Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sofie Delbeke van Pizzeria Sofia in Kortrijk is niet alleen weg van pizza’s, maar ook van chips “en dan vooral de zoute”. Ze proefde van zes huismerken om daarna ook nog even de tanden te zetten in die van Croky en Lay’s om te checken of die hun extra geld waard zijn of niet. “Deze kosten drie keer zoveel terwijl ik die goedkope echt wel veel beter vind.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Danny Horseele van het Gentse Restaurant Horseele proefde acht fishsticks van de huismerken. Daarna zette hij zijn tanden in die van Iglo, het A-merk onder de fishsticks. De vraag was duidelijk: is dat het éxtra geld waard? “Er is er één nóg lekkerder en bijna de helft goedkoper.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Tweesterrenchef Filip Claeys van De Jonkman in Brugge opende acht keer een blik erwtjes van het huismerk en moest daarvoor één keer zelfs op zoek in zijn schuiven achter een blikopener. “Dit is toch wel zeer oldskool.” Daarna proefde hij van de erwtjes van het A-merk: Bonduelle. Zijn die dat extra geld waard? “Je betaalt er twee à drie keer zoveel voor. Terwijl ik er vond die net zo goed én zelfs beter zijn.” [naar artikel]
Wie dit weekend nog de nieuwste wagens van de premium automerken wil bewonderen tijdens de Zoute Grand Prix, moet een ticketje kopen voor de ‘Prado Zoute by Kindy Capital’. Dat kost 35 euro. “Maar is dat duur? Tegenwoordig kost er al héél veel 35 euro. En in ruil kan je urenlang genieten van de mooiste en meest exclusieve wagens ter wereld van 21 premium automerken en kan je de wagens die op zondag geveild worden, van dichtbij bekijken”, zeggen de broers Bourgoo. Wij gingen al een kijkje nemen. [naar artikel]
16:15 De succesvolle Zoute Grand Prix boekt na enkele moeilijke jaren opnieuw winst. Maar de banden met de prestigieuze lokale golf- en de oldtimerclub zijn onlangs doorgeknipt. [naar artikel]
De stijgende prijzen maken van de Belg een andere mens, ook in de supermarkt. Dat rekken met de huismerken zijn leger dan ooit. “De klant is op zoek naar goedkope alternatieven”, klinkt het. [naar artikel]
Door de hoge prijzen in de supermarkten kopen we steeds meer huismerkproducten en gaan we steeds vaker naar goedkopere supermarkten. Dat blijft uit een bevraging van marktonderzoeksbureau GfK. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sofie Delbeke van Pizzeria Sofia in Kortrijk is niet alleen weg van pizza’s, maar ook van chips “en dan vooral de zoute”. Ze proefde van zes huismerken om daarna ook nog even de tanden te zetten in die van Croky en Lay’s om te checken of die hun extra geld waard zijn of niet. “Deze kosten drie keer zoveel terwijl ik die goedkope echt wel veel beter vind.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.