordt nooit moe of oud. De nieuwe sterren zijn immers virtueel. [naar artikel]
De rellen van gisteren zijn begonnen met de komst van Vargasss92. Met net geen 60.000 volgers op Instagram is hij geen kleintje in de wereld van de sociale media. Maar wat doen influencers en valt er ook iets mee te verdienen? [naar artikel]
Enkele jaren geleden maakten ze al een eerste keer hun opwachting, maar zonder veel succes. Nu, enkele digitale revoluties en een metaverse later, maken ze hun comeback: de virtuele influencers. Kledingmerk PacSun ging deze week in zee met Miquela en ook Prada koos eerder al voor een eeuwig jonge muse met de naam Candy. [naar artikel]
Cleanfluencers, influencers die zich specialiseren in (echt waar!) schoonmaken, zagen hun volgersaantallen tijdens de lockdown de hoogte in gaan.... [naar artikel]
Influencers vervullen al verschillende jaren de functie van de traditionele reclamespotjes. Maar kende je virtuele influencers al? In eerste instantie lijken ze niet veel te verschillen van de traditionele influencers, op één punt na: ze bestaan niet echt. Toch kiezen steeds meer ondernemingen voor zo’n digitale vertegenwoordiger. Sara Pabian, professor in de Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg en Antwerpen, legt uit wat de voor- en nadelen zijn. “Bedrijven kunnen een op maat gemaakt personage ontwikkelen dat het merk naar hun normen vertegenwoordigt.” Zijn virtuele influencers de toekomst? [naar artikel]
Ze gelden als buitenstaanders in het vloggerswereldje en groeien net daardoor aan populariteit: ex-gevangenen die hun miljoenen volgers amuseren... [naar artikel]
Ze gelden als buitenstaanders in het vloggerswereldje en groeien net daardoor aan populariteit: ex-gevangenen die hun miljoenen volgers amuseren... [naar artikel]
Vlaamse influencers zijn tot acht uur per dag bezig met hun sociale mediakanalen als ze er ook hun brood mee willen verdienen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Arteveldehogeschool. Maar het loont ook. Zowel jongeren als merken zien het nut van influencers in. [naar artikel]
“Ik heb veel volgers en zou uw zaak kunnen promoten, wat krijg ik daarvoor?” Geregeld ontvangt Sandra Wilmans van B&B en sauna De Verborgen Parel in het Limburgse Hoepertingen (Borgloon) mailtjes van influencers die gratis willen langskomen in ruil voor online publiciteit. “En als ik vriendelijk bedank, reageren ze ook nog eens arrogant.” [naar artikel]
Instagram stuurt updates de wereld in waarmee influencers gemakkelijker geld kunnen verdienen rechtstreeks via het platform. [naar artikel]
Vandaag de dag zijn het niet meer reclamespotjes, maar influencers die met de scepter slaan. Ze bepalen wat we dragen, smeren, eten. Kortom: waar stervelingen hun geld aan uitgeven. Maar op sociale media ontstaat nu een tegenbeweging van ‘de-influencers’ die juist het tegenovergestelde doen. Hun nobele doel: de (financieel) kwetsbare consument beschermen. “Mooie verpakking of niet, het is nog steeds rotzooi.” [naar artikel]
Het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes heeft voor het eerst een ranglijst uitgebracht met de social media influencers die bakken geld verdienen met hun posts op Instagram, YouTube en Facebook. Sommigen onder hen blijken zelfs tot 280.000 euro per bericht te verdienen. [naar artikel]
Zakaria Bentato is de nieuwste aanwinst van voetbalclub Anderlecht. Alleen speelt de jonge Brusselaar niet op echt gras, maar zit hij achter het scherm met een spelconsole. Zakaria moet als e-sporter voor Paars-Wit voetballen op internationale FIFA-toernooien. Een lucratieve droomjob. 'Een goed FIFA-speler kan miljoenen euro verdienen.' [naar artikel]
Een perfecte setting creëren, daarvan een foto op sociale media zwieren, er bakken geld mee verdienen en intussen je zelfvertrouwen opkrikken met die duizenden likes. Over influencers doen er heel wat vooroordelen de ronde. Wij leggen acht clichés voor aan zeven content creators. Gaat het om een complete misvatting of zit er toch een bron van waarheid in? “Je hebt influencers die de ene dag een post delen over bodypositivity en de dag erop een samenwerking aangaan met een merk van dieetshakes. Dan bedrieg je de boel.” [naar artikel]
Lees dit artikel: Gaat er echt iemand miljoenen bomen planten omdat je foto’s van je huisdier deelt op Instagram? Wie de afgelopen dagen naar de Instagram Stories van z’n vrienden heeft gekeken, heeft waarschijnlijk wel minstens één, maar waarschijnlijk tientallen, foto’s van huisdieren tegengekomen. Deze werden gedeeld met de sticker: “Wij zullen één boom planten voor elke foto van een huisdier”. De sticker werd miljoenen keren gebruikt, maar zullen er ook echt miljoenen bomen […] Lees dit artikel: Gaat er echt iemand miljoenen bomen planten omdat je foto’s van je huisdier deelt op Instagram? [naar artikel]
De 19-jarige Miquela Sousa heeft meer dan 500.000 volgers op Instagram, promoot merken als Chanel en Supreme, haalt samenwerking binnen met... [naar artikel]
Zonder enige coronamaatregel vierden 154 Canadese influencers en realitysterren uitbundig feest op een gecharterde vlucht van Montréal naar Cancun - met de nodige besmettingen tot gevolg. Beelden van hun uitspattingen gingen als een lopend vuurtje rond op sociale media en veroorzaakten veel ophef. Maar hun feestgedruis lijkt zich nu als een boemerang tegen hen te keren. De Canadese premier Trudeau noemt de influencers “idioten”, én geen enkele maatschappij wil hen terug naar huis vliegen. [naar artikel]
Een blik op je Instagramfeed en je zou denken dat al die influencers een glamoureus leven leiden. Ze poseren amper met dezelfde outfit, en als ze... [naar artikel]
Dat influencers soms de grenzen opzoeken voor een perfect Instagramplaatje, is niks nieuws. Maar helaas had het deze keer een dodelijke afloop. De 32-jarige Sofia Cheung, een influencer uit Hong Kong, is overleden na het maken van een foto aan de rand van een waterval. [naar artikel]
Geen eerste grandslam voor Sofia Costoulas maar wat een maand voor de 16-jarige Bilzerse. Eerst twee finales in Monastir en daarna nog eens twee in Australië. “Nu is het tijd om even uit te blazen en te genieten”, zegt ze trots. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.