Het plan om in verschillende politiezones met automatische camera’s gsm’ende bestuurders te beboeten, is afgevoerd. Er is politieke onenigheid over het privacy-aspect. [naar artikel]
Het plan om met automatische camera’s gsm’ende bestuurders te betrappen, is afgevoerd wegens politieke onenigheid over het privacy-aspect. Dat meldt ‘Het Nieuwsblad’ woensdag. [naar artikel]
Het plan om met automatische camera’s gsm’ende bestuurders te betrappen, is afgevoerd wegens politieke onenigheid over het privacy-aspect. Dat meldt ‘Het Nieuwsblad’ woensdag. [naar artikel]
De Gegevensbeschermingsautoriteit dreigt met een onderzoek tegen het proefproject dat het verkeersinstituut Vias doet met camera’s die gsm-gebruik achter het stuur moeten detecteren. [naar artikel]
De federale regering wil slimme camera's inzetten om gsm-gebruik achter het stuur op te sporen. Als iemand zijn of haar gsm gebruikt achter het stuur, zullen camera's dat binnenkort dus registreren. De beelden worden dan doorgestuurd naar de politie en die moet dan bepalen of de bestuurder effectief in overtreding was. Het inzetten van de slimme camera's maakt deel uit van een groot verkeersveiligheidsplan van de federale regering, dat streeft naar 0 verkeersdoden tegen 2050. [naar artikel]
11:32 Volgend jaar moeten slimme camera's in een proefproject ook bestuurders vatten die hun gsm gebruiken achter het stuur. Het gebruik van camera's voor het vaststellen van de overtreding is normaal verbo... [naar artikel]
09:52 Er komen toch geen proefprojecten met slimme camera's die bestuurders moeten vatten als ze hun gsm gebruiken achter het stuur. De federale regering voert de plannen af, omdat Open VLD zich zorgen maak... [naar artikel]
In de strijd tegen gsm-gebruik achter het stuur grijpt de regering naar slimme camera’s. Met oplopende sancties zet ze bovendien de eerste stap naar een rijbewijs met punten. ‘Klassieke maatregelen volstaan niet meer.’ [naar artikel]
Het plan om dit jaar in verschillende politiezones met behulp van automatische camera’s gsm’ende bestuurders te beboeten, is afgevoerd. Er is politieke onenigheid over onder meer het privacy-aspect. Veiligheidsinstituut Vias, dat gsm-gebruik als één van de belangrijkste moordenaars in het verkeer beschouwt, reageert teleurgesteld. [naar artikel]
Gsm’en achter het stuur is een misdrijf waar heel wat bestuurders zich nog dagelijks schuldig aan maken. Kamerlid Joris Vandenbroucke (sp.a) vindt dat nieuwe onbemande camera’s die bestuurders in de toekomst moeten kunnen opsporen. Hij diende een wetsvoorstel in om ongevallen door onoplettendheden drastisch te verminderen. [naar artikel]
Gsm’en achter het stuur is een misdrijf waar heel wat bestuurders zich nog dagelijks schuldig aan maken. Kamerlid Joris Vandenbroucke (sp.a) vindt dat nieuwe onbemande camera’s die bestuurders in de toekomst moeten kunnen opsporen. Hij diende een wetsvoorstel in om ongevallen door onoplettendheden drastisch te verminderen. [naar artikel]
Slimme camera's inzetten om mensen te betrappen die hun gsm gebruiken achter het stuur, helpt om de pakkans gevoelig te verhogen. Dat zegt het verkeersveiligheidsinstituut Vias zaterdag. [naar artikel]
Slimme camera's inzetten om mensen te betrappen die hun gsm gebruiken achter het stuur, helpt om de pakkans gevoelig te verhogen. Dat zegt het verkeersveiligheidsinstituut Vias. [naar artikel]
Het verkeersveiligheidsinstituut Vias heeft recent in Antwerpen een systeem met intelligente camera’s getest die gsm-gebruik achter het stuur kunnen vaststellen. Hieruit bleek dat bijna 1,5% van de bestuurders zijn gsm gebruikte tijdens het rijden. In bijna 8 op de 10 gevallen hield de bestuurder zijn gsm in de hand, meestal terwijl het verkeer vlot reed. Vias pleit ervoor alle elektronische apparaten achter het stuur te verbieden. [naar artikel]
De Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) opent een onderzoek naar de testen die verkeersinstituut VIAS momenteel doet met camera’s die gsm-gebruik achter het stuur moeten detecteren. De GBA, de vroegere Privacycommissie, is benieuwd op welke juridische basis VIAS de beelden maakt. Als blijkt dat VIAS onwettig foto’s heeft gemaakt van bestuurders, riskeert het een boete die kan oplopen tot 560.000 euro. [naar artikel]
Lees dit artikel: Limburgs parket onderzoekt juridische constructies achter Pukkelpop De flamboyante organisator van Pukkelpop, Chokri Mahassine, tussen 1999 en 2014 ook onafgebroken parlementslid voor Vooruit, zal uitleg moeten geven over de juridische constructie achter zijn festival. Met name de transitie die The Factory (de organisatie achter Pukkelpop) maakte van vzw, een vereniging zonder winstoogmerk, maar met behoorlijk veel cash in de zakken na succesvolle jaren, naar een […] Lees dit artikel: Limburgs parket onderzoekt juridische constructies achter Pukkelpop [naar artikel]
Slimme camera’s worden ingezet tegen gsm-gebruik achter het stuur. En hardleerse verkeersovertreders zullen bij elke nieuwe misstap strenger gestraft worden. Het zijn twee opvallende maatregelen in een nieuw Verkeersveiligheidsplan waarmee de federale regering het aantal slachtoffers in het verkeer wil terugdringen. [naar artikel]
Slimme camera’s inzetten om mensen te betrappen die hun gsm gebruiken achter het stuur, helpt om de pakkans gevoelig te verhogen. Dat zegt het verkeersveiligheidsinstituut Vias zaterdag. [naar artikel]
Ook bij de regeringspartijen weerklinkt kritiek op de plannen om gsm-gebruik achter het stuur te beboeten met de hulp van camera’s. “Een hellend vlak”, zegt Open Vld. Ook privacy-experts zijn bezorgd. “Keur ik gsm’en achter het stuur goed? Zeker niet. Maar gaan we elk feit dat we niet goedkeuren controleren met camera’s?” [naar artikel]
Als het van Kamerlid Joris Vandenbroucke (sp.a) afhangt, moet de politie in de toekomst een beroep kunnen doen op onbemande camera’s om het gebruik van de gsm achter het stuur te beteugelen. Vandenbroucke heeft daarvoor een wetsvoorstel ingediend. Hij hoopt daarmee de dodentol van ons verkeer gevoelig terug te schroeven. [naar artikel]
Vandaag en morgen houdt de politie een eerste nationale actie tegen afleiding achter het stuur. Daarvoor werken de federale wegpolitie en 110 lokale politiezones samen. "De statistieken liegen er niet om: tot wel 25 procent van de ongevallen wordt veroorzaakt door afleiding achter het stuur", zegt de federale politie. [naar artikel]
De Nederlandse politie gooit camera’s in de strijd tegen gsm-gebruik achter het stuur. België springt niet meteen op de kar. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.