Verzekeringsmaatschappij Axa heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor een gemanipuleerde crashtest met een Tesla. De elektrische wagen zou tijdens de test in brand zijn gevlogen, maar in werkelijkheid was het Axa zelf die het vuur aanstak. “We moesten maatregelen nemen om het publiek te beschermen.” [naar artikel]
De kleine Fiat 500 is altijd razend populair geweest. En ook de elektrische versie 500e is een van de best verkochte EV's van het moment. Hoe komt dat toch? Onze autokenner Joost Bolle testte of de auto de hype waard is. “Ook deze versie blijft de zinnen prikkelen. Maar van het prijskaartje word ik duizelig”, luidt zijn besluit. [naar artikel]
Het autolandschap evolueert meer dan ooit naar een klassenmaatschappij. Onze autokenner Joost Bolle zet alle ontwikkelingen en indicatoren op een rij en stelt vast: “De tijd dat iedereen zich een auto kon permitteren, is langzaam maar zeker aan het verdwijnen. Autorijden wordt in een recordtempo duurder.” [naar artikel]
De elektrische step is in Frankrijk - net als hier - aan een grote opmars bezig. Hoog tijd voor een crashtest, oordeelde de Franse... [naar artikel]
De elektrische step is in Frankrijk - net als hier - aan een grote opmars bezig. Hoog tijd voor een crashtest, oordeelde de Franse... [naar artikel]
Een rijdende motorhome waarin niet alles en iedereen goed vastzit, kan bij een botsing veranderen in een moordwapen. Dat blijkt uit een crashtest [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle ging op zoek naar interessante deals op het Autosalon (nog tot 22/1 in Brussels Expo) en pikte er zijn favorieten uit. Geen makkelijke opdracht. “Je hebt een doctoraat in ‘ontcijferen’ nodig om precies te berekenen hoeveel je in de salonperiode kan besparen.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle mocht de gruwelijk dure BMW i7 onderwerpen aan een test. “Hij rijdt fantastisch en spoort als een hogesnelheidstrein. Maar zijn grootste nadeel is dat het een elektrische auto is”, stelde hij vast. Net als het feit dat de glamoureuze wagen boordevol blingbling duidelijk niet voor de Europese markt is gemaakt. [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle mocht de gruwelijk dure BMW i7 onderwerpen aan een test. “Hij rijdt fantastisch en spoort als een hogesnelheidstrein. Maar zijn grootste nadeel is dat het een elektrische auto is”, stelde hij vast. Net als het feit dat de glamoureuze wagen boordevol blingbling duidelijk niet voor de Europese markt is gemaakt. [naar artikel]
Hoewel we volop aangemoedigd worden om een elektrische wagen te kopen, blijkt de Belgische consument er nog niet warm voor te krijgen. Maar als je de overstap dan toch maakt, zal je merken dat elektrisch rijden een stevige aanpassing vergt. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze autokenner Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen op een rij. [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle reed met de allereerste hybride SUV van luxemerk Bentley. De wagen zou een uitstoot hebben, die lager ligt dan een Dacia Sandero. Maar is dit ook zo in de praktijk? En behoudt de dure Bentley het comfortgevoel in zijn eerste eco-auto? “De meerderheid van de Bentley-eigenaars zal deze auto niet constant aan de laadpaal hangen.” [naar artikel]
Lancia is een ronkende naam uit de autogeschiedenis: het waren Italiaanse auto’s voor liefhebbers en kenners. Maar in 2014 verdwenen ze van de markt. Nu is het merk terug, met een ambitieus plan én een nieuwe, ambitieuzere Ypsilon. België krijgt de primeur: HLN-autokenner Brecht Vanhaelewyn onderzocht de wagen op de lancering in Milaan van dichterbij. “Het verschil met de originele Ypsilon is levensgroot.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle vertegenwoordigde België in de jury van de ‘Car of the Year’, de meest prestigieuze onderscheiding in de Europese autowereld. Die werd in de wacht gesleept door de Jeep Avenger. Maar er waren in totaal zeven finalisten, waaronder de Renault Austral. “Een auto die rekening houdt met het budget van grote gezinnen”, viel Joost op. “En dat wordt uitzonderlijk.” [naar artikel]
De elektrische Kona is toe aan de tweede generatie. Onze autokenner Joost Bolle kroop voor een testrit achter het stuur van een Hyundai Kona Electric met een batterij van 65,4 kWh. Zijn verdict? “Dit model heeft alles wat een hedendaagse auto nodig heeft.” Toch zijn er ook twee grote nadelen die de wagen parten spelen. “Het prijsverschil met een gewone benzineversie is te duur.” [naar artikel]
Op het Autosalon van Brussel werd gisteren de Jeep Avenger tot Auto van het Jaar verkozen. De elektrische wagen haalde het voor andere topmerken zoals Volkswagen en Nissan. Ook onze autokenner Joost Bolle is aangenaam verrast. Al is er één ding waar zijn haren rechtop van gaat staan: “Foei, Jeep. Op dit deel zou je eigenlijk geen kosten mogen besparen.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle reed met de allereerste hybride SUV van luxemerk Bentley. De wagen zou een uitstoot hebben die lager ligt dan een Dacia Sandero. Maar is dit ook zo in de praktijk? En behoudt de dure Bentley het comfortgevoel in zijn eerste eco-auto? “De meerderheid van de Bentley-eigenaars zal deze auto niet constant aan de laadpaal hangen.” [naar artikel]
Peugeot had al de compacte 308 en de grote 508. Waarom dan ook nog eens een 408 bouwen?, vroeg autokenner Joost Bolle zich af. Ter gelegenheid van de verkiezing ‘Car of the Year’, waar de Peugeot 408 een van de finalisten was, voerde Joost een testrit uit. “Zijn echte troeven proef je pas als je onderweg bent. En voor zo’n grote auto heeft hij een bijzonder goede prijs.” [naar artikel]
Word je sneller wagenziek wanneer je meerijdt in een elektrische wagen dan in eentje met een klassieke motor? Wetenschappers zeggen alvast van wel. Elektrische auto’s kunnen harder optrekken en afremmen. En dat vraagt meer finesse van de bestuurder om misselijkheid en duizeligheid bij de passagiers te vermijden. VTM NIEUWS neemt in bovenstaande video de proef op de som. [naar artikel]
Chinees automerk BYD haalt Tesla wereldwijd in en hun Seal maakt kans om op 26 februari Europese ‘Car of the Year’ te worden. HLN-autospecialist Joost Bolle zetelt voor ons land in de jury: hij onderwerpt de slanke berline aan een kritische test. Comfort en design scoren hoog, maar van twee aspecten binnenin de wagen wordt Bolle hoorndol. “Het is stilaan typisch voor Aziatische modellen.” [naar artikel]
De buurt van de Linkhoutstraat in Linkhout (Lummen) reageert met grote verslagenheid op de brand van vrijdag waarbij Ingrid Copermans (54) het leven liet. “Zo’n afscheid heeft ze helemaal niet verdiend. Ik word er stil van.” [naar artikel]
Bij elke koudeprik of wintervakantie duikt de discussie over het rijbereik van elektrische wagens weer op. Smelten de kilometers echt als sneeuw voor de zon? Een test in Noorwegen van 23 auto’s geeft frappante resultaten: het beloofde en werkelijke rijbereik kan stérk verschillen, tot wel 194 kilometer. Onze autokenner deelt welke modellen uitblinken en welke teleurstellen. “Er zijn veel grote namen onder de verliezers.” [naar artikel]
Van frituur ’t Boomke in de wijk Deuzeld schiet na de zware uitslaande brand van vrijdagavond laat niet veel meer over. “Al ons spaargeld zit hier in. We durven dit zelfs niet aan onze kinderen vertellen”, reageren eigenaars Mohamed El Kahhan en Assia Mamouni verslagen na wat hen overkomen is. [naar artikel]
MG is bekend om zijn elektrische modellen die gemiddeld goedkoper zijn dan wat je bij andere merken vindt. Maar de Chinese constructeur heeft ook een prijskraker met benzinemotor in zijn gamma. “Voor minder dan 19.000 euro rijd je de showroom uit met een degelijke auto waar niets verkeerd aan is,” stelt onze autokenner Joost Bolle vast. [naar artikel]
Je nieuwe auto is meer dan ooit een computer. Dat zet de deur open voor problemen op vlak van controle en privacy. Waar moet je voor uitkijken als je een nieuwe of vooral tweedehandse auto in huis haalt? Onze autokenner Joost Bolle zet de mogelijke euvels op een rij. “Het merk schakelde gewoonweg de laadfunctie van de wagen uit.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.