Het Britse Royal Mail gaat een drone inzetten om post te verdelen op afgelegen plekken. De postbedrijf is een pilootproject gestart in de Orkney-eilanden, ten noorden van Schotland. De drone zal er zes dagen per week de post brengen naar de eilanden Graemsay en Hoy. Voor wie wil, bezorgt het vliegtoestel op vrijdag zelfs fish & chips. [naar artikel]
Wat als we alle daken in onze steden vol groen planten? In Antwerpen krijgt het idee alleszins beetje bij beetje vorm. Met dakboerderijen, een wetenschappelijke proeftuin en nu ook daken die ‘klimaatrobuust’ worden. [naar artikel]
Sinds oktober vorig jaar heeft bpost in heel het land 2.911 rode brievenbussen weggehaald. Vandaag zijn er nog 10.009 over. Wie niet meer bij een... [naar artikel]
Een deel van de inwoners van Borsbeek-West is ontstemd over de verplichte overplaatsing van hun postbode Theo Vingerhoets. Zowel online als in café ’t Soete werd een petitie opgestart om dit ongenoegen te uiten. [naar artikel]
Wie een pakje van Bpost wil versturen of terugsturen kan dat voortaan via de postbode doen. Na een succesvol proefproject in acht gemeenten, wordt de dienst nu uitgebreid naar heel België. Je kunt wel niet zomaar elke postbode op straat aanspreken en een pakje overhandigen. En de pakjes zelf moeten ook aan een reeks voorwaarden voldoen. [naar artikel]
De liften van de Kennedyfietstunnel zijn grondig vernieuwd en gemoderniseerd. “Fietsers zullen niet meer om de haverklap geconfronteerd worden met storingen”, laat Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts weten. “We bieden fietsers een goede dienstverlening en een vlotte verbinding.” Binnenkort is ook de Sint-Annatunnel aan de beurt. [naar artikel]
Honderdduizend mensen zijn gisteren al op mypension.be gaan kijken hoeveel pensioen ze straks krijgen. Aangezien je hiervoor een identiteitskaartlezer of speciale identificatie-app nodig hebt, kan je ervan uitgaan dat nog veel meer mensen geïnteresseerd zijn in de website. [naar artikel]
De actuele reisinformatie van De Lijn wordt volgens de vervoersmaatschappij vanaf vandaag betrouwbaarder. Voortaan wordt de positie van de drieduizend bussen en trams elke vijftien seconden doorgegeven, zonder onderbrekingen. [naar artikel]
Reizigers van vervoersmaatschappij De Lijn kunnen voortaan veel nauwkeurig zien wanneer hun bus of tram komt. De Lijn heeft een nieuw eigen systeem uitgewerkt, omdat de aannemer voor het ReTiBo-project te lang op zich liet wachten. Het is al langer een doorn in het oog van heel wat reizigers. Bussen die veel langer op zich […] Het bericht De Lijn maakt reisinformatie fors betrouwbaarder in afwachting van definitieve oplossing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.