In Niel werken alle acht trajectcontroles al langer dan een jaar niet meer. Dat is oppositiepartij "Vooruit én Groen" te weten gekomen na onderzoek en een vraag op de gemeenteraad. "Vooruit én Groen" vraagt dat het probleem onmiddellijk verholpen wordt, anders zal het de gemeente in gebreke stellen. [naar artikel]
Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
Het is een gekend fenomeen: één tot twee jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen worden er bijna in elke stad of dorp wegen, pleinen of trottoirs heraangelegd. “De laatste twee jaar ondervond 70 procent van de zelfstandigen daar hinder van. En bij 9 op de 10 leidde dat tot reëel inkomensverlies”, klinkt het bij het NSZ. [naar artikel]
Een blijde intrede was het niet gisteren in Brugge, daarvoor keek Christoph Daum (58) bij momenten veel te nors voor zich uit. Toch kon er af en toe een glimlach af. Al legt het voetbaldier in hem vooral de nadruk op werken. [naar artikel]
Meer dan twintig trajectcontroles in de provincie Antwerpen die vorig jaar in juni waren aangekondigd, worden al voor de derde keer uitgesteld. Keuring- en softwareproblemen waren eerder al de boosdoener voor het feit dat ze nog niet operationeel zijn, deze keer moet er nog worden gewacht op een update van de federale politie. “Een heel frustrerende situatie.” [naar artikel]
Het heeft veel weg van een soap, de trajectcontrole in Diksmuide. De camera’s staan er al twee jaar. Nu werken ze eindelijk, maar door een personeelstekort bij het gewestelijke verwerkingscentrum in Gent kunnen er nog geen boetes uitgeschreven worden. [naar artikel]
Er komen volgend jaar een hoop nieuwe trajectcontroles bij in Vlaanderen. Maar of die meteen zullen werken, is nog maar de vraag. Het systeem dat moet instaan voor de verwerking van de data van de controles, staat na twee jaar nog steeds niet op punt, klaagt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) aan. Op 6 januari heeft ze een overleg met minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V). “Ik hoop dat ze dan finaal een duidelijke datum kan geven waarop het systeem in werking kan treden.” [naar artikel]
Op de Vlaamse autosnelwegen komen maar liefst 32 “grote werven” om het verkeer vlotter en veilig te maken. Tijdens die werken zal Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) extra inzetten op de verkeersveiligheid. [naar artikel]
Trajectcontroles zorgen voor een afname met meer dan 50 procent van het aantal zware verkeersongevallen op het traject waar ze de snelheid controleren. Dat blijkt uit cijfers van Vias institute. Waar vaste snelheidscamera’s de snelheid op een bepaald punt meten, berekent trajectcontrole de gemiddelde rijsnelheid over een langer weggedeelte. [naar artikel]
In West-Vlaanderen werken er maar 3 van de 41 trajectcontroles. Dat blijkt uit cijfers die Open VLD West-Vlaanderen heeft opgevraagd. De reden voor de vele defecte trajectcontroles zijn technische mankementen die maar niet opgelost raken, klinkt het. De Open VLD-lijsttrekkers Bart Tommelein (Vlaams) en Vincent Van Quickenborne (federaal) willen dat het probleem zo snel mogelijk aangepakt wordt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.