De voorbije maanden stak in heel Europa het fenomeen ‘krimpflatie’ of shrinkflation de kop op: door de inhoud in de verpakking stiekem te verminderen, kunnen merkfabrikanten hun winstmarges verhogen zonder de prijzen op te krikken. Of erger nog: sommige volumedalingen gaan zelfs hand in hand met prijsverhogingen. In Frankrijk lanceert Carrefour een sensibiliseringsactie, maar de […] [naar artikel]
Supermarktketen Carrefour zal vanaf maandag in zijn Franse winkels klanten waarschuwen wanneer er sprake is van ‘krimpflatie’ bij voedingsproducten. [naar artikel]
De Franse supermarktketen Carrefour informeert vanaf vandaag/maandag zijn klanten over producenten die aan ‘krimpflatie doen. Maar de keten is er zelf niet vies van, zegt een consumentenorganisatie. [naar artikel]
11:09 Frankrijk eist dat supermarkten vanaf eind maart hun klanten waarschuwen voor krimpflatie of 'shrinkflation' bij voedingsproducten. [naar artikel]
Economen hebben er een naam voor: krimpflatie. Producten worden kleiner, terwijl het prijskaartje gelijk blijft. Een verborgen prijsverhoging die je van juristen geen misleiding mag noemen, "maar de consument wordt toch gerold". [naar artikel]
De Nederlandse Consumentenbond waarschuwt dezer dagen voor krimpflatie: daarbij stijgt de verkoopprijs van een product niet, maar krijg je wel minder inhoud. Juridisch gezien mag dat. [naar artikel]
Verpakkingen met iets minder erin voor dezelfde prijs verkopen, blijkt een stiekeme, maar slimme manier om de stijgende grondstofprijzen te compenseren. “Het gebeurt voortdurend”, zegt retailexpert Pierre-Alexandre Billiet. “Soms worden we er zelfs beter van.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.